Page 127 - KobiEfor_Kasım_2015
P. 127
Ça¤r› merkezi sektörü 83 bin
kifliye istihdam sa¤lad›
Ça¤r› Merkezleri Derne¤i (ÇMD), sektörün 2015
y›l› sonuçlar›n› araflt›rd›. ÇMD Yönetim Kurulu Bafl-
kan› Metin Tarakç›, sektörü etkileyen Elektronik Ti-
caretin Düzenlenmesi Hakk›ndaki Kanun ve Uygula-
ma Esaslar›’n›n, yeterli seviyede teflvik olmay›fl›n›n gözatt›¤›m›zda, hem cirosal anlamda hem de istih-
ve ülke olarak genel anlamda yaflan›lan ekonomik dam rakamlar›nda büyümenin yavafllad›¤›n› görüyo-
belirsizli¤e ra¤men sektörün 2015 y›l›nda da büyü- ruz. Bir önceki y›l yüzde 16 olan cirosal büyüme bu
me e¤ilimini az da olsa sürdürdü¤ünü ve toplam pa- y›l yüzde 6 düzeyinde kalarak 3.6 milyar TL’lik bir pa-
zar büyüklü¤ünün 3.6 milyar TL boyutuna ulaflt›¤›n› zar›n oluflmas›na yol açm›fl durumda. ‹stihdam ra-
aç›klad›. kamlar› ise bir önceki y›l yüzde 13 düzeyinde bir ar-
Tarakç›, istihdam anlam›nda da geçen y›llarda t›fl gösterirken bu sene yüzde 4 düzeyinde bir art›flla
özellikle bölgesel kalk›nmada büyük bir pay sahibi 83.000 seviyesine ulaflt›. ‹çinde bulundu¤umuz eko-
olan ça¤r› merkezi sektöründe toplam müflteri tem- nomik belirsizlikler nedeniyle 2016 y›l›ndaki istihda-
silcisi say›s›n›n 83.000’e ulaflt›¤›n› belirtti: “Araflt›r- m›n 85.000 seviyesine kadar ç›kabilece¤i tahmin
ma raporu sonuçlar›na göre büyüme rakamlar›na edilmektedir.”
Tüketici ‘do¤ru an’ ile Türkiye’deki mikro KOB‹’lerin
yakalanacak yar›s›n›n web sitesi yok
Google taraf›ndan Haziran 2015’te gerçek- Dünyan›n en büyük küçük iflletme
lefltirilen “Önemli Anlar Türkiye Araflt›rma- odakl› teknoloji sa¤lay›c›s› GoDaddy’nin
s›’n›n sonuçlar›na göre markalar için baflar›ya yapt›rd›¤› araflt›rman›n sonuçlar›na gö-
giden yol önemli ‘an› yakalamaktan’ geçiyor. re Türkiye’deki mikro KOB‹’lerin yüzde
Önemli Anlar Türkiye Araflt›rmas›’nda öne 47’sinin halen web sitesi yok. ‹nternet-
ç›kan sonuçlardan baz›lar› flöyle: te görünmez durumda olan binlerce
Türkiye'de online tüketicilerin yüzde 88’i mikro KOB‹’nin web sitesi sahibi olma-
kendisine uygun gelen bir markadan gelen bir mas›n›n nedeni ise buna zaman ay›ra-
mesaj› gördükten sonra harekete geçiyor. mamalar› ya da bir web sitesini gerek-
35 yafl›n alt›ndaki internet kullan›c›lar›n›n lilik görmemeleri. Stefano
yüzde 80’i ö¤renmek istedikleri her fley hak- Araflt›rmaya kat›lan mikro KOB‹’le- Maruzzi
k›nda YouTube’da bir video bulabilece¤ine rin yüzde 27’si bir web sitesi olufltur-
inan›yor. maya zamanlar› olmad›¤›n› söylerken
‹nternet kullan›c›lar›n›n yüzde 92’si ba¤l› bir yüzde 22’si iflletmelerinin bir web sitesini gerektire-
cihazda, çevrim içi veya çevrim d›fl› içerik veya cek büyüklükte olmad›¤›na inan›yor. Di¤er yandan,
reklamlar taraf›ndan an›nda daha fazla bilgi kat›l›mc›lar›n yüzde 25’i ise web sitesinin iflletmeleri-
aramaya yönlendiriliyor. ne bir katk›s› olmayaca¤›n› düflünüyor.
‹nternet tüketicilerinin yüzde 71’i bir flirke- GoDaddy EMEA Bölge Baflkan Yard›mc›s› Stefano
tin mesaj›n›n konuyla ilgili olmas›n›n, markay- Maruzzi, anketin sonuçlar›n› flöyle de¤erlendiriyor:
la ilgili düflüncelerini etkiledi¤ini kabul ediyor. “Herkesin online oldu¤unu varsay›yoruz ancak anket
Ak›ll› telefonlar›nda araflt›rma yapanlar›n sonuçlar›m›z bunun do¤ru olmad›¤›n› gösteriyor. Ör-
yüzde 63’ü cihazlar›nda o anda telefonlar›ndan ne¤in: anketimize kat›lan mikro KOB‹’lerin yüzde
ilgili bilgiye ulaflt›klar› için normalde düflün- 20’si bir web sitesi oluflturmak yerine Facebook say-
medikleri bir markay› sat›n almay› düflünüyor. falar›n› kullanmay› tercih ediyor. Bununla birlikte,
Ak›ll› telefonlar›nda arama (araflt›rma) ya- Türkiye’deki mikro KOB‹’lerin online olmazlarsa re-
panlar›n yüzde 54’ü cihazlar›nda o anda ilgili kabet aç›s›ndan dezavantajl› bir konumda olacaklar›-
bilgiye ulaflt›klar› için normalde düflünmedik- na inand›klar›n› görüyoruz ve ankete kat›lanlar›n yüz-
leri bir markay› gerçekten sat›n ald›klar›n› ifa- de 70’i önümüzdeki iki y›lda bir web sitesi olufltura-
de ediyor. caklar›n› belirtiyor.”
Ak›ll› telefon kullan›c›lar›n›n yüzde 75’i ma¤a- GoDaddy’nin RedShift Research’e yapt›rd›¤› arafl-
zada cihazlar›n› son kulland›klar›nda bir ürün ya t›rma kapsam›nda Haziran-Temmuz 2015’te 4.009
da hizmet hakk›nda internette bulduklar› bilgi- adet iflletme (en az 1, en fazla 5 çal›flana sahip) anke-
nin alacaklar› karar› etkiledi¤ini söylüyor. te kat›ld›. Türkiye’yle ilgili sonuçlar 502 iflletmenin ya-
n›tlar› do¤rultusunda derlendi.
Kas›m 2015 KobiEfor 127