Page 70 - KobiEfor_Ekim_2015
P. 70

SEKTÖR/LOJ‹ST‹K


          UPS: Üretim tesisleri
          müflterinin yan›na
          tafl›n›yor

                    UPS ad›na IDC tara-
                 f›ndan yap›lan ‘5.UPS Te-
                 darik Zinciri’nde (CITC)
                 Küresel De¤iflim’ anketi
                 aç›kland›. Avrupa, Kuzey
                 Amerika, Asya-Pasifik ve
                 Latin Amerika bölgele-
                 rinden toplam 516 ileri
          teknoloji yöneticisinin görüflleri-
          ne baflvuruldu. Bu kat›l›mc›lar
          ileri teknoloji tedarik zinciri pro-  belirtiyor. Ankete kat›lan flirket  tan’da, yüzde 31’i ise Brezilya’da
          fesyonellerinden olufluyor. So-  kat›l›mc›lar›n›n yar›s›ndan ço¤u  ürünlerini satt›klar›n› beyan edi-
          nuçlar ise tedarik zincirlerinde  (yüzde 56) hem kendi ülkesinde,  yor. Avrupa’daki ileri teknoloji
          hala devam etmekte olan ve flir-  hem yurtd›fl›nda üretim sistemi-  flirketlerinin bu sene girmeyi
          ketlerin sahip olduklar› tesisle-  ni stratejilerinin bir parças› ola-  planlad›¤› ilk üç pazar› ise Bre-
          rin konumland›r›lmas› ile teda-  rak görüyor. Zira bu sistem, üre-  zilya, Hindistan ve Asya-Pasifik
          rikçilerin seçilmesi hususlar›n›  tim için kullan›lan kaynak malze-  ülkeleri (Hindistan ve Çin hariç
          etkileyen bir evrimi gözler önüne  meyi, depolama ve da¤›t›m ara-  olmak üzere) oluflturuyor.
          seriyor. UPS Avrupa, Pazarlama-  s›ndaki yak›nl›¤› belirleyen bir di-  Her ne kadar yeni pazarlara
          dan Sorumlu Baflkan Yard›mc›s›   zi faktörü dengeliyor. Her ne ka-  girme oran› yüksek olsa da bu
          Scott Aubuchon, konu hakk›nda   dar UPS hem yak›n ülkelerde,    genifllemenin önündeki engeller
          flunlar› söyledi: “Yerel üretim  hem de kendi ülkesinde ve       de bir yandan de¤iflmeye devam
          stratejileri ve tedarik zincirleri  yurtd›fl›nda üretim stratejisinde  ediyor. Küresel anlamda en bü-
          bak›m›ndan daha esnek yakla-    bir art›fl gözlemlese de üretim  yük engeli yasal mevzuat› belir-
          fl›mlar sergilemeye bafllamalar›  tesisini, iflgücünün ucuz oldu¤u  lemek oluflturuyor. Ancak Avru-
          sonucu, ileri teknoloji flirketleri  ülkelere tafl›yan sistemin hala en  pa’da bu unsur, ilk faaliyetleri
          art›k artan pazar dinamiklerine  yayg›n kullan›lan strateji olmaya  kurma, kültürel de¤ifliklikler,
          daha iyi cevap verebilir durumda.  devam ediyor. Avrupa’daki anket  mevzuat de¤iflikliklerine ayak
          Avrupa’daki flirketler ürünlerin  kat›l›mc›lar›n›n yüzde 59’u bugün  uydurma ve hangi pazarlara giri-
          teslimi için harcanan zaman ile  halihaz›rda üretim tesislerini  lece¤inin belirlenmesi gibi en-
          maliyeti de¤erlendirirken bütün-  farkl› bir ülkeye tafl›d›klar›n› be-  gellerin ard›ndan s›ralamada be-
          sel bir yaklafl›m sergiliyor. fiir-  lirtiyor.                    flinci olarak yeral›yor. Avrupa’da
          ketlerin hizmet seviyelerini ge-                                mevzuat anlam›nda en çok endi-
          lifltirmesi, ulaflt›rma maliyetleri-  Sektörde ihracat            fle yaratan durum, kat›l›mc›lar›n
          ni azaltmas› ve ürün kalitesi ile  artarken yeni f›rsatlar      yüzde 44’ünün de belirtti¤i üzere
          fikri mülkiyet haklar› üzerinde   ortaya ç›k›yor                (küresel anlamdaki yüzde 31’lik
          daha etkin bir kontrole sahip ol-  CITC anketi ileri teknoloji ih-  orana k›yasla) küresel veya s›n›r
          may› talep etmesiyle birlikte   racat›n›n Avrupa da dahil olmak  ötesi takip edilebilirlik ve görü-
          üretim tesislerini müflterilerine  üzere, küresel anlamda güçlü bir  nürlük.
          daha yak›n bir yere tafl›ma stra-  görünüme sahip oldu¤unu gös-
          tejisi daha çok popülarite kazan-  teriyor. Avrupal› kat›l›mc›lar›n
          maya devam ediyor.”             yüzde 39’u gelecek iki y›l içeri-
            Bu y›l ki anket sonuçlar› 2013  sinde ileri teknoloji sektörü ihra-
          y›l›ndaki sonuçlarla karfl›laflt›r›l-  cat hacmindeki küresel büyüme-
          d›¤›nda yüzde 9 art›flla Avrupa’da  de mevcut h›zla art›fl yaflanaca-  Mars Logistics’ten iki
          ileri teknoloji lojisti¤inde karar  ¤›n› öngörürken yüzde 19’luk ke-  yeni yat›r›m
          vericilerin yüzde 35’inin yak›n ül-  sim ise daha h›zl› bir büyüme
          kelerde üretim sistemine iliflkin  bekledi¤ini belirtiyor. ‹leri tekno-  Tüm lojistik faaliyetler içeri-
          planlamalar yapt›¤› ortaya ç›k›-  loji flirketleri yeni ortaya ç›kmak-  sinde en büyük paylardan biri
          yor. Avrupa kat›l›mc›lar›n›n yüz-  ta olan pazarlara baflar›l› bir fle-  olan depo yönetimi; sat›fl nokta-
          de 54’ü iki veya daha fazla y›l ön-  kilde girmeyi baflard›. Anket kat›-  lar›n›n planlanan zamanlarda
          ce; yüzde 34’lük bir kesim ise  bu  l›mc›lar› aras›nda, Avrupa kat›-  beslenmesi, stok ve siparifl ha-
          sene üretim tesisini müflterileri-  l›mc›lar›ndan yüzde 66’s› haliha-  z›rlama do¤ruluk oranlar›n›n
          ne daha yak›n bir yere tafl›d›¤›n›  z›rda Çin’de, yüzde 41’i Hindis-  yüksek tutulabilmesi, lojistik

          70 KobiEfor Ekim 2015
   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75