Page 93 - KobiEfor_Aralik_2016
P. 93
di¤imiz için özel ilgiyi daha çok seven müflteriler ta-
raf›ndan tercih ediliyoruz. Stratejik planlamay› çok
önemsememiz, temeli bafltan sa¤lam atmak iste-
memiz iflin en önemli fark yaratan ad›m›. Butik
ajans olmam›za ra¤men kurumsal hizmet vermeyi
önemsiyor olmam›z ikinci farkl›laflt›¤›m›z nokta.
Di¤er farkl› büyüklükteki butik ajanslara göre ifl
ak›fllar›m›z oldukça düzenlidir. Dinamik olmam›z
da çok önemli. Bizim pazar›m›z çok de¤iflken, sü-
rekli yeniliklere aç›k bir pazar. Bunlar› düzenli ta-
kip etmek, adapte olmak ve h›zl› dönüfller yapmak
oldukça de¤erli. Sektörümüz halen büyüyor, bizim
gibi ajanslar global entegre ajanslar›n çat›s› alt›na
giriyor veya farkl› ifl ortakl›klar›yla daha kapsaml›
hizmet vermeye bafll›yorlar. Sektörümüzdeki fir-
malar›n yeniliklere h›zl› adapte olmas›, h›zl› aksi- yor: “Müflterinin çap›na ve bütçesine uygun bir
yon al›p kendisini d›fl etkenlere göre flekillendire- ajans olmas›, referanslar› önemli. Ancak markalar
bilmesi çok önemli. Rekabetin yüksek oldu¤u bu art›k kendi sektörlerinde tecrübeli ajans aray›fl›n-
pazarda, müflterisi için somut faydalar yaratabilen dan vazgeçmeli. Yarat›c› ajans çal›flanlar› yenilikten
kazan›r.” çok beslenen insanlar! Ve tabii ajans›n yarat›c›l›¤›
“Reklams›z olmaz”: “Marka asl›nda tüketicinin da önemli. Biz müflteri aday› bize brief vermese da-
kafas›ndaki alg›dan ibarettir. O alg› kuvvetliyse hi, onlara neler yapabilece¤imizi anlatan sunum-
marka kuvvetlidir” diyen Do¤rular, marka yarat- larla gidip yarat›c›l›¤›m›z› göstermeye çal›fl›yoruz.
maktan çok markan›n baflar›s›n› sürdürmeye odak- Marka ajansta kimlerle çal›flacak bu da çok kritik.
land›klar›n› dile getiriyor: “Bizim iflimizin temeli ‘Sizinle günlük düzeyde muhatap olacak ajans çal›-
markan›n vermek istedi¤i mesajlar› do¤ru bir fle- flan› kim olacak, bu kifli kime ba¤l›?’ gibi detaylar›
kilde ifade etmek ve do¤ru kitlelerle buluflturmak. markalar mutlaka sorgulamal›.”
Baflar›l› olabilmek için de iletiflimin devaml› ve sür- Müflterilerinin önemli bir ço¤unlu¤unun daha
dürülebilir olmas› çok önemli. Dijital kanallar kul- önce yapt›klar› iflleri görerek ve duyarak geldikleri-
lan›lacaksa özellikle sosyal medya özelinde iletifli- ni anlatan Müge Do¤rular, “Biz bütün müflteri
min ve reklam›n 12 ay boyunca devam etmesi ge- adaylar›yla ilgileniyoruz, beraber çal›flmasak bile
rek. Sosyal medya eskiden ‘bedava reklam’ kana- ihtiyaçlar›na göre mümkün olan en do¤ru yönlen-
l›yd›, art›k ‘ne kadar ekmek o kadar köfte!’ Yani dirmeyi yap›yoruz. Ürün/hizmete inanmay› önemsi-
reklams›z olmaz, ne kadar reklam bütçen varsa o yorum. fiahsen tüm müflterilerimden mutlaka
kadar sonuç al›rs›n. Kaliteli kreatif iletiflim, do¤ru ürün/hizmet sat›n al›r›m, hizmet verdi¤im müflteri-
hedef kitleye hitap ve düzenli reklam baflar›n›n sür- yi daha iyi tan›maya ve ürün/hizmetini deneyimle-
dürülebilmesi için oldukça önemli. Bunlar› sa¤la- meye çal›fl›r›m. Neyi satt›¤›m›z› mutlaka bilmemiz
yabilmek için biz müflterilerimizin çok önemli bir gerekiyor. Müflterilerle farkl› görüfllerde olabiliriz,
ço¤unlu¤uyla proje bazl› yerine fee bazl› çal›fl›yo- profesyonel davranmaya özen gösteriyoruz; ancak
ruz. Bunun d›fl›nda dijital iletiflimde stratejinin gün- tabii tüketiciyi olumsuz etkileyecek nitelikte ifllere
cel tutulmas› da çok önemli. ” girmiyoruz. Müflterinin her talebine/fikrine de s›cak
Müge Do¤rular, yürütülen bir kampanyan›n ba- bakmayabiliyoruz; örne¤in; sosyal medyada takipçi
flar›s›na iliflkin ise flu de¤erlendirmeyi yap›yor: sat›n almaya karfl›y›z, do¤rulu¤una inanmad›¤›m›z
“Baflar›n›n ölçütü her kampanya için farkl›d›r. hizmetleri de önermiyoruz” diye konufluyor.
Kampanyan›n en bafl›ndan amac›n ve baflar› kriter- Konvansiyonel ve dijital ajanslar entegre çal›fl-
lerinin ne oldu¤u tan›mlanmal›d›r. Örne¤in; spesi- mal›: Müge Do¤rular, dijital ve konvansiyonel
fik dijital iletiflim kampanyalar›nda, kampanyan›n ajanslar›n entegre çal›flmas›ndan yana: “Baz› za-
ne kadar kifliye ulaflt›¤›, ulafl›lan kiflilerin ne kada- manlarda konvansiyenelde bafllayan kampanyan›n
r›n›n kampanyaya kat›ld›¤› veya etkileflime geçti¤i, dijital ajansa ulaflmas› çok zaman al›yor, veya ekip-
ne kadar›n›n aksiyon ald›¤› (web sitesini ziyaret et- ler farkl› dillerden konuflabiliyor, zaman kay›plar›
mek, ürün sat›n almak), kampanya hakk›nda neler yaflanabiliyor. O nedenle entegre çal›flabilen ajans-
konufluldu¤u (olumlu/olumsuz) oldukça önemli lar tercih sebebi olabiliyor. Ayr›ca art›k konvansiyo-
kriterler.” nel ajanslar›n dijitale ayak uydurmalar› gerekiyor,
Müge Do¤rular, KOB‹’lere, markaya karfl› heye- müflteriler de mutlaka dijital kanallar›yla entegre
can duyan bir ajansla çal›flmalar›n› fliddetle öneri- olabilecek kurgularla ilerlemek istiyorlar.”
Aral›k 2016 KobiEfor 93