Page 97 - KobiEfor_Haziran_2020
P. 97

Çukurova Ka¤›t ve Ambalaj Grubu’ndan
                        kaliteli ürün, h›zl› teslimat ve inovatif çözümler


                          Türkiye ekonomisinin lider kurulufl-
                                                                                               ‹sa Do¤anl›
                       lar› aras›nda yer alan Çukurova Gru-
                     bu’nun Cumhuriyet’in kuruluflundan bu
                yana Türkiye’nin geliflimine katk› sa¤lad›¤›n›
           belirten Çukurova Ka¤›t ve Ambalaj Grubu Genel Mü-
           dürü ‹sa Do¤anl›, “Ulusal ve uluslararas› ölçekte ifl
           f›rsatlar›n› de¤erlendiren Çukurova Grubu; endüstri,
           inflaat, bilgi ve iletiflim teknolojileri, medya, tafl›mac›-
           l›k, ticaret ve hizmet, finansal hizmetler ve enerji
           sektörü de dâhil olmak üzere pek çok alanda dünya
           ekonomisinin etkili bir markas›d›r” diyor.
              ‹sa Do¤anl›, Çukurova Holding’in bir parças› olan
           Çukurova Ka¤›t ve Ambalaj Grubu’nda 5 flirket bu-
           lundu¤unu belirtiyor: “Kaplamin Ambalaj (‹zmir),
           Yalova Ambalaj (Yalova), Ova Oluklu (Mersin), Sel-  say›s›n› artt›rma projelerimiz bulunuyor. Her Pri-
           kasan (Manisa) ve Atkasan (‹zmir). ‹lk üç flirket  go’da 12 yeni istihdam ile 1-1.5 milyon Euro yat›r›m
           oluklu mukavva kutu üretirken; Selkasan toplanan  öngörüyoruz. Gelecekte dijital bask›n›n daha yayg›n
           at›k ka¤›tlardan oluklu mukavva ka¤›d› üretiyor. At-  olaca¤›na inan›yor, ürünlerimizi kiflisellefltirmeye
           kasan ise plastikten ka¤›da çeflitli ambalaj at›klar›-  gayret ediyoruz.”
           n›, topluyor, ay›kl›yor ve tasnif ediyor.               Grubun 2016-2017 ciro art›fl›n›n yüzde 48 ol-
           Bu flirketlerin tamam›nda 720 kifliye                       du¤unu paylaflan Do¤anl›, 2018’de en az
           istihdam sa¤lan›yor.”                                    yüzde 18 büyümeyi hedeflediklerini aç›kl›-
              Çukurova Ka¤›t ve Ambalaj Gru-                        yor: “Selkasan’da geçen y›l üretmeye bafl-
           bu’nun temellerinin 1976’da kurulan                      lad›¤›m›z SELkraft ile 2018 ilk çeyrekte
           Kaplamin ile at›ld›¤›n›, sonras›nda s›ra-               bafllayan HydroSEL ithal Kraft ve NSSC ka-
           s›yla Selkasan, Yalova Ambalaj, Ova                     ¤›tlar›n›n ikamesi olarak gelifltirilmifltir. ‹ki
           Oluklu ve Atkasan’›n kuruldu¤unu akta-                         ka¤›t cinsi zaman içinde ithalat›n
           ran Do¤anl›, ana tesislerden baflka Bur-                        önünü kesecektir. E¤er gerçekleflti-
           sa’da yaln›zca otomotiv sektörüne hizmet                      rebilirsek Selkasan’da önümüzdeki
           eden iflletme, ‹stanbul Kartal ve Ba¤c›lar,                    iki y›lda 5 milyon Euroluk yat›r›m
           Konya, Ankara ve Antalya gibi flehirlerde sat›fl                yapmak arzusunday›z. Yat›r›m ta-
           ofisleri bulundu¤unu, ayr›ca partner olarak ça-               mamland›¤›nda Selkasan, SELkraft
           l›flt›klar› birçok kutu atölyesi arac›l›¤›yla Türki-          ve HydroSEL benzeri baflka ürünleri
           ye’nin herhangi bir yerindeki müflteriye 7/24                 de üretebilecektir. Oluklu fabrikalar›-
           hizmet verebildiklerini söylüyor.                            m›zda bir kiloluk bisküvi kutusundan
              Çukurova Ka¤›t ve Ambalaj Grubu’nun 2017 y›-        en büyük boy buzdolab› kutusuna kadar üre-
           l›nda cirosunun 534 milyon TL oldu¤unu kaydeden  tebilecek ve 6 renge kadar flexo basabilecek maki-
           ‹sa Do¤anl›, “Grup, toplamda 90 bin ton oluklu mu-  neler mevcut. Prigo’da ise renk ve kutu say›s› s›n›rla-
           kavva kutu ile 139 bin ton ka¤›t sat›fl› gerçeklefltir-  mas› yok. Ofset bask›l› halde al›nmas› mümkün ol-
           di. Atkasan ise 160 bin tona yak›n hurda ka¤›t top-  mayacak say›lardaki kutular›, Prigo rahatl›kla yapa-
           lad› ve geri kazan›lmas›na gayret etti” diyor. Do-  biliyor. Grubumuz toplam ambalaj üretiminin yüzde
           ¤anl›, en yeni iflletmeleri Prigo’nun kendi bafl›na bir  15’ini, 20’den fazla ülkeye ihraç ediyor. Pizza kutula-
           ürün gelifltirme merkezi gibi çal›flt›¤›n› aktar›yor:  r›, yafl meyve sebze kutular›, preform oktabinleri en
           “Hem oluklu mukavva müflterilerimizin istedi¤i   çok ihraç etti¤imiz ambalaj türleri.”
           ürünleri tasarl›yor, gelifltiriyor, prototiplerini üreti-  ‹sa Do¤anl›, kaliteye verdikleri öneme de dikkat
           yor hem de çeflitli malzemelere dijital bask› tekno-  çekiyor: “Tesislerimiz sektörlerinde olmas› gere-
           lojisi ile bask›lar yap›yor. Makine park› bak›m›ndan  ken BRC’den ISO 14001’e, FSC’den-18001’e ve di-
           Prigo, bir adetten bin adete kadar özel ürünleri, çok  ¤er standartlara haizdir. Müflterilerimizin bizi ter-
           renkli bask›lar› yapmak üzere kuruldu. Dijital bas-  cih etmesini, 7/24 aç›k telefonumuza, h›zla reaksi-
           k›ya ilk bafllayan grup olarak gururluyuz. ‹lgili müfl-  yon vermemize ve az-çok demeden bütün siparifl-
           terilerimizle anlaflmaya varabilirsek, Prigo’lar›n  leri kabul ediflimize ba¤l›yorum.”
                                                                                     Haziran 2018 KobiEfor 97
   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102