Page 68 - KobiEfor_Ekim_2015
P. 68

SEKTÖR/LOJ‹ST‹K











































          ulafl›m a¤›n›n ana koridoru Pe-  en önemli ticaret ortaklar› ara-  çekerken; “Türkiye, çok say›da
          kin-‹stanbul olacakt›r. Bankan›n  s›ndad›r. AB'nin ülkeye ihracat›  pazara, 1.5 milyarl›k nüfusa ve
          2015 y›l› bitmeden faaliyete geç-  ve ithalat› 1995'ten bu yana h›zla  25 trilyon dolarl›k GSY‹H’ya erifli-
          mesi bekleniyor.                art›fl göstermifltir. DG TRADE    me olanak sa¤lamaktad›r’ diyor.
                                          (2012) Türkiye'yi AB'nin 7’nci bü-  Sektörün bu potansiyeli kucakla-
            Sektör sorunlar›              yük ithalat kayna¤› ülkesi ve 5’in-  yacak kapasiteye ulaflt›r›lmas›
            Avrupa kotalar›: Lojistik sek-  ci büyük ihracat pazar› olarak ta-  için yap›lmas› gerekenleri de
          törünün gelece¤i aç›s›ndan baz›  n›mlam›flt›r.                   flöyle özetliyor: “Uluslararas› lo-
          önemli engellerin afl›lmas› ge-    ‹KV’nin ‘AB ve Türkiye Aras›n-  jistikte etkinli¤imizin ve verimli-
          rekmektedir. Bunlar›n en önem-  daki Tafl›mac›l›k Kotalar›n›n Kal-  li¤imizin devam›n› istiyorsak tüm
          lilerinden biri; AB ve Türkiye ara-  d›r›lmas› Üzerine’ raporundaki  tafl›ma modlar›m›z›n entegre ol-
          s›ndaki tafl›mac›l›k kotalar›n›n  tespitine göre; Türk tafl›y›c›lara  du¤u sistemleri hayata geçirme-
          kald›r›lmas›d›r. Örneklersek; Av-  uygulanmakta olan kurallarla AB  liyiz. Bunun için özellikle demir-
          rupa’ya ihracat›m›z ortalama y›l-  tafl›mac›lar›na uygulanan kural-  yolu a¤lar›n› geniflletmeli ve li-
          l›k 80 milyar dolar seviyesindedir  lar›n ayn› olmas› durumunda ör-  manlarla ba¤lant›l› hale getir-
          ve bunun yüzde 35’i olan 28 mil-  ne¤in; Avusturya üstünden gü-  meliyiz.
          yar dolarl›k ihracat karayolu ile  ney Almanya'ya tek yönlü bir se-  Lojistik ifl ak›fllar›nda ifllem-
          yap›lmaktad›r. Kotalar›n kalk-  fer 600 avro daha ucuz olacakt›r.  lerin tamamlanmas› sürecinde
          mas› ihracat›m›z› art›racak, lojis-  S›rbistan, Macaristan ve Slovak-  gümrükleme ifllemleri adeta ki-
          tik maliyetlerini düflürecektir.  ya üstünden Polonya'ya yap›la-  lit rol oynar. Gümrüklerdeki ifl
            Türkiye'yi AB'deki en önemli  cak sefer 300 avro, Romanya'ya  ak›fl›n›n aksamadan yürütülme-
          ticaret ortaklar›na ba¤layan yol-  yap›lacak sefer de 100 avro ucuz-  si amac› ile gümrükleme ifllem-
          lar, karayolu yük tafl›mac›lar›n›n  layacakt›r. En büyük tasarruf,  lerinin kolaylaflt›r›lmas›, h›zlan-
          üçüncü ülke topraklar›ndan geç-  hem Macaristan, hem de Avus-   d›r›lmas›, yap›lan ifllemlerin
          mesini gerektirmektedir. Bu k›-  turya güzergah›n› kullanan se-  standartlaflt›r›lmas›, basitleflti-
          s›tlamalara ra¤men AB-Türkiye   ferlerde sa¤lanacakt›r.         rilmesi ve daha fleffaf hale geti-
          ticareti son on y›l içinde h›zl› bi-  Di¤er sorunlar: UT‹KAD Bafl-  rilmesi,  üzerinde önemle dur-
          çimde büyümüfltür.               kan› Turgut Erkeskin lojistik sek-  mam›z gereken konular aras›n-
            Bilindi¤i üzere Türkiye, AB'nin  törümüzün kapasitesine dikkat  da yeral›yor.”

          68 KobiEfor Ekim 2015
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73