Page 46 - KobiEfor-Kasim-2020
P. 46
6g</(áà
KOBİ’ler e-ihracatla geleceği yakalayacak
*LWWL*LGL\RU .2%ä·OHULQ \DQ×QGD
GittiGidiyor Genel Müdürü ve eBay MENA
Bölge Direktörü Öget Kantarcı, KOBİ’lerin,
ürünlerini 190 ülkede 183 milyon alıcıya ulaştıran bir
platform olan GittiGidiyor’un önümüzdeki dönemde de
büyük veri kullanımı ve yapay zekâya yatırım yapmayı
sürdüreceğini açıkladı.
ittiGidiyor, bugün 50 kategoride, 22 milyon deki dönemde sek-
ürüne ev sahipliği yapıyor, 31 milyon kayıtlı törümüz için yine en
Gkullanıcı ve 100 bini aşkın satıcıyla faaliyetle- kritik konu hızlı tes-
rini sürdürüyor. GittiGidiyor Genel Müdürü ve eBay lim olacak. E-ticaret
MENA Bölge Direktörü Öget Kantarcı, Pandemiyi de hızla büyürken lojis-
kapsayan yılın 6 aylık döneminde GittiGidiyor olarak tik tarafta da gerekli Öğet Kantarcı
yüzde 50 oranında büyüdüklerini, toplam sayfa gö- yatırımların yapıl-
rüntülenme sayısının 5.6 milyara ulaştığını açıklıyor: ması, lojistik sektöründeki iş ortaklarımızla daha sıkı
“2020’nin ilk 6 ayında mobilden satış hacmi geçtiği- işbirliği içinde olmamız gerekiyor. Müşteriler yurt dı-
miz yılın aynı dönemine göre yüzde 70 artış gösterdi şındaki ürün envanterine yerel platformlardan ulaş-
ve platformumuzda gerçekleşen her 10 alışverişin mak, yerli işletmeler de ürünlerini aynı şekilde kolay-
7’si mobil cihazlardan yapıldı. GittiGidiyor mobil uy- ca yurt dışına göndermek istiyor. Biz de bu konuya iki
gulamamızın indirilme sayısı 15.6 milyona ulaştı.” taraflı yatırımımızı sürdürüyoruz. Özellikle e-ihracat
Öget Kantarcı, Koronavirüs salgını süresince toplam- tarafını daha fazla geliştirmek üzere çalışmalarımız
da 10 binden fazla KOBİ’nin, platformları üzerinden tüm hızıyla devam ediyor.”
satış yapmaya başladığını anlatıyor: “GittiGidiyor’a GittiGidiyor’un kuruluş amacının, “girişimcileri ve
katılan yeni satıcı sayımız geçen yılın aynı dönemi- küçük işletmeleri güçlendiren bir teknolojik platform
ne kıyasla yılın ilk yarısında yüzde 73 arttı. Bunların sunarak herkes için ekonomik fırsat yaratmak” oldu-
yüzde 90’dan fazlasını KOBİ’ler oluşturuyor. En çok ğunu söyleyen Kantarcı, son dönemde bu amacı glo-
yeni satıcı sırasıyla Konya, Batman, Şanlıurfa, Kay- bal bir platform sağlayarak gerçekleştirmeye kilitlen-
seri, Adana, Edirne, Gaziantep, Kütahya, Aksaray diklerini dile getiriyor: “GittiGidiyor, eBay çatısı altında
ve Sivas’tan GittiGidiyor’a katılırken Anadolu’daki sağladığı güçle KOBİ’lerin, ürünlerini 190 ülkede 183
KOBİ’lerin e-ticarete yöneliminin hızlanması dikkat milyon alıcıya ulaştırmaları için bir platform sunuyor.
çekiyor. Salgın sürecinde ekonomiye ve istihdama Yıl sonuna kadar en az 2.000 satıcıyı e-ihracata baş-
katkımızı yalnız KOBİ’lerle sınırlı tutmadık. Kurum latmayı planladık. Önümüzdeki yıl hedefimiz bu sayıyı
içinde toplam istihdamımızı yüzde 30 artırırken müş- 2’ye katlamak. Yüzde 50 büyümeyle kapatmayı hedef-
teri hizmetleri tarafımızı da yüzde 50 büyüttük.” lediğimiz 2020’de 22 milyonu aşkın ürün envanterimi-
Yapay zekaya yatırım, kişiye özel alışveriş deneyi- zi daha da genişletmeye odaklandık. Daha fazla KOBİ
mi: Öget Kantarcı, Türkiye’de internet ve akıllı mobil ve klasik perakendeciyi platformumuz aracılığıyla
cihaz kullanımının giderek yaygınlaşması nedeniyle e-ticaret ekosistemine dahil edip Türkiye’de peraken-
tüketicilere mobilde çok daha konforlu bir alışveriş denin dijitalleşmesini desteklemeye devam edeceğiz.
deneyimi sunmaya odaklandıklarını, mobil alışverişi E-ihracat KOBİ’ler için takip edilmesi gereken bir
daha da kolay hale getirecek yatırım planları yaptıkla- trend değil, geleceği yakalamak için bir ihtiyaç halini
rını anlatıyor: “Doğru ürünü, doğru fiyata, doğru kulla- aldı. Türkiye’deki KOBİ’ler, dijitalleşmeye odaklanarak
nıcıyla buluşturmak için platformumuzun altyapısını 1.5 trilyon dolarlık küresel pastadan pay alabilir. ”
devamlı geliştiriyoruz. Bu bakış açısıyla önümüzdeki Son dönemde en çok satılanlar: Yılın ilk yarısında,
dönemde de büyük veri kullanımı ve yapay zekâya ya- geçen yılın aynı dönemine göre satışı artan ürünler;
tırım yapmayı sürdüreceğiz. Kullanıcılarımızın talep- maske, antiseptik, steril eldiven, puzzle, roman, pilates
lerini en doğru ve hızlı şekilde anlayıp onlara online ekipmanları, dambıl, oyun konsolu, webcam, bilgisayar,
bir satış danışmanı gibi hizmet vermeye odaklandık. tıraş makinesi... Kantarcı, uzaktan eğitimin etkisiyle
Çeşitli algoritma ve tematik filtrelerle birlikte kişiye ‘’Elektronik’’ kategorisinde, özellikle bilgisayar ve bil-
özel alışveriş deneyimi sunmaya başladık. Önümüz- gisayar aksesuarlarında satışların arttığını kaydediyor.
46 KobiEfor .DVÜP