Page 73 - KobiEfor_Nisan_2016
P. 73

fl›p müflterisiyle büyüyen banka yaklafl›m›m›z› ge-
           lifltirmektir.”                                    Tar›m sektörü Fibabanka’n›n
                                                             gündeminde
              KOB‹’ye özel hizmet özel ürün
              Küçük, orta veya büyük ölçeklide eflit da¤›l›mda
                                                               Fibabanka’n›n büyüme stratejisi 3’lü sac aya-
           KOB‹ müflterisi bulunan Fibabanka, KOB‹’lere özel
                                                             ¤›na ba¤l›: Ticari, KOB‹ ve Tar›m. Tar›m Bankac›-
           ürün ve hizmetleri hayata geçirerek dikkatleri çeki-
                                                             l›¤›’n›n kendisine ba¤l› ayr› bir birim oldu¤unu
           yor. 2014 y›l›nda ‘En ‹yi KOB‹ ‹nternet Bankac›l›¤›’
                                                             söyleyen Emre Ergun, “Tar›ma yat›r›m› do¤ru bu-
           ödülünü de alan banka, 2015’te ise KOB‹’lere özel
                                                             luyoruz. Bunun için ayr› bir sat›fl ekibimiz var. 12
           ‘Mobil Bankac›l›k’ uygulamas›n› bafllatt›.
                                                             flubede 30 kiflilik ekiple sat›fl yap›yoruz. Ege Böl-
              ‘Mobil Bankac›l›k’ta, kullan›c›lara özel çek me-
                                                             gesi’nde tar›ma özel flube aç›l›fllar›m›z devam
           nüsü ve ak›ll› asistan gibi hizmetler sunduklar›n›
                                                             edecek. Tar›mda önümüzdeki dönem daha iddia-
           kaydeden Ergun, flu bilgileri veriyor: “KOB‹ yöneti-
                                                             l› olaca¤›z” aç›klamas›n› yap›yor. Ergun, tar›m
           cilerinin oturdu¤u yerden her türlü ifllemini yürüte-
                                                             alan›nda uluslararas› fonlar› Türkiye’ye getirme
           bildi¤i ‘Mobil Bankac›l›¤›’ 5 bini aflk›n iflletmemiz
                                                             giriflimleri oldu¤unu ve önümüzdeki dönem ucuz
           kullanmaya bafllad›. Yurtd›fl› örnekleri de gösteri-
                                                             kaynak sa¤layabileceklerini duyuruyor.
           yor ki KOB‹’ler mobil veya internet bankac›l›¤›n› bi-
           reyselden daha fazla kullan›yor. Hatta yurtd›fl›nda
           kullan›m oran› 2 kat›. ‘‹nternet Bankac›l›¤›’nda 7  ris flubesini açt›k. fiimdi Trabzon flubesini aç›yoruz.
           bin 500 müflterimiz var. Kampanyalar›m›z devam   Y›lsonunda 72 flubeye ulaflmay› hedefliyoruz” diyor.
           ediyor. Ocak ay›nda bafllatt›¤›m›z ak›ll› telefon
           kampanyam›zda beklentilerin üzerinde talep ald›k.  Fibabanka’n›n baflar›s› saha ziyaretleri
           Kampanya Nisan sonuna kadar devam edecek ve        Fibabanka, takipteki alacak oran› en düflük ban-
           ard›ndan yeni bir kampanyay› da gündeme alaca-  kalardan biri. “Bunu bir baflar› olarak görmüyoruz”
           ¤›z.” Fibabanka’n›n Business Kart hizmetinden ise  diyen Emre Ergun, “Peki bu kadar düflük bir oran›
           7 bin 500 iflletme faydalan›yor. Y›lsonunda bu raka-  nas›l yakal›yorsunuz?”  sorusunu ise flöyle yan›tl›-
           m›n 20 bine ulaflmas› öngörülüyor.               yor: “Genel Müdürümüz baflta olmak üzere tüm
                                                           ekip ile sahaday›z. Müflteriyi tan›yor, ihtiyac›n› gö-
              Kredi talepleri minimum 1 saat,              rüyor ve gerekti¤inde do¤ru yönlendirmek için çal›-
              maksimum 1 haftada yan›tlan›yor              fl›yoruz. Özellikle yat›r›m yaparken bankam›zla ça-
                                   Fibabanka KOB‹ Banka-   l›flmak isteyen KOB‹’ler iflin uzmanlar›ndan dan›fl-
                                 c›l›¤› Bölüm Yöneticisi Ali  manl›k hizmeti al›yor.”
