Page 133 - KobiEfor_Kasım_2019
P. 133

viyesine ç›karmak. Uzmanlar, birim fiyat›n›n art›fl›-  Daikin Türkiye, sermayesini
          n› sürekli k›lmak için katmade¤eri yüksek ürün  1 milyar 100 milyon TL’ye ç›kard›
          üretimine devam edilmesi ve Ar-Ge yat›r›mlar›na
          a¤›rl›k verilmesi gerekti¤ine dikkat çekiyor. Yeni
                                                             2011 y›l›nda 260 milyon dolarl›k sat›n alma ve
          teknolojiler, çevre bilinci ile yenilenebilir enerjiler,
                                                           150 milyon TL ödenmifl
          hibrid sistemler ve düflük enerji tüketimli sistemle-
                                                           sermayesi ile Türkiye ›s›t-
          re do¤ru evrilen bir geliflme çizgisiyle sektörde; tü-
                                                           ma-so¤utma pazar›na girifl
          keticiye, çevreye ve topluma duyarl›, yenilikçi, mar-
                                                           yapan Daikin Türkiye, 2019
          kas› güçlü firmalar›n pazarda söz sahibi olaca¤› ön-
                                                           y›l›nda Türkiye’deki yat›r›m
          görülüyor.
                                                           ve faaliyetlerini art›rmak
            Dünya so¤utma pazar›, y›ll›k ortalama          amac› ile öz sermayesini
            yüzde 6.5 oran›nda büyüyor                     150 milyon TL’den 1 milyar            Hasan
                                                           100 milyon TL’ye ç›kararak
            Türkiye, dünya so¤utma sektörünün aktif oyun-  sektördeki liderli¤ini sür-           Önder
          cular›ndan biri haline geliyor. SOS‹AD (So¤utma Sa-  dürmeye devam ediyor. Daikin Global taraf›ndan
                               nayii ‹fl Adamlar› Derne¤i)  al›nan sermaye art›r›m karar›, Türk ekonomisine
                               Yönetim Kurulu Baflkan›      ve Daikin Türkiye’ye duyulan güvenin bir gösterge-
                               Turgay Karakufl, so¤utma     si olarak önem tafl›yor. Do¤rudan yat›r›mc› olarak
                               endüstrisinin h›z kesme-    Türkiye’de faaliyet göstermeye bafllad›¤› 2011 y›-
                               den büyümeye devam etti-    l›ndan bu yana 8.5 kat büyüme gösteren Daikin
                               ¤ine dikkat çekiyor ve flu   Türkiye, flimdi de sermayesini 950 milyon TL art›-
                               bilgileri veriyor: “Uluslara-  rarak yat›r›mlar›n› ve sektördeki faaliyetlerini bü-
                               ras› bir araflt›rma flirketi-  yütmeye devam ediyor. Türkiye’deki fabrika ve Ar-
                               nin (VynZ Research) ista-   Ge Merkezi için 2014 y›l›ndan bu yana 300 milyon
          Turgay               tistik verilerine göre küre-  TL yat›r›mda bulunan Daikin Türkiye, bu sermaye
          Karakufl
                               sel endüstriyel so¤utma     art›r›m›yla da Türkiye pazar›, Avrupa pazar› ve CIS
                               pazar›n›n 2024’te, yüzde    ülkeleri için, pazar›n ihtiyac›na göre yeni ürün üre-
          6.6’l›k bileflik y›ll›k büyüme oran› ile 41.5 milyar  timleri yaparak ve elini daha da güçlendirerek sek-
          USD hacmine yükselmesi bekleniyor. Ayn› araflt›r-  törün lideri olmaya devam edecek.
