Page 131 - KobiEfor_Kasım_2015
P. 131
E⁄‹T‹M/ÜN‹VERS‹TE-SANAY‹
Samsung ve Habitat,
Türkiye’de 1000 genç mobil
yaz›l›mc› yetifltirecek
Renault Motor Laboratuvar›
‹novasyonun dünya çap›n- Ba¤c›lar Teknik ve Meslek
daki en önemli öncülerinden
Samsung, Habitat Kalk›nma Lisesi’nde aç›ld›
ve Yönetiflim Derne¤i ile bira- Renault Mais A.fi., 1994’te
raya gelerek hayata geçirdi¤i “Biliflim Mucitleri” Milli E¤itim Bakanl›¤› ile im-
Projesi ile mobil yaz›l›m alan›nda giriflimcili¤i des- zalad›¤›, “Renault Teknik
tekliyor. Türkiye’deki mobil yaz›l›mc› say›s›n› art›ra- Ö¤retim Program›” protoko-
rak, bu alandaki istihdama katk›da bulunmay› lü kapsam›nda Renault Mo-
amaçlayan proje kapsam›nda e¤itmen e¤itimleri 4 tor Laboratuvar› aç›l›fl›n›
Ekim’de bafllad›. Her bir e¤itmenin 30 gence ulafla- gerçeklefltirdi. Ba¤c›lar Tek-
ca¤› projeyle toplamda 1000 genç biliflimcinin sek- nik ve Meslek Lisesi’nde
töre kazand›r›lmas› hedefleniyor. Ankara, Antalya, gerçeklefltirilen aç›l›fla ‹s-
Ayd›n, Denizli, Erzurum, Eskiflehir, ‹stanbul, ‹zmir, tanbul ‹l Milli E¤itim Müdürü Muammer Y›ld›z ve
Kayseri, Malatya ve Samsun’da bafllayacak pilot uy- Renault Mais Genel Müdürü ‹brahim Aybar kat›ld›.
gulamada görev almak üzere ‹stanbul’da e¤itmen Protokol kapsam›nda ‹stanbul ve ‹zmir’de olmak
e¤itimi gerçeklefltirildi. üzere daha önce tam donan›ml› iki Renault Motor
E¤itmenlerden, proje ekibiyle iflbirli¤i içerisinde Laboratuvar› kurulmufltu. Bugüne dek Renault La-
çal›flarak ald›klar› e¤itim do¤rultusunda yerel e¤i- boratuvar›’ndan 747 ö¤renci mezun oldu. Mezunla-
timler vermeleri ve bir y›ll›k dönemde 15-30 yafl r›n yüzde 12’si Renault Yetkili Sat›c› a¤›nda çal›fl›-
aras›ndaki yaz›l›m konusunda bilgi sahibi ve mobil yor. ‹brahim Aybar, otomotiv endüstrisinin teknolo-
yaz›l›m gelifltirmeye hevesli en az 30 gence ulaflma- jik geliflmelerin h›zl› ve yo¤un olarak uyguland›¤›
lar›, e¤itimlerini raporlamalar› ve ayr›ca yaflad›klar› bir sektör oldu¤unu, Renault ürünlerinin de ayn›
illerde projenin e¤itim d›fl› faaliyetlerinin yürütül- h›zla geliflti¤ini belirtti.
mesi bekleniyor.
Türkiye’nin ilk “Büyük Veri
Türk Telekom Akademi, Davran›flsal Analiz ve
Pazarlama Okulu’nda Görsellefltirme Laboratuvar›”
yeni dönem
kuruldu
Türk Telekom Grubu, yeni nesil pa- Akbank, Sabanc› Üniversitesi ve Mas-
zarlama yaklafl›m›n›n aktar›ld›¤› ve teo- sachusetts Institute of Technology’nin
rik bilgilerin gerçek hayatla buluflturul- (MIT) birlikte kurdu¤u Türkiye’nin ilk Bü-
du¤u Türk Telekom Akademi Pazarla- yük Veri Davran›flsal Analiz ve Görsellefl-
ma Okulu’nun yeni e¤itim dönemi aç›l›-
Henry tirme Laboratuvar›, analitik ürün ve hiz-
Mason fl›n› gerçeklefltirdi. Aç›l›flta, Türk Tele- metlerin gelifltirilmesine öncülük ediyor.
kom ‹nsan Kaynaklar› Genel Müdür Akbank CRM Bölüm Baflkan› Dr. Atti-
Yard›mc›s› Bahattin Ayd›n, Türk Tele- la Bayrak’›n misafir yöneticili¤inde, Bü-
kom Bireysel Pazarlama Genel Müdür yük Veri Davran›flsal Analiz ve Görsellefl-
Yard›mc›s› Dehflan Ertürk ve Türk Telekom Kurum- tirme Laboratuvar›’nda hayata geçecek
sal Pazarlama Genel Müdür Yard›mc›s› Mert Baflar akademik içerikli analitik çal›flmalar›n Attila Bayrak
konufltu, konuk konuflmac› olarak Trendwatc- endüstrinin ve ifl dünyas›n›n ihtiyaçlar›
hing.com kurucu orta¤› Henry Mason yerald›. ile paralel olarak yürütülmesi hedefleniyor.
Türk Telekom Pazarlama Okulu’nda, kat›l›mc›la- Attila Bayrak,“Akbank olarak 10 y›ld›r müflteri
r›n donan›ml› birer pazarlama profesyoneli olma yo- analiti¤i alan›nda çal›flmalar yürütüyoruz. Big Data
lunda uzmanlaflmalar› hedefleniyor. “Kariyerinizi Analiti¤i, bizlere müflterilerimizi daha yüksek h›zda
sektörün bir numaras›yla zenginlefltirin” mottosuy- ve kalitede analiz edebilme ve ihtiyaçlar›na göre
la yeni e¤itim dönemine bafllayan okul, pazarlama daha uygun çözümler sunabilme f›rsat› veren tek-
ekibi çal›flanlar›na, üniversite ö¤rencilerine ve pa- nolojik bir geliflme. Bu da bize, tam da müflterileri-
zarlama harici birimlerden çal›flanlara hitap ede- mizin istedi¤i, onlar›n ihtiyaçlar›n› en iyi flekilde
cek. Yetifltirilen güçlü pazarlamac›lar›n sadece Türk karfl›layacak ürün ve hizmetler gelifltirmemizi sa¤-
Telekom Grubu’na de¤il, sektöre de katk› sa¤lama- layacak alt›n de¤erinde veriler sa¤l›yor” dedi.
s› hedefleniyor.
Kas›m 2015 KobiEfor 131