Page 127 - KobiEfor_Kasım_2015
P. 127

Ça¤r› merkezi sektörü 83 bin
           kifliye istihdam sa¤lad›

              Ça¤r› Merkezleri Derne¤i (ÇMD), sektörün 2015
           y›l› sonuçlar›n› araflt›rd›.  ÇMD Yönetim Kurulu Bafl-
           kan› Metin Tarakç›, sektörü etkileyen Elektronik Ti-
           caretin Düzenlenmesi Hakk›ndaki Kanun ve Uygula-
           ma Esaslar›’n›n, yeterli seviyede teflvik olmay›fl›n›n  gözatt›¤›m›zda, hem cirosal anlamda hem de istih-
           ve ülke olarak genel anlamda yaflan›lan ekonomik  dam rakamlar›nda büyümenin yavafllad›¤›n› görüyo-
           belirsizli¤e ra¤men sektörün 2015 y›l›nda da büyü-  ruz. Bir önceki y›l yüzde 16 olan cirosal büyüme bu
           me e¤ilimini az da olsa sürdürdü¤ünü ve toplam pa-  y›l yüzde 6 düzeyinde kalarak 3.6 milyar TL’lik bir pa-
           zar büyüklü¤ünün 3.6 milyar TL boyutuna ulaflt›¤›n›  zar›n oluflmas›na yol açm›fl durumda. ‹stihdam ra-
           aç›klad›.                                       kamlar› ise bir önceki y›l yüzde 13 düzeyinde bir ar-
              Tarakç›, istihdam anlam›nda da geçen y›llarda  t›fl gösterirken bu sene yüzde 4 düzeyinde bir art›flla
           özellikle bölgesel kalk›nmada büyük bir pay sahibi  83.000 seviyesine ulaflt›. ‹çinde bulundu¤umuz eko-
           olan ça¤r› merkezi sektöründe toplam müflteri tem-  nomik belirsizlikler nedeniyle 2016 y›l›ndaki istihda-
           silcisi say›s›n›n 83.000’e ulaflt›¤›n› belirtti: “Araflt›r-  m›n 85.000 seviyesine kadar ç›kabilece¤i tahmin
           ma raporu sonuçlar›na göre büyüme rakamlar›na   edilmektedir.”



            Tüketici ‘do¤ru an’ ile                       Türkiye’deki mikro KOB‹’lerin
            yakalanacak                                   yar›s›n›n web sitesi yok

               Google taraf›ndan Haziran 2015’te gerçek-     Dünyan›n en büyük küçük iflletme
            lefltirilen “Önemli Anlar Türkiye Araflt›rma-   odakl› teknoloji sa¤lay›c›s› GoDaddy’nin
            s›’n›n sonuçlar›na göre markalar için baflar›ya  yapt›rd›¤› araflt›rman›n sonuçlar›na gö-
            giden yol önemli ‘an› yakalamaktan’ geçiyor.   re Türkiye’deki mikro KOB‹’lerin yüzde
               Önemli Anlar Türkiye Araflt›rmas›’nda öne   47’sinin halen web sitesi yok. ‹nternet-
            ç›kan sonuçlardan baz›lar› flöyle:             te görünmez durumda olan binlerce
               Türkiye'de online tüketicilerin yüzde 88’i  mikro KOB‹’nin web sitesi sahibi olma-
            kendisine uygun gelen bir markadan gelen bir  mas›n›n nedeni ise buna zaman ay›ra-
            mesaj› gördükten sonra harekete geçiyor.      mamalar› ya da bir web sitesini gerek-
               35 yafl›n alt›ndaki internet kullan›c›lar›n›n  lilik görmemeleri.                          Stefano
            yüzde 80’i ö¤renmek istedikleri her fley hak-     Araflt›rmaya kat›lan mikro KOB‹’le-          Maruzzi
            k›nda YouTube’da bir video bulabilece¤ine     rin yüzde 27’si bir web sitesi olufltur-
            inan›yor.                                     maya zamanlar› olmad›¤›n› söylerken
               ‹nternet kullan›c›lar›n›n yüzde 92’si ba¤l› bir  yüzde 22’si iflletmelerinin bir web sitesini gerektire-
            cihazda, çevrim içi veya çevrim d›fl› içerik veya  cek büyüklükte olmad›¤›na inan›yor. Di¤er yandan,
            reklamlar taraf›ndan an›nda daha fazla bilgi  kat›l›mc›lar›n yüzde 25’i ise web sitesinin iflletmeleri-
            aramaya yönlendiriliyor.                      ne bir katk›s› olmayaca¤›n› düflünüyor.
               ‹nternet tüketicilerinin yüzde 71’i bir flirke-  GoDaddy EMEA Bölge Baflkan Yard›mc›s› Stefano
            tin mesaj›n›n konuyla ilgili olmas›n›n, markay-  Maruzzi, anketin sonuçlar›n› flöyle de¤erlendiriyor:
            la ilgili düflüncelerini etkiledi¤ini kabul ediyor.   “Herkesin online oldu¤unu varsay›yoruz ancak anket
               Ak›ll› telefonlar›nda araflt›rma yapanlar›n  sonuçlar›m›z bunun do¤ru olmad›¤›n› gösteriyor. Ör-
            yüzde 63’ü cihazlar›nda o anda telefonlar›ndan  ne¤in: anketimize kat›lan mikro KOB‹’lerin yüzde
            ilgili bilgiye ulaflt›klar› için normalde düflün-  20’si bir web sitesi oluflturmak yerine Facebook say-
            medikleri bir markay› sat›n almay› düflünüyor.  falar›n› kullanmay› tercih ediyor. Bununla birlikte,
               Ak›ll› telefonlar›nda arama (araflt›rma) ya-  Türkiye’deki mikro KOB‹’lerin online olmazlarsa re-
            panlar›n yüzde 54’ü cihazlar›nda o anda ilgili  kabet aç›s›ndan dezavantajl› bir konumda olacaklar›-
            bilgiye ulaflt›klar› için normalde düflünmedik-  na inand›klar›n› görüyoruz ve ankete kat›lanlar›n yüz-
            leri bir markay› gerçekten sat›n ald›klar›n› ifa-  de 70’i önümüzdeki iki y›lda bir web sitesi olufltura-
            de ediyor.                                    caklar›n› belirtiyor.”
               Ak›ll› telefon kullan›c›lar›n›n yüzde 75’i ma¤a-  GoDaddy’nin RedShift Research’e yapt›rd›¤› arafl-
            zada cihazlar›n› son kulland›klar›nda bir ürün ya  t›rma kapsam›nda Haziran-Temmuz 2015’te 4.009
            da hizmet hakk›nda internette bulduklar› bilgi-  adet iflletme (en az 1, en fazla 5 çal›flana sahip) anke-
            nin alacaklar› karar› etkiledi¤ini söylüyor.  te kat›ld›. Türkiye’yle ilgili sonuçlar 502 iflletmenin ya-
                                                          n›tlar› do¤rultusunda derlendi.
                                                                                      Kas›m 2015 KobiEfor 127
   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132