Page 135 - KobiEfor_Kasım_2019
P. 135

DAYANAKLI TÜKET‹M




































                              Ekonomik büyümenin motorlar›ndan biri;

                     Beyaz eflya ilk 9 ayda ihracat ile


                           üretim kapasitesini korudu



          Türkiye, dünya beyaz eflya sektöründe            TÜRKBESD Baflkan› Can Dinçer,
          Çin’den sonra ikinci büyük üretim               “Sektörümüz iç pazardaki daralmaya
          üssü. Türkiye Beyaz Eflya Sanayicileri           karfl›n yüzde 75 oran›ndaki güçlü
          Derne¤i’nin (TÜRKBESD) verilerine               ihracat› sayesinde üretim
          göre, ilk 9 ayda iç pazardaki sat›fllar          kapasitesini koruyor. Ancak
          geçen y›l ayn› döneme göre adet                 uluslararas› rekabet gücümüzü
          baz›nda yüzde 10 oran›nda darald›.              koruyabilmek için üretim ve Ar-Ge
          ‹hracat yüzde 1 oran›nda artarken               teflvikleri, vergi muafiyetleri gibi baz›
          üretim yüzde 2 oran›nda azald›.                 düzenlemelere ihtiyaç var” dedi.
         D      ünya beyaz eflya sektöründe Türkiye, Çin’den  ken maliyetleri düflürüyor. Sektörün bu geliflmesi-

                                                          ni de¤erlendiren Kabine, 11. Kalk›nma Plan› ile
                sonra ikinci büyük üretim üssü durumunda-
                d›r. Sektörün üretimi azalsa da ihracat› yüz-
          de 1 oran›nda artt›. Sektörün büyüklü¤ü sadece  sektörü destekleme iradesini de göstermifl bulun-
                                                          maktad›r. Beyaz eflya sektörü net d›fl ticaret fazlas›
          üretim kapasitesinden kaynaklanmamaktad›r. Tür-  veren bir sektördür, bunu üretiminin yüzde 75’ini
          kiye beyaz eflya sektörü, Ar-Ge, patent, uluslarara-  ihraç ederek baflarmaktad›r.
          s› marka yönetimi, tedarik zinciri yönetimi ve yan  Türkiye Beyaz Eflya Sanayicileri Derne¤i (TÜRK-
          sanayisiyle de ülke ortalamas›n›n üzerindedir.   BESD), Ocak-Eylül 2019 verilerine göre iç sat›fllar-
            Teknolojik geliflmeler sektörün omurgas›n›     da daralma e¤ilimi 2019 y›l›n›n ilk 9 ay›nda da sür-
          oluflturmaya bafllad›. Günümüz tüketici ihtiyaçlar›  dü. Adet baz›nda sat›fllar bir önceki y›l ayn› dönemi-
          do¤rultusunda bir yandan fabrikalar›n otomasyon  ne göre yüzde 10 darald›. Sektör iç sat›fllardaki da-
          seviyesi yükselirken di¤er yandan sektör yapay ze-  ralmay› ihracat ile dengeledi; ihracat geçen y›l
          ka uygulamalar› ve büyük veriyi analiz ederek üre-  Ocak-Eylül dönemine göre yüzde 1 oran›nda artt›.
          tim süreçlerini gelifltiriyor, verimi ve kaliteyi art›r›r-  Üretim ise yüzde 2 oran›nda darald›.
                                                                                    Kas›m 2019 KobiEfor 135
   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140