          ma flirketi, ticari so¤utma ekipmanlar› pazar›n›n ise  Daikin Türkiye CEO’su Hasan Önder,  “Is›tma-
          2019-2024 periyodunda yüzde 6.4’lük bileflik y›ll›k  so¤utma sektöründe 2018 y›l›n› de¤erlendirirsek;
          büyüme oran› ile 64 milyar USD hacmine ç›kmas›n›  sektörümüzde birçok yenilik ve enerji tasarruflu
          öngörüyor.                                       ürün segmentinin h›zla büyüdü¤ünü gözlemliyo-
            2019-2024 periyodunda küresel so¤utma kom-     ruz. Sektörün dinamikleri ve teknolojileri gelifltik-
          presörü pazar›n›n, büyüklü¤ünü iki kat›na ç›karma-  çe, biz de Türkiye pazar›na ve CIS ülkelerine uy-
          s› bekleniyor. Dünya so¤utma sektörüne küresel   gun ›s›tma ve so¤utma ürün gam›m›z› genifllet-
          ›s›nma ile mücadele, enerji ve çevre dostu so¤utma  meye ve fabrika yat›r›mlar›m›za a¤›rl›k vermeye
          konular› yön veriyor. Avrupa Birli¤i, Birleflmifl Mil-  devam ediyoruz. Ayr›ca Türkiye’deki kanal yap›m›-
          letler gibi çok uluslu topluluklar›n gündeminin ilk  z› da güçlendirmeyi planl›yoruz. 2018 y›l› ‹S‹B ve-
          s›ras›nda iklim de¤iflikli¤ine ‘dur’ demek var.   rilerine göre split klima ihracat›nda rekor k›rd›k
            ‹klim bilimciler, s›cakl›k art›fl›n› 1.5 derece ile s›-  ve 2 y›l üst üste birinci olduk. Sermayemizi kanal
          n›rland›rman›n; ancak karbon sal›mlar›n›n 2030 iti-  geliflimine ve yat›r›m planlar›m›z› gerçeklefltirme-
          bar›yla yar›ya indirmek ve 2050 itibar›yla da ‘net s›-  ye ay›rarak, Türkiye ekonomisine ve istihdama
          f›r’ noktas›na getirmekle mümkün olabilece¤ini   katk›da bulunmaya devam edece¤iz” dedi.
          söylüyor. Atmosferdeki CO oran› son üç milyon y›-  2020 hedefi 3 milyar TL ciro: Daikin, 2018 ma-
                                 2
          l›n en üst seviyesine ulaflt›. Küresel ›s›nman›n h›z›-  li y›l›n› 1 milyar 700 milyon TL ciro ile kapatt›. Ha-
                                                           san Önder, “2018 y›l›nda ciromuzdaki yüzde 33’lük
          n› kesemezsek 2035’te geri dönülemez noktaya
                                                           art›flla hedeflerimizin üzerine ç›kt›k ve ihracattan
          ulaflm›fl olaca¤›z. Küresel ›s›nmaya yol açan baz›
                                                           istihdama her alanda büyüdük” dedi ve flunlar›
          so¤utucu ak›flkanlar› kullanan sektörümüzde de
                                                           söyledi: “2019 y›l› hedefimiz 2.2 milyar TL. 2020 y›-
          çevreci so¤utucu ak›flkanlara geçifli teflvik eden ve
                                                           l› hedefimizde ise ciromuzu 3 milyar TL’ye ç›kar›r-
          yeni nesil ak›flkanlarla güvenli çal›flma koflullar›
                                                           ken çal›flan say›m›z› da bin 500 kifliye tafl›mak var.
          hakk›nda bilgilendirici çok önemli etkinlikler ve
                                                           Ayn› zamanda da üretim yat›r›mlar›m›z ile birlikte
          projeler gerçeklefltiriliyor. SOS‹AD da bu amaca
                                                           3 hat kuraca¤›z. Bu do¤rultuda var gücümüzle ça-
          yönelik iki uluslararas› projenin partneri olarak yo-
                                                           l›flmaya devam edece¤iz.”
          ¤un bir çal›flma içinde.”
                                                                                    Kas›m 2019 KobiEfor 133
   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138