Page 73 - KobiEfor_Ekim_2016
P. 73
2016 Bar›fl Konferans›’n›n aç›l›fl›nda
Dr. Akkan Suver, gündem d›fl› bir Türkiye’nin Guanghzou Baflkonsolosu Batu Kesmen, Marmara Grubu Vakf›
konuflma yaparak 15 Temmuz Heyeti’ni, Ticaret Ataflesi M. ‹lker Özdem ile birlikte kabul etti.
kalk›flmas› hakk›nda kat›l›mc›lara
genifl bir bilgi sunumu yapt› ve
demokrasiye ve de seçimle iflbafl›na sa¤lad›. Gene yap›m› bitmekte ekonomik canl›l›k ‹pek Yolu
gelmifl cumhuriyet hükümetine karfl› olan Bakü-Tiflis-Kars demiryolu Ekonomik Kufla¤› ile yeni bir h›z
terörist bir darbe yap›lmak istendi¤ini, projesiyle de demirden bir ‹pek ve dinamizm kazanmak üzere-
sahte bir din adam›n›n öncülük etti¤i
bu terörist kalk›flmay› milletimizin, Yolu, Pekin’den Londra’ya ulafl›- dir.
ordumuzun ve polisimizin elbirli¤iyle m›m›z› sa¤layacakt›r. Türkiye, Çin Halk Cumhuriyeti Cum-
önledi¤ini anlatt›.
Deniz ve Kara ‹pek Yolu Ekono- hurbaflkan›’n›n bar›fl içinde yafla-
dostane iliflkilerimizin gerçek- mik Kufla¤› projesini sürdürüle- yan bölünmemifl istikrarl› ve
bilir bir bar›fl projesi olarak nite- zengin bir co¤rafya yaratmak için
leflmekte olan ‹pek Yolu proje-
lendirdi¤inden bu alanda kuru- giriflti¤i Deniz ve Kara ‹pek Yolu
siyle daha da ileri seviyeye ç›ka-
lan Asya Altyap› Yat›r›m Banka- Ekonomik Kufla¤› projesi bugün
ca¤›na inan›yorum. Çin istikrarl›
ve çapl› bir büyümenin bütün s›’na da ortak olmufltur. bütün bölge ülkelerinin ilgisini
iflaretlerini veriyor. fiehirler Bu bir Avrasya projesidir. As- çekmifl bulunmaktad›r.
ya’n›n bir ucunda Çin, öbür Bu proje ile bölgesel iflbirli¤i
otoyollar ve katl› viyadüklerle
ucunda Türkiye, ama arada Av- gayretleri h›zlanm›flt›r.
donat›lm›fl. Otomobillerin mo-
rasya denilen bir olay var. Orta Bu bar›fl›n gelece¤i için stra-
delleri birbirleriyle yar›fl›yor.
Yeflil alanlar›n büyüklü¤ü ola¤a- Asya’n›n ve Kafkaslar’›n tama- tejik bir ad›md›r.
nüstü büyümenin ve yollara çi- m›n› kapsayan bu co¤rafya ile Terörizm belas›na dur diyebi-
ben ve Marmara Grubu Vakf›’n› lecek bir yaklafl›md›r.
çeklerle, a¤açlarla hayatiyet ka-
oluflturan arkadafllar›m yirmi Bu transformasyon co¤rafya-
zand›rman›n makro boyutlar›n›
y›ld›r ilgilenmekteyiz. Önce Çin n›n bar›fl, istikrar ve refah› bak›-
sunuyor. Hâs›l› Çin büyüyor, ge-
lifliyor ve zenginlefliyor. ile Türkiye Avrasya vas›tas›yla m›ndan 21. yüzy›lda belirleyici bir
birleflti. Daha sonra geliflmekte rol oynayacakt›r.
Avrasya birlikteli¤i olan ulaflt›rma projeleriyle yeni Zira bu co¤rafya dünyan›n en
‹pek Yolu’nun ‹pek Yolu Ekonomik Kufla¤› fle- önemli enerji kaynaklar›n› bar›n-
kap›s›n› aralad› killenmeye bafllad›. d›rmaktad›r. Bu enerji kaynakla-
Önümüzde flekillen-
Tarihi ‹pek Yolu, tarihin sayfa-
mekte olan bir baflka
lar›ndan ç›k›yor, gerçek oluyor.
gerçek de parlak bir
‹pek Yolu projesini benimsemek-
ekonomik gelecektir.
te olan Türkiye; bu stratejik pro-
Öte yandan Çin Halk
jeye lojistik ve ulafl›m alan›nda
Cumhuriyeti ile ara-
ola¤anüstü destek vermektedir.
m›zda sürmekte olan
Asya’y› Avrupa’ya ba¤layan iki
köprüye, bir ay önce bir üçüncü Marmara Grubu Vakf› Heyeti
köprü ekleyerek hem demiryolu, mensuplar›, Gala
hem otoyollarla Asya’y› Avru- Yeme¤i’nde CPAPD Baflkan›
Ma Biao ve Suriname Meclis
pa’ya hem denizin alt›ndan, hem Baflkan› Jennifer Simons ile
de denizin üstünden birleflmesini biraradalar.
Ekim 2016 KobiEfor 73