Page 46 - KobiEfor-Kasim-2020
P. 46

6g</(áà



               KOBİ’ler e-ihracatla geleceği yakalayacak

               *LWWL*LGL\RU  .2%ä·OHULQ \DQ×QGD



               GittiGidiyor Genel Müdürü ve eBay MENA
               Bölge Direktörü Öget Kantarcı, KOBİ’lerin,
               ürünlerini 190 ülkede 183 milyon alıcıya ulaştıran bir
               platform olan GittiGidiyor’un önümüzdeki dönemde de
               büyük veri kullanımı ve yapay zekâya yatırım yapmayı
               sürdüreceğini açıkladı.

                    ittiGidiyor, bugün 50 kategoride, 22 milyon   deki dönemde sek-
                    ürüne ev sahipliği yapıyor, 31 milyon kayıtlı   törümüz için yine en
               Gkullanıcı ve 100 bini aşkın satıcıyla faaliyetle-  kritik konu hızlı tes-
               rini sürdürüyor. GittiGidiyor Genel Müdürü ve eBay   lim olacak. E-ticaret
               MENA Bölge Direktörü Öget Kantarcı, Pandemiyi de   hızla büyürken lojis-
               kapsayan yılın 6 aylık döneminde GittiGidiyor olarak   tik tarafta da gerekli     Öğet Kantarcı
               yüzde 50 oranında büyüdüklerini, toplam sayfa gö-  yatırımların yapıl-
               rüntülenme sayısının 5.6 milyara ulaştığını açıklıyor:   ması, lojistik sektöründeki iş ortaklarımızla daha sıkı
               “2020’nin ilk 6 ayında mobilden satış hacmi geçtiği-  işbirliği içinde olmamız gerekiyor. Müşteriler yurt dı-
               miz yılın aynı dönemine göre yüzde 70 artış gösterdi   şındaki ürün envanterine yerel platformlardan ulaş-
               ve platformumuzda gerçekleşen her 10 alışverişin   mak, yerli işletmeler de ürünlerini aynı şekilde kolay-
               7’si mobil cihazlardan yapıldı. GittiGidiyor mobil uy-  ca yurt dışına göndermek istiyor. Biz de bu konuya iki
               gulamamızın indirilme sayısı 15.6 milyona ulaştı.”   taraflı yatırımımızı sürdürüyoruz. Özellikle e-ihracat
                 Öget Kantarcı, Koronavirüs salgını süresince toplam-  tarafını daha fazla geliştirmek üzere çalışmalarımız
               da 10 binden fazla KOBİ’nin, platformları üzerinden   tüm hızıyla devam ediyor.”
               satış yapmaya başladığını anlatıyor: “GittiGidiyor’a   GittiGidiyor’un kuruluş amacının, “girişimcileri ve
               katılan yeni satıcı sayımız geçen yılın aynı dönemi-  küçük işletmeleri güçlendiren bir teknolojik platform
               ne kıyasla yılın ilk yarısında yüzde 73 arttı. Bunların   sunarak herkes için ekonomik fırsat yaratmak” oldu-
               yüzde 90’dan fazlasını KOBİ’ler oluşturuyor. En çok   ğunu söyleyen Kantarcı, son dönemde bu amacı glo-
               yeni satıcı sırasıyla Konya, Batman, Şanlıurfa, Kay-  bal bir platform sağlayarak gerçekleştirmeye kilitlen-
               seri, Adana, Edirne, Gaziantep, Kütahya, Aksaray   diklerini dile getiriyor: “GittiGidiyor, eBay çatısı altında
               ve Sivas’tan GittiGidiyor’a katılırken Anadolu’daki   sağladığı güçle KOBİ’lerin, ürünlerini 190 ülkede 183
               KOBİ’lerin e-ticarete yöneliminin hızlanması dikkat   milyon alıcıya ulaştırmaları için bir platform sunuyor.
               çekiyor. Salgın sürecinde ekonomiye ve istihdama   Yıl sonuna kadar en az 2.000 satıcıyı e-ihracata baş-
               katkımızı yalnız KOBİ’lerle sınırlı tutmadık. Kurum   latmayı planladık. Önümüzdeki yıl hedefimiz bu sayıyı
               içinde toplam istihdamımızı yüzde 30 artırırken müş-  2’ye katlamak. Yüzde 50 büyümeyle kapatmayı hedef-
               teri hizmetleri tarafımızı da yüzde 50 büyüttük.”   lediğimiz 2020’de 22 milyonu aşkın ürün envanterimi-
                 Yapay zekaya yatırım, kişiye özel alışveriş deneyi-  zi daha da genişletmeye odaklandık. Daha fazla KOBİ
               mi: Öget Kantarcı, Türkiye’de internet ve akıllı mobil   ve klasik perakendeciyi platformumuz aracılığıyla
               cihaz kullanımının giderek yaygınlaşması nedeniyle   e-ticaret ekosistemine dahil edip Türkiye’de peraken-
               tüketicilere mobilde çok daha konforlu bir alışveriş   denin dijitalleşmesini desteklemeye devam edeceğiz.
               deneyimi sunmaya odaklandıklarını, mobil alışverişi   E-ihracat KOBİ’ler için takip edilmesi gereken bir
               daha da kolay hale getirecek yatırım planları yaptıkla-  trend değil, geleceği yakalamak için bir ihtiyaç halini
               rını anlatıyor: “Doğru ürünü, doğru fiyata, doğru kulla-  aldı. Türkiye’deki KOBİ’ler, dijitalleşmeye odaklanarak
               nıcıyla buluşturmak için platformumuzun altyapısını   1.5 trilyon dolarlık küresel pastadan pay alabilir. ”
               devamlı geliştiriyoruz. Bu bakış açısıyla önümüzdeki   Son dönemde en çok satılanlar: Yılın ilk yarısında,
               dönemde de büyük veri kullanımı ve yapay zekâya ya-  geçen yılın aynı dönemine göre satışı artan ürünler;
               tırım yapmayı sürdüreceğiz. Kullanıcılarımızın talep-  maske, antiseptik, steril eldiven, puzzle, roman, pilates
               lerini en doğru ve hızlı şekilde anlayıp onlara online   ekipmanları, dambıl, oyun konsolu, webcam, bilgisayar,
               bir satış danışmanı gibi hizmet vermeye odaklandık.   tıraş makinesi... Kantarcı, uzaktan eğitimin etkisiyle
               Çeşitli algoritma ve tematik filtrelerle birlikte kişiye   ‘’Elektronik’’ kategorisinde, özellikle bilgisayar ve bil-
               özel alışveriş deneyimi sunmaya başladık. Önümüz-  gisayar aksesuarlarında satışların arttığını kaydediyor.


               46 KobiEfor .DVÜP
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51