Page 53 - KobiEfor_Nisan_2014
P. 53

‹letiflim hizmetinde bütünlük
              Binnur Akay’a göre kendine özgü taraflar› olmas›
           gereken reklam, ilgi çekici, flafl›rt›c› ve ürünü bir ke-
           re kulland›rmaya yönelik bir çal›flma. Çal›flt›klar›
           müflteriyle birliktelikleri sürdü¤ü müddetçe o marka-
           y› ve hizmeti tutundurman›n çok önemli oldu¤una
           inanan Akay, amaçlar›n›n sadece hedef kitleyi bir
           kez kap›ya getirmek de¤il, o ürünün ve markan›n
           her zaman için gündemde olmas›n› sa¤lamak ve on-
           lar›n sat›fllar›na yans›yacak flekilde bir çözüm ortak-
           l›¤› yapmak oldu¤unu dile getiriyor: “Halkla iliflