Page 67 - KobiEfor_Ekim_2015
P. 67

Modlara Göre ‹hracat De¤erleri (Bin ABD Dolar›)

            Denizyolu     Demiryolu     Karayolu       Havayolu      Di¤er          Toplam
            82.942.446    956.620       53.686.441     12.941.128    1.279.999      151.808.648
            Modlara Göre ‹thalat De¤erleri (Bin ABD Dolar›)
            Denizyolu     Demiryolu     Karayolu       Havayolu      Di¤er          Toplam
            139.927.235   1.773.327     40.055.804     32.594.233    37.299.565     251.650.164
            Not: Lojistik de¤erleri X % 13’tür

          öneme sahip aland›r. Toplam     met veren 182 adet liman tesisi,  uygulanmas›, Türkiye’nin sanayi
          Hizmet GSY‹H içindeki oran› dün-  197 adet bal›kç› bar›na¤›, 48 adet  ve ticaret envanteriyle uyumlu
          yada yüzde 24  Türkiye’de ortala-  marina ve 72 adet tersane olmak  lojistik bölge yer, fonksiyon ve
          ma yüzde 22 civar›ndad›r.       üzere, toplamda 499 adet k›y› te-  büyüklüklerin verimlilik kriteriy-
            Ancak tafl›mac›l›k halihaz›rda  sisi bulunmaktad›r. Fakat Türki-  le birlikte belirlenmesi, tedarik
          Türkiye’nin AB’ye uyum süreci   ye’deki limanlar genellikle belir-  zinciri yaklafl›m› ile lojistik yol
          gündeminde yeralan befl önemli   li sanayi tesislerine hizmet veren  haritas›n›n yetkin ve net olmas›
          bafll›k aras›ndad›r. AB’ye uyum  iskele formunda yap›lar olup,   gibi hususlar Türkiye lojistik
          süreci altyap›, araçlar ve çevre  belli yük türünde uzmanlaflm›fl  sektörünün baflat gündemini
          standartlar› ile uyumu, lojistik  liman ve terminal iflletmecili¤i  oluflturmaktad›r.
          a¤›n gelifltirilmesini ve d›fl ticaret  ise henüz geliflim sürecindedir.  Avrasya vizyonu: Sektörün
          politikalar›n›n iyilefltirilmesini  Küresel hedefler için: Deniz  orta vadeli hesaplar›na Avrasya
          kapsamaktad›r. Sektörümüzün     ulafl›m›nda genifl olanaklara sa-  dahil olacakt›r. Çin’in öncülü-
          gösterdi¤i yüksek performans bu  hip olan Türkiye, sektördeki kü-  ¤ünde kurulan Asya Altyap› Yat›-
          vizyon ile aç›klanmal›d›r.      resel geliflmelerden en çok eko-  r›m Bankas› Avrasya’n›n lojistik
            Denizyolu altyap›s›: Lojistik  nomik fayda sa¤layacak ülkeler  altyap›s›n› yeniden flekillendire-
          sektörümüzün küresel bir güç    aras›nda yeralmaktad›r. Bu iti-  cektir. Kurucu üyeler aras›nda
          oluflturmas›na giden yolda odak-  barla Do¤u-Bat› ve Kuzey-Güney  ‹ngiltere, Almanya, Avustralya ve
          lanmam›z gereken konular›n ba-  ekseninde Türkiye’den geçen ta-  Güney Kore de bulunuyor. 100
          fl›nda denizyolu gelir. Çünkü; 19  fl›ma koridorlar› üzerinde, lojis-  milyar dolar sermayeli bankan›n
          trilyon dolarl›k dünya ticareti  tik hizmetlerin birlefltirilmesi,  en büyük hissedar› yüzde 30 ile
          hacmi içerisinde denizyolunun   ölçeklerin büyümesi ve intermo-  Çin. Hindistan yüzde 8.4 ile ikinci,
          pay› 12 trilyon dolar ile yüzde  dal tafl›ma için aktarma merkez-  Rusya yüzde 6.5 ile üçüncü du-
          60’t›r. Türkiye’de de d›fl ticaret  leri oluflturulmas› Türkiye’nin  rumda. Türkiye ise yüzde 2.6'l›k
          yükünün yaklafl›k yüzde 87’si de-  küresel hedefleri aras›ndad›r.   payla en büyük 12'nci ortak ko-
          nizyolu ile tafl›nmakt›r. Buna     Ayr›ca; fiziksel ve kurumsal  numunda bulunuyor.     Banka
          karfl›l›k; Türkiye’de, 8.400 km’-  altyap›lar›n gelifltirilmesi, Lojis-  ‹pekyolu koridoru ulaflt›rma alt-
          den fazla do¤al k›y› boyunca hiz-  tik Master Plan› haz›rlanmas› ve  yap›s›n› yeniden yaratacakt›r. Bu



























                                                                                      Ekim 2015 KobiEfor 67
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72