Page 69 - KobiEfor_Nisan_2016
P. 69

trümanlar› ve robotlar gelifltiren
                                                                           Müzisyen Gil Weinberg, Baterist
                                                                           Jason Barnes ve Yaz›l›m Geliflti-
                                                                           rici Mason Bretan efllik etti.
                                                                              Yapay zeka ile gerçek zamanl›
                                                                           müzi¤i birlefltiren Shimon Ro-
                                                                           botlar›, do¤açlama olarak ma-
                                                                           rimba denilen vurmal› bir müzik
                                                                           aleti üzerinden insanlarla sen-
                                                                           kronize ve karfl›l›kl› etkileflim
                                                                           halinde dijital bir orkestray› yö-
                                                                           netebiliyor. Hem fiziksel hem de
           maktan öteye geçemeyiz. Dijital  ¤›m›z bir dönemdeyiz. Ürüne ta-  ritimsel olarak notalara cevap
           Dönüflüm’ün d›fl›nda kalmak bizi  lep, üretimden düflük; yetene¤e  verip kendi müziklerini oluflturan
           yaflam›n d›fl›nda b›rakacak. Diji-  talep, mevcut yetenekten fazla.  bu robotlar, herhangi bir müzik
           talleflmenin etkin bir biçimde ha-  Bu yeni dönemde ezberbozucu  sisteminin veremeyece¤i karfl›l›-
           yata geçece¤i yeni bir ça¤a giriyo-  olmak gerekiyor. Bunu gerçek-  ¤› gerçek bir insan gibi müzisye-
           ruz. Bu yeni dönemde biz de bilgi  lefltiren flirketler, yeni yetene¤in  nin hareketlerini analiz ederek
           ve iletiflim sektöründe yerli ürün  çekim merkezini oluflturuyor.  yüksek kalitede sunabiliyor.
           ve hizmetlerimizle daha fazla söz  Mobil, art›k bir araç de¤il; farkl›
           sahibi olmay› hedefliyoruz” dedi.  bir yaflam biçimini ifade ediyor.
                                           Bununla birlikte, mobilin art›fl
              ‹fl dünyas›nda                h›z›na uygun h›zda pazarlama ve
              dijitalleflmenin etkileri     reklam faaliyeti görmüyoruz. Do-
              konufluldu                    lay›s›yla burada büyük bir f›rsat
              Vodafone Türkiye ‹cra Kurulu  yat›yor.”
           Baflkan Yard›mc›s› Engin Ak-        Türkiye pazar›n›n büyümeye
           soy’un yönetti¤i Türk ‹fl Dünyas›  devam etti¤ini belirten Sorrell,
           Paneli’ne, GE Türkiye Yönetim   “Türkiye; Endonezya, Filipinler,
           Kurulu Baflkan› ve Genel Müdürü  Vietnam, Kolombiya, Arjantin gibi  Türkiye’nin ilk interaktif diji-
           Canan M. Özsoy, Akbank Genel    büyüyen ülkeler içinde önemli bir  tal senfonisi yap›ld›:  Vodafone
           Müdürü Hakan Binbaflgil, Sütafl   konumda. Türkiye’de iflinizi iki  Dijital Dönüflüm Zirvesi’nde, Tür-
           Yönetim Kurulu Baflkan› Muhar-   kat›na büyütme olas›l›¤›n›z hep  kiye’nin ilk interaktif dijital sen-
           rem Y›lmaz ve Hürriyet Yönetim  var” dedi.                      fonisi yap›ld›. Hem aç›l›flta hem
           Kurulu Baflkan› Vuslat Do¤an        ‹nsans› robotlardan dijital  de kapan›flta gerçeklefltirilen di-
           Sabanc› kat›ld›.                müzik flov:  Vodafone Dijital Dö-  jital senfoninin tasar›m dan›fl-
              Dijitalleflmenin enerji, banka-  nüflüm Zirvesi kapsam›nda Tür-  manl›¤›n› Arzu Kaprol, sanat yö-
           c›l›k, sanayi ve medya alanlar›n-  kiye’ye ilk kez gelen dünyaca ün-  netmenli¤ini Mercan Dede ve
           daki etkilerinin ele al›nd›¤› pa-  lü Shimon Robotlar› ise Zirve’nin  Ouchhh, hikaye anlat›c›l›¤›n› ise
           nelde, flirketlerin dijitalleflme  en ilgi çekici flovlar›ndan birine  fiebnem Ferah üstlendi.
           stratejileri paylafl›larak, Türki-  imza att›. ‹nsanlar›n ve robotlar›n  “Hayal kurmaya cüret et” te-
           ye’nin ekonomik ve toplumsal    birbirlerinin fikirlerini nas›l ge-  mal› dijital senfoni, Borusan Qu-
           kalk›nmas› için dijitalleflmenin  lifltirdi¤ini farkl› bir sahne per-  artet taraf›ndan icra edildi. Din-
           her alanda teflvik edilmesi ge-  formans›yla izleyicilere gösteren  leyicilerin ak›ll› telefonlar›yla
           rekti¤ine dikkat çekildi.       Shimon Robotlar›’n›n dijital mü-  interaktif olarak kat›ld›klar› diji-
                                           zik flovuna, deneysel müzik ens-  tal senfonide, drone (insans›z
              Pazarlama dijitalleflti                                       hava arac›) ve yüz izleme gibi en
              Zirve’de konuflan Pazarlama                                   yeni dijital teknolojiler kullan›-
           ve ‹letiflim Gurusu ve WPP’nin                                   l›rken eflzamanl› olarak ›fl›k
           Kurucusu ve CEO’su Sir Martin                                   gösterisi de yap›ld›. Dijital sen-
           Sorrell, “Pazarlama Dijitalleflti”                               foni, Arzu Kaprol’un “SS’16 Dare
           bafll›kl› sunumunda, h›zla dijital-                              To Dream” isimli koleksiyonun-
           leflen pazarlama dünyas›nda ile-                                 dan parçalara ve Zirve’ye özel
           tiflimin yeni kodlar›na iflaret etti:                             olarak tasarlanan k›yafetlere de
           “Her fleyi farkl›laflt›rmaya çal›flt›-                             evsahipli¤i yapt›.
                                                                                       Nisan 2016 KobiEfor 69
   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74