Page 124 - KobiEfor_Kasım_2015
P. 124
REEL SEKTÖR
Helvac›o¤lu: “Türkiye’nin
franchise hacmi 50 milyar
dolara kofluyor”
Medyafors Fuarc›l›k organizas-
yonu, UFRAD iflbirli¤iyle gerçeklefl- Halkbank’tan KOSGEB
tirilen ‘Bayim Olur musun Fua- iflbirli¤iyle KOB‹'lere
r›'nda, her y›l oldu¤u gibi bu y›l da
giriflimcilere yeni ifl kap›lar› arala- özel destek program›
n›rken, markalar, zincir olma yo-
lunda önemli f›rsatlar yakalad›. Küçük ve Orta Ölçekli ‹flletmeleri Gelifltirme
Medyafors Fuarc›l›k Genel Mü- ve Destekleme ‹daresi Baflkanl›¤› (KOSGEB) ile
dürü Aycan Helvac›o¤lu, Yeflilköy Halkbank aras›nda imzalanan protokol kapsa-
Aycan m›nda, KOB‹’ler uygun faiz oran› ve vade seçe-
Helvac›o¤lu CNR Expo Fuar Merkezi'nde 4 gün
süresince aç›k kalan fuar› 29 bin nekleriyle kredi kullanma f›rsat›na sahip oldu.
326 kiflinin ziyaret etti¤ini belirte- KOSGEB veri taban›na kay›tl› ve beyannamesi
rek, firmalar›n çok say›da ifl ba¤lant›s› yapt›klar›n›n güncel olan firmalar›n yararlanabilece¤i KOB‹
alt›n› çizdi. 2014'te fuara 277'si yerli, 23'ü yabanc› ol- Finansman Destek Program›’yla, iflletmeler 60
mak üzere 300 firma kat›l›rken bu y›l 330’u yerli, 35’i aya varan vadelerde uygun oranlarla kredi kulla-
yabanc› toplam 365 firma kat›ld›. 2014'te 27 bin 400 nabilecek.
ziyaretçi alan fuar›, bu y›l 29 bin 326 kifli ziyaret etti. Halkbank Genel Müdürü Ali Fuat Taflkesenli-
Fuar›n 22 bin metrekare kapal› alanda gerçeklefltiril- o¤lu ile KOSGEB Baflkan› Recep Biçer’in kat›l›-
di¤ini ve bu alanda düzenlenen dünyadaki ilk üç fuar m›yla, KOSGEB Genel Merkezi’nde imzalanan
aras›nda yerald›¤›n› vurgulayan Helvac›o¤lu, Türki- protokole göre, KOB‹ Finansman Destek Progra-
ye'deki franchising pazar› hacminin de her geçen y›l m›’ndan KOSGEB veri taban›na kay›tl› ve beyan-
giderek artt›¤›n› söyledi. namesi güncel olan iflletmeler yararlanabilecek.
Helvac›o¤lu flöyle devam etti: “Türkiye'de günü- Ayl›k eflit taksitler halinde geri ödeme seçenekli
müzde franchise hacmi, UFRAD verilerine göre 43 kredide, KOB‹’lere nakit ak›fllar› do¤rultusunda
milyar dolarl›k bir hacme sahip, 2016 y›l›nda ise bu 12 aya kadar ödemesiz dönem öngörülebilecek.
rakam›n 50 milyar dolara ulaflaca¤›n› öngörüyoruz. Finansal ihtiyaçlar›n› karfl›lamaya dönük ola-
Günümüzde Türkiye 1850 adet zincir iflletmeye sahip rak imzalanan protokol ile KOB‹’ler 3 ayda bir
bulunuyor, zincirlere ba¤l› flube say›s› ise 50.000 civa- ödemeli gibi esnek ödeme seçeneklerinden de
r›nda. Franchise/bayilik verenlerin say›s› 1471 iken, yararlanabilecek. Ayr›ca kendi iflini kurmak iste-
franchise/bayili¤in zincirler içindeki oran› ise yüzde yen KOSGEB’ ten uygulamal› giriflimcilik e¤itimi
78'lere ulafl›yor. Bu rakamlar Türkiye'nin franchise alm›fl giriflimcilere yönelik uygun kredi imkan›
hacminin giderek artt›¤›n› ve Türk ekonomisindeki sa¤lanabilecek.
öneminin giderek artaca¤›n› ortaya koyuyor.”
Emsa Jenaratör’den müflteri memnuniyeti yat›r›m›
Yo¤un bir rekabetin sürdü¤ü jeneratör pazar›n- haz›n yeri ve durumu ile ilgili
da fark yaratman›n yolunun kusursuz sat›fl sonras› tüm bilgilere anl›k olarak eriflim mümkün. Ayn› za-
hizmet ve her koflulda müflteri memnuniyeti sa¤la- manda jeneratörlerin yaklaflan bak›mlar› müflteri-
maktan geçti¤ine inanan Emsa Jeneratör, ürünün ye haber verilebiliyor, erken teflhis ile oluflabilecek
yer ve konum bilgisinden, yak›t eksikli¤inin olufltu- ar›zalar önceden tespit edilerek an›nda müflteri bil-
rabilece¤i risklere, basit yönlendirmelerle çözüle- gilendirilerek müdahale ediliyor.
bilecek durumlar için servis maliyetlerinin mini- Ayr›ca bu yöntem akaryak›t istasyonlar›, market-
muma indirgenmesi gibi pek çok hususu bu yeni ler vb. zincir uygulamalarda tüm zincirin uzaktan
teknoloji ile takip edebiliyor. test edilmesine, ürünün uzaktan yeniden bafllat›la-
Teknolojiyi yak›ndan takip eden bir firma olarak bilmesine ve yönetilmesine de imkan sa¤l›yor. Bu
Turkcell ile ortak gelifltirilen bir proje ile flimdi tüm uygulama h›zl› müdahale ile servis sürecini azalt›r-
Emsa ürünleri, üretim s›ras›nda ürünün içine yer- ken gerekmeyen servis ziyaretlerini de ortadan
lefltirilen bir sim kart sayesinde, uzman teknisyen- kald›r›yor ve servis maliyetlerini en aza indirerek
ler taraf›ndan 1 y›l boyunca “ücretsiz” ve online müflteri memnuniyetinin en üst seviyeye ç›kart›l-
olarak uzaktan takip edilebiliyor. Bu sistemle ci- mas› hedefleniyor.
124 KobiEfor Kas›m 2015