Page 128 - KobiEfor_Kasım_2015
P. 128

PAZAR ÜLKE













                                        Kuzey Avrupa’n›n zenginleflmifl ülkelerinden;
                                        Kuzey Avrupa’n›n zenginleflmifl ülkelerinden;
                                        Kuzey Avrupa’n›n zenginleflmifl ülkelerinden;

                                        F‹NLAND‹YA






















             Finlandiya ile ticaretimizi, rekabetçili¤i nosyon edinmifl giriflimci KOB‹’lerimiz
                        art›racakt›r. ‹ki ülke birbirine önemli f›rsatlar sunmaktad›r.
           Y         ›ll›k GSY‹H’s› 221.3 milyar dolar olan, ki-

                     fli bafl› y›ll›k geliri 40.300 dolara yüksel-
                     mifl, yaklafl›k 5.5 milyon nüfuslu bir ülke
                     olan Finlandiya dünyan›n en kültürlü ve
                     bar›flsever ülkelerinin bafl›nda gelir.
              Güçlü bir sanayi altyap›s›na sahip olan ülkede
            gemi ile makine ve ekipman sektörleri öne ç›km›fl-
            t›r. Metal ve mühendislik sanayinin hammaddesi
            demiri ve sanayi için gerekli enerjiyi Rusya’dan
            sa¤lar. Sanayi üretim fazlas›n› Avrupa ülkelerine
            satar. Finlandiya bugün büyük ölçüde endüstrilefl-
            mifl bir serbest piyasa ekonomisine sahiptir. Eko-
            nomide özellikle imalat sanayisinde (ormanc›l›k,
            metal iflleme, tasar›m/dizayn, telekomünikasyon
            ve elektronik) son derece rekabetçidir. Tar›mda sa-
            dece kendine yeterlili¤i hedeflemektedir. Ormanc›-  ‹K‹ ÜLKEN‹N T‹CARET‹
            l›k çok geliflkindir.                              Y›l         ‹hracat›m›z   ‹thalat›m›z
                                                              2007        412.4         1.208
              Türkiye-Finlandiya d›fl ticareti                 2008        367.1         1.180
              Türkiye’nin Finlandiya ile ticareti, tabloda (mil-  2009    196.6         795.9
            yon dolar cinsinden) gösterildi¤i üzere, belli bir se-  2010  296.0         1.115
            viyeye vard›ktan sonra kendini tekrar eden bir çiz-  2011     352.8         1.296
            giye oturmufltur. Bu nedenle iki ülke aras›ndaki ti-  2012     301.5         1.114
            careti büyütmek için uzak görüfllü ve rekabetçili¤i  2013      298.0         1.245
            nosyon edinmifl giriflimci KOB‹’lerin konuya odak-  2014        329.6         1.138
            lanmas› gerekmektedir.                            Kaynak: Trademap,TU‹K

           128 KobiEfor Kas›m 2015
   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133