Page 47 - KobiEfor_Agustos_2014
P. 47
Katmade¤eri yüksek, teknoloji yo-
¤un, çevreye duyarl› sanayi büyüme
stratejisi: Vali Öztürk, Antalya’da
teknoloji yo¤un ve çevreye duyarl›
bir sanayi büyüme stratejisinin önem
tafl›d›¤›na dikkat çekiyor: “Sanayide
böyle bir yo¤unlaflma, ticaret, tu-
rizm, tar›m ve tafl›mac›l›k sektöründe
olmak üzere pek çok sektörde etkili
olacakt›r. Antalya flehrinin ekonomi-
sinde sanayi faaliyetleri de son dö-
nemde geliflme gösteren faaliyetler-
dendir. ‹limizde sanayi sektörü faal
olan Antalya Organize Sanayi Bölge-
si ve çal›flmalar› devam eden faali-
yette olmayan Kumluca G›da ‹htisas
Organize Sanayi Bölgesi olmak üzere 2
adet Organize Sanayi Bölgesi (OSB), 14
adet faal Küçük Sanayi Sitesi, Antalya
Serbest Bölgesi ile Antalya Teknoken- flil Bir Dünya’d›r. EXPO 2016 ile An-
ti’nde bulunan firmalardan oluflmaktad›r. talya’n›n turizm ve kongre alan›nda
Sanayi alan›nda geliflme sa¤lan›rken çevre- yeterlili¤i bir kez daha kan›tlanm›fl
ye duyarl› olunmal›d›r. Denizcilik ve yat üre- olacak. EXPO ile uluslararas› yat›r›mc›-
tim sektörüyle yaz›l›m sektörüne daha çok a¤›r- lar›n yat›r›m f›rsatlar›n› daha yak›ndan
l›k verilerek yükte hafif pahada a¤›r teknolojiler ile görmesi sa¤lanacak, yabanc› yat›r›mc›lar›n say›-
gelece¤e yat›r›m yapmal›y›z.” s› artacak ve dolay›s›yla Antalya’n›n ekonomik gücü
Dünyada tan›nan sa¤l›k turizmi destinasyonu ol- de artacak. Antalya’n›n cazibe merkezine dönüflmesiy-
s
ma hedefi: Vali Öztürk, ilin sa¤l›k hizmetlerinde ge- le birlikte kentsel dönüflüm projeleri de h›zlanacak,
lifltirdi¤i vizyonu özetliyor: “Antalya Sa¤l›k Küme EXPO’nun yap›laca¤› alan EXPO sonras›nda flehrin
Birlikteli¤i’nin 48’i özel firma ve 17’si kamu kurum ekonomik ve sosyal hayat›na katk› sa¤layacak flekilde
ve kuruluflu olmak üzere toplamda 65 üyesi bulun- de¤erlendirilecektir. Dolay›s›yla kentimizin dünyada
maktad›r. Antalya Sa¤l›k Turizmi Kümesi, ulusal has- daha iyi tan›nabilmesi, turizm aç›s›ndan marka kent
tane zincirleri, markalaflm›fl sa¤l›k kurulufllar›, ko- olabilmesi için EXPO 2016, bir dönüm noktas›d›r. EX-
naklama tesisleri, seyahat acenteleri, ihtisaslaflm›fl PO 2016 sonras›nda Antalya, EXPO alan›yla büyük bir
dan›flmanl›k firmalar› ve kamu kurum ve kurulufllar› cazibe merkezine daha kavuflmufl olacak. Dolay›s›yla
ile güçlü bir yap› oluflturmaktad›r. Küme Birlikteli- bu alan, EXPO 2016’n›n ülkemize ve kentimize sa¤la-
¤i’nin vizyonu, Antalya’y› sa¤l›k turizmi alan›nda d›¤› tan›t›m f›rsatlar›ndan sonra turistlerin u¤ramadan
dünyada tan›nan bir sa¤l›k turizmi destinasyonu ha- kentimizi terk etmedi¤i önemli bir nokta, önemli bir
line getirmektir.” cazibe merkezi olarak kalacakt›r. EXPO 2016 hem ala-
Tar›msal üretimde lider: Antalya’n›n, tar›msal üre- n›n kendisi itibar›yla hem de alanda yap›lacak eserler-
tim de¤erleri itibar›yla Türkiye tar›msal üretiminin le Çevre Müzesi, Tar›m Müzesi, simge yap›, kongre
yüzde 4.5’ini karfl›layarak 1. s›rada yerald›¤›n› ifade merkezi gibi eserlerle kente kal›c› katk› sa¤layacak ve
eden Vali Öztürk, “Y›l boyu süren tatil ve kongre tu- kentin ekonomik gücünü art›racakt›r. Alanda yap›lma-
rizminde yaklafl›k 16 milyon yerli ve yabanc› turist s› planlanan 10 bin kiflilik kongre merkezi ile Antal-
güvenli g›da ile konuk edilmektedir. Entansif tar›m›n ya’n›n ulusal ve uluslararas› kongreler için cazip bir
uyguland›¤› yörede, üretim gelirinin yan›nda tar›m merkez haline gelmesi sa¤lanacakt›r. Ulafl›m ve altya-
sektörünün istihdam yaratm›fl olmas›, Türkiye eko- p› yat›r›mlar›yla Antalya halk›n›n yaflam kalitesi yükse-
nomisi aç›s›ndan çok önemlidir” diyor. lecektir. Antalya, ‘EXPO Ev Sahibi Kent’ olarak bir
EXPO 2016 ile Antalya: Vali Öztürk, yak›n zaman- ‘Dünya Kenti’ne dönüflecek, uluslararas› alanda tan›-
da Antalya’n›n çehresini de¤ifltirecek kamu yat›r›m- n›rl›¤› artacakt›r. EXPO 2016 Antalya’ya 100’e yak›n ül-
lar›ndan da sözediyor: “Dünyan›n en önemli organi- ke ve 30 uluslararas› kuruluflun kat›lmas› ve 8 milyon
zasyonlar›ndan biri olarak kabul edilen ve 2016 y›- ziyaretçi hedeflenmektedir. EXPO 2016 Antalya alan›
l›nda Antalya’da gerçeklefltirilecek olan EXPO’yla bir- sergi sonras›nda da sürekli ziyarete aç›k kalacak olma-
likte Antalya markas›n›n dünyada daha çok tan›nma- s› ülkemize gelen misafirlerimizin kendi bahçeleri ya-
s› sa¤lanm›fl olacak ve Antalya’n›n ekonomik ve ti- n›nda merak etti¤i ancak gitme imkan› bulamad›¤› ül-
cari hayat›na katk› sa¤layarak flehre gelen turist sa- kelerin bahçelerini de 21. yüzy›l boyunca tan›tma ve
y›s›n› da art›racakt›r. tan›ma imkan› sa¤layacakt›r. Antalya’n›n hala kullan›l-
Antalya’da 2016 y›l›n›n Nisan ve Ekim aylar› aras›n- mayan, hala keflfedilmeyen inan›lmaz bir potansiyeli
da düzenlenecek olan Botanik EXPO’sunun temas› var, Antalya’n›n görünen de¤erlerinin d›fl›ndaki derin-
‘Çiçek ve Çocuk’, ana fikri ise ‘Gelecek Nesiller için Ye- liklerini de günyüzüne ç›kartmak gerekir.”
A€ustos 2014 KobiEfor 45