                                 Durukan ise KOB‹ rekabe-     Bu dönem risklerin yüksek oldu¤unu, yat›r›m
                                 tinde en önemli art›lar›n›n  kredilerinde yüzde 10’luk bir düflüfl yafland›¤›n›
                                 esneklik ve h›z oldu¤unu,  kaydeden Ergun, müflteri yaklafl›m›nda birkaç kri-
                                 kredi talebinin 350-400 bin  terden ziyade resmin tamam›na bakmaya çal›flt›k-
                                 TL’ye kadar flube inisiyati-  lar›n› ve müflterinin iyi niyetine çok önem verdikle-
                                 finde, 2-3 milyonluk kredi  rini söylüyor. Firma de¤erlendirmelerinde tek ba-
             Ali                 talebinin ise ‘KOB‹ Banka-  fl›na rakamlar›n bir anlam ifade etmedi¤ini akta-
             Durukan             c›l›¤›’ taraf›nda 2-3 gün  ran Ergun, anlay›fllar›n› flöyle detayland›r›yor:
                                 içinde   tamamland›¤›n›   “Terzi usulü hizmet vermeye gayret gösteriyoruz.
           söylüyor. Daha büyük ölçekli talepler de Kredi Ko-  Bu hizmeti sunarken de ‘Firma kimlerle çal›fl›yor?
           mitesi’ne gidiyor ve maksimum 1 hafta içinde so-  Firma sahibinin tecrübesi ve uzmanl›¤› var m›? ‹fli-
           nuçlan›yor. Durukan, her tip krediyi sa¤lad›klar›n›  nin bafl›nda m›, morali yüksek mi ve aya¤›n› yorga-
           ancak a¤›rl›kl› yat›r›m kredilerini tercih ettiklerini  n›na göre uzat›yor mu?’ gibi noktalara da dikkat
           belirtiyor. Zira as›l reel büyüme yat›r›m kredilerin-  ediyoruz.”
           den geliyor.                                       Bu dönem mevduat maliyetlerinde bir yükselme
              Fibabanka’n›n KOB‹ portföyü 30’u direkt sat›fl  oldu¤unu, yüzde 70-80 mevduata dayal› kredi sa¤-
           ekibi olmak üzere toplam 200 kifliden olufluyor. Bu  lad›klar›n› dile getiren Ergun, “Müflterilerimizin fa-
           dönem en fazla talep; yenilenebilir enerji, sa¤l›k,  iz oranlar›n› art›rmaktan ziyade rekabetçi olmaya
           otomotiv yan sanayi, petro-kimya ile e¤itim sektö-  gayret gösteriyoruz. Kar marj›ndan fedakarl›k ya-
           ründen al›n›yor. Durukan, “5. y›l›m›z› devirdik. fiunu  parak kredi maliyetini düflük tutmaya çal›fl›yoruz.
           gördük ki bizimle bir kez çal›flmaya bafllayan KOB‹  IFC ve EBRD’nin bankam›za ortak olmas› nedeniyle
           bizi b›rakm›yor. Dolay›s›yla flubeleflme çal›flmalar›-  önümüzdeki dönem uzun vadeli fon sa¤lamada ye-
           na a¤›rl›k verece¤iz. Ocak 2016’dan sonra Marma-  ni geliflmeler olabilir” bilgisini veriyor.
                                                                                       Nisan 2016 KobiEfor 73
   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78