Page 131 - KobiEfor_Kasım_2015
P. 131

E⁄‹T‹M/ÜN‹VERS‹TE-SANAY‹


            Samsung ve Habitat,
            Türkiye’de 1000 genç mobil
            yaz›l›mc› yetifltirecek
                                                            Renault Motor Laboratuvar›

                                 ‹novasyonun dünya çap›n-   Ba¤c›lar Teknik ve Meslek
                              daki en önemli öncülerinden
                              Samsung, Habitat Kalk›nma     Lisesi’nde aç›ld›
                              ve Yönetiflim Derne¤i ile bira-  Renault Mais A.fi., 1994’te
            raya gelerek hayata geçirdi¤i “Biliflim Mucitleri”  Milli E¤itim Bakanl›¤› ile im-
            Projesi ile mobil yaz›l›m alan›nda giriflimcili¤i des-  zalad›¤›, “Renault Teknik
            tekliyor. Türkiye’deki mobil yaz›l›mc› say›s›n› art›ra-  Ö¤retim Program›” protoko-
            rak, bu alandaki istihdama katk›da bulunmay›    lü kapsam›nda Renault Mo-
            amaçlayan proje kapsam›nda e¤itmen e¤itimleri 4  tor Laboratuvar› aç›l›fl›n›
            Ekim’de bafllad›. Her bir e¤itmenin 30 gence ulafla-  gerçeklefltirdi. Ba¤c›lar Tek-
            ca¤› projeyle toplamda 1000 genç biliflimcinin sek-  nik ve Meslek Lisesi’nde
            töre kazand›r›lmas› hedefleniyor. Ankara, Antalya,  gerçeklefltirilen aç›l›fla ‹s-
            Ayd›n, Denizli, Erzurum, Eskiflehir, ‹stanbul, ‹zmir,  tanbul ‹l Milli E¤itim Müdürü Muammer Y›ld›z ve
            Kayseri, Malatya ve Samsun’da bafllayacak pilot uy-  Renault Mais Genel Müdürü ‹brahim Aybar kat›ld›.
            gulamada görev almak üzere ‹stanbul’da e¤itmen    Protokol kapsam›nda ‹stanbul ve ‹zmir’de olmak
            e¤itimi gerçeklefltirildi.                       üzere daha önce tam donan›ml› iki Renault Motor
              E¤itmenlerden, proje ekibiyle iflbirli¤i içerisinde  Laboratuvar› kurulmufltu. Bugüne dek Renault La-
            çal›flarak ald›klar› e¤itim do¤rultusunda yerel e¤i-  boratuvar›’ndan 747 ö¤renci mezun oldu. Mezunla-
            timler vermeleri ve bir y›ll›k dönemde 15-30 yafl  r›n yüzde 12’si Renault Yetkili Sat›c› a¤›nda çal›fl›-
            aras›ndaki yaz›l›m konusunda bilgi sahibi ve mobil  yor. ‹brahim Aybar, otomotiv endüstrisinin teknolo-
            yaz›l›m gelifltirmeye hevesli en az 30 gence ulaflma-  jik geliflmelerin h›zl› ve yo¤un olarak uyguland›¤›
            lar›, e¤itimlerini raporlamalar› ve ayr›ca yaflad›klar›  bir sektör oldu¤unu, Renault ürünlerinin de ayn›
            illerde projenin e¤itim d›fl› faaliyetlerinin yürütül-  h›zla geliflti¤ini belirtti.
            mesi bekleniyor.

                                                            Türkiye’nin ilk “Büyük Veri
                      Türk Telekom Akademi,                 Davran›flsal Analiz ve
                      Pazarlama Okulu’nda                   Görsellefltirme Laboratuvar›”
                      yeni dönem
                                                            kuruldu
                        Türk Telekom Grubu, yeni nesil pa-    Akbank, Sabanc› Üniversitesi ve Mas-
                      zarlama yaklafl›m›n›n aktar›ld›¤› ve teo-  sachusetts Institute of Technology’nin
                      rik bilgilerin gerçek hayatla buluflturul-  (MIT) birlikte kurdu¤u Türkiye’nin ilk Bü-
                      du¤u Türk Telekom Akademi Pazarla-    yük Veri Davran›flsal Analiz ve Görsellefl-
                      ma Okulu’nun yeni e¤itim dönemi aç›l›-
             Henry                                          tirme Laboratuvar›, analitik ürün ve hiz-
             Mason    fl›n› gerçeklefltirdi. Aç›l›flta, Türk Tele-  metlerin gelifltirilmesine öncülük ediyor.
                      kom ‹nsan Kaynaklar› Genel Müdür        Akbank CRM Bölüm Baflkan› Dr. Atti-
                      Yard›mc›s› Bahattin Ayd›n, Türk Tele-  la Bayrak’›n misafir yöneticili¤inde, Bü-
                      kom Bireysel Pazarlama Genel Müdür    yük Veri Davran›flsal Analiz ve Görsellefl-
            Yard›mc›s› Dehflan Ertürk ve Türk Telekom Kurum-  tirme Laboratuvar›’nda hayata geçecek
            sal Pazarlama Genel Müdür Yard›mc›s› Mert Baflar  akademik içerikli analitik çal›flmalar›n  Attila Bayrak
            konufltu, konuk konuflmac› olarak Trendwatc-      endüstrinin ve ifl dünyas›n›n ihtiyaçlar›
            hing.com kurucu orta¤› Henry Mason yerald›.     ile paralel olarak yürütülmesi hedefleniyor.
              Türk Telekom Pazarlama Okulu’nda, kat›l›mc›la-  Attila Bayrak,“Akbank olarak 10 y›ld›r müflteri
            r›n donan›ml› birer pazarlama profesyoneli olma yo-  analiti¤i alan›nda çal›flmalar yürütüyoruz. Big Data
            lunda uzmanlaflmalar› hedefleniyor. “Kariyerinizi  Analiti¤i, bizlere müflterilerimizi daha yüksek h›zda
            sektörün bir numaras›yla zenginlefltirin” mottosuy-  ve kalitede analiz edebilme ve ihtiyaçlar›na göre
            la yeni e¤itim dönemine bafllayan okul, pazarlama  daha uygun çözümler sunabilme f›rsat› veren tek-
            ekibi çal›flanlar›na, üniversite ö¤rencilerine ve pa-  nolojik bir geliflme. Bu da bize, tam da müflterileri-
            zarlama harici birimlerden çal›flanlara hitap ede-  mizin istedi¤i, onlar›n ihtiyaçlar›n› en iyi flekilde
            cek. Yetifltirilen güçlü pazarlamac›lar›n sadece Türk  karfl›layacak ürün ve hizmetler gelifltirmemizi sa¤-
            Telekom Grubu’na de¤il, sektöre de katk› sa¤lama-  layacak alt›n de¤erinde veriler sa¤l›yor” dedi.
            s› hedefleniyor.
                                                                                     Kas›m 2015 KobiEfor 131
   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136