Page 93 - KobiEfor_Aralik_2016
P. 93

di¤imiz için özel ilgiyi daha çok seven müflteriler ta-
          raf›ndan tercih ediliyoruz. Stratejik planlamay› çok
          önemsememiz, temeli bafltan sa¤lam atmak iste-
          memiz iflin en önemli fark yaratan ad›m›. Butik
          ajans olmam›za ra¤men kurumsal hizmet vermeyi
          önemsiyor olmam›z ikinci farkl›laflt›¤›m›z nokta.
          Di¤er farkl› büyüklükteki butik ajanslara göre ifl
          ak›fllar›m›z oldukça düzenlidir. Dinamik olmam›z
          da çok önemli. Bizim pazar›m›z çok de¤iflken, sü-
          rekli yeniliklere aç›k bir pazar. Bunlar› düzenli ta-
          kip etmek, adapte olmak ve h›zl› dönüfller yapmak
          oldukça de¤erli. Sektörümüz halen büyüyor, bizim
          gibi ajanslar global entegre ajanslar›n çat›s› alt›na
          giriyor veya farkl› ifl ortakl›klar›yla daha kapsaml›
          hizmet vermeye bafll›yorlar. Sektörümüzdeki fir-
          malar›n yeniliklere h›zl› adapte olmas›, h›zl› aksi-  yor: “Müflterinin çap›na ve bütçesine uygun bir
          yon al›p kendisini d›fl etkenlere göre flekillendire-  ajans olmas›, referanslar› önemli. Ancak markalar
          bilmesi çok önemli. Rekabetin yüksek oldu¤u bu  art›k kendi sektörlerinde tecrübeli ajans aray›fl›n-
          pazarda, müflterisi için somut faydalar yaratabilen  dan vazgeçmeli. Yarat›c› ajans çal›flanlar› yenilikten
          kazan›r.”                                       çok beslenen insanlar! Ve tabii ajans›n yarat›c›l›¤›
             “Reklams›z olmaz”: “Marka asl›nda tüketicinin  da önemli. Biz müflteri aday› bize brief vermese da-
          kafas›ndaki alg›dan ibarettir. O alg› kuvvetliyse  hi, onlara neler yapabilece¤imizi anlatan sunum-
          marka kuvvetlidir” diyen Do¤rular, marka yarat-  larla gidip yarat›c›l›¤›m›z› göstermeye çal›fl›yoruz.
          maktan çok markan›n baflar›s›n› sürdürmeye odak-  Marka ajansta kimlerle çal›flacak bu da çok kritik.
          land›klar›n› dile getiriyor: “Bizim iflimizin temeli  ‘Sizinle günlük düzeyde muhatap olacak ajans çal›-
          markan›n vermek istedi¤i mesajlar› do¤ru bir fle-  flan› kim olacak, bu kifli kime ba¤l›?’ gibi detaylar›
          kilde ifade etmek ve do¤ru kitlelerle buluflturmak.  markalar mutlaka sorgulamal›.”
          Baflar›l› olabilmek için de iletiflimin devaml› ve sür-  Müflterilerinin önemli bir ço¤unlu¤unun daha
          dürülebilir olmas› çok önemli. Dijital kanallar kul-  önce yapt›klar› iflleri görerek ve duyarak geldikleri-
          lan›lacaksa özellikle sosyal medya özelinde iletifli-  ni anlatan Müge Do¤rular, “Biz bütün müflteri
          min ve reklam›n 12 ay boyunca devam etmesi ge-  adaylar›yla ilgileniyoruz, beraber çal›flmasak bile
          rek.  Sosyal medya eskiden ‘bedava reklam’ kana-  ihtiyaçlar›na göre mümkün olan en do¤ru yönlen-
          l›yd›, art›k ‘ne kadar ekmek o kadar köfte!’ Yani  dirmeyi yap›yoruz. Ürün/hizmete inanmay› önemsi-
          reklams›z olmaz, ne kadar reklam bütçen varsa o  yorum. fiahsen tüm müflterilerimden mutlaka
          kadar sonuç al›rs›n.  Kaliteli kreatif iletiflim, do¤ru  ürün/hizmet sat›n al›r›m, hizmet verdi¤im müflteri-
          hedef kitleye hitap ve düzenli reklam baflar›n›n sür-  yi daha iyi tan›maya ve ürün/hizmetini deneyimle-
          dürülebilmesi için oldukça önemli. Bunlar› sa¤la-  meye çal›fl›r›m. Neyi satt›¤›m›z› mutlaka bilmemiz
          yabilmek için biz müflterilerimizin çok önemli bir  gerekiyor. Müflterilerle farkl› görüfllerde olabiliriz,
          ço¤unlu¤uyla proje bazl› yerine fee bazl› çal›fl›yo-  profesyonel davranmaya özen gösteriyoruz; ancak
          ruz. Bunun d›fl›nda dijital iletiflimde stratejinin gün-  tabii tüketiciyi olumsuz etkileyecek nitelikte ifllere
          cel tutulmas› da çok önemli. ”                  girmiyoruz. Müflterinin her talebine/fikrine de s›cak
            Müge Do¤rular, yürütülen bir kampanyan›n ba-  bakmayabiliyoruz; örne¤in; sosyal medyada takipçi
          flar›s›na iliflkin ise flu de¤erlendirmeyi yap›yor:  sat›n almaya karfl›y›z, do¤rulu¤una inanmad›¤›m›z
          “Baflar›n›n ölçütü her kampanya için farkl›d›r.  hizmetleri de önermiyoruz” diye konufluyor.
          Kampanyan›n en bafl›ndan amac›n ve baflar› kriter-  Konvansiyonel ve dijital ajanslar entegre çal›fl-
          lerinin ne oldu¤u tan›mlanmal›d›r. Örne¤in; spesi-  mal›:  Müge Do¤rular, dijital ve konvansiyonel
          fik dijital iletiflim kampanyalar›nda, kampanyan›n  ajanslar›n entegre çal›flmas›ndan yana: “Baz› za-
          ne kadar kifliye ulaflt›¤›, ulafl›lan kiflilerin ne kada-  manlarda konvansiyenelde bafllayan kampanyan›n
          r›n›n kampanyaya kat›ld›¤› veya etkileflime geçti¤i,  dijital ajansa ulaflmas› çok zaman al›yor, veya ekip-
          ne kadar›n›n aksiyon ald›¤› (web sitesini ziyaret et-  ler farkl› dillerden konuflabiliyor, zaman kay›plar›
          mek, ürün sat›n almak), kampanya hakk›nda neler  yaflanabiliyor. O nedenle entegre çal›flabilen ajans-
          konufluldu¤u (olumlu/olumsuz) oldukça önemli     lar tercih sebebi olabiliyor. Ayr›ca art›k konvansiyo-
          kriterler.”                                     nel ajanslar›n dijitale ayak uydurmalar› gerekiyor,
            Müge Do¤rular, KOB‹’lere, markaya karfl› heye-  müflteriler de mutlaka dijital kanallar›yla entegre
          can duyan bir ajansla çal›flmalar›n› fliddetle öneri-  olabilecek kurgularla ilerlemek istiyorlar.”
                                                                                     Aral›k 2016 KobiEfor 93
   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98