Page 78 - KobiEfor_Nisan_2016
P. 78
AJANS
UNC Digital’in Kurucu
Orta¤› ve Ajans Baflkan›
Murat Arslano¤lu;
“Türkiye,
Murat
e-ticaret ile Arslano¤lu
rekabet
gücünü
artt›rabilir” n Röportaj: Deniz YANIKTAfi
Dünyada 20’nin üzerinde ülkede yakalayabilece¤ini söylüyor.
müflterilerine dijital medya planlama Arslano¤lu, “E-ticaret f›rsat›n›
ve sat›n alma hizmeti veren Türkiye için de¤erlendirebilirsek
UNC Digital Kurucu Orta¤› ve Ajans önümüzdeki 10 y›l için ekonomi ad›na
Baflkan› Murat Arslano¤lu, ülkemize ciddi bir katk› sa¤lar›z.
Türkiye’nin e-ticaret ile uluslararas› Aksi halde e-ticaret, ihracat ve
ticarette rekabet gücünü artt›rabilecek ekonomik büyüme ad›na sadece
çok önemli bir f›rsat› kaçm›fl bir f›rsat olacak” diyor.
U NC Digital, 20’nin üzerin- ne inand›klar›n› belirten Murat her markan›n bir data scientist
Arslano¤lu, “Yapt›¤›m›z ifl, özün-
de ülkeden müflterilerine
(veri bilimci) ile çal›flmas› gerek-
tüm dünyada dijital med-
ti¤ini ifade ediyor: “Stratejisi ve
de eme¤imizi ve sayg›m›z› kata-
ya planlama ve sat›n al-
zand›ran reklam yaratmak, ya-
kan›n sadece reklamla baflar›ya
ma hizmeti sunuyor. 2012 y›l›nda rak para harcatan de¤il, para ka- konumland›rmas› olmayan mar-
kurulan UNC Digital, müflterile- y›nlamak veya yönetmektir” di- ulaflmas› çok zor. Marka kendisi-
riyle eflzamanl› büyüyor. yor. Do¤ru kitle ile etkin mecra- ni ve müflterisini tan›d›ktan son-
UNC Digital Kurucu Orta¤› ve dan do¤ru zamanda konuflman›n ra konumland›rmas›n› belirleyip
Ajans Baflkan› Murat Arslano¤lu, önemini vurguluyan Arslano¤lu, müflterisine kendisini tan›t›r, bu
modern dönemde dijital ajansla- sunduklar› hizmetlerin; “medya iletiflimin süreklili¤ini ve tutarl›-
r›n verdikleri hizmetlerin yan›s›ra planlama ve sat›n alma, yarat›c› l›¤›n› müflterileri ile bulufltu¤u
özellikle müflterilerine gerçek reklam çözümleri ve sosyal tüm mecralarda sa¤lar. Marka
anlamda dan›flmanl›k hizmeti ve- medya yönetimi” bafll›klar› alt›n- potansiyeline böyle ulafl›r.” Ars-
ren flirketlere dönüflmesi ve bu- da topland›¤›n› aktar›yor. lano¤lu’na göre; markan›n bafla-
nun için de stratejik ifl ortakl›klar› Murat Arslano¤lu, markalar›n r›s›nda bir di¤er önemli unsur ise
kurmas› gerekti¤inin alt›n› çiziyor do¤ru stratejiler belirleyebilmesi cesaret: “Bize cesur müflteriler
ve “Müflteriyi büyütemezseniz, siz için hedef kitlelerini yak›ndan ta- gelirse çok daha iddial› ifller üre-
de büyüyemezsiniz” diyor. n›mas›, bunun için de müflterile- tilebilir.”
UNC Digital’de özgün fikirlere rine ait veri toplamas› ve analiz Teknoloji yo¤un bir ajans ol-
ve ölçülebilir reklam modelleri- etmelerinin önemine de¤inerek, duklar›n› kaydeden Arslano¤lu,
78 KobiEfor Nisan 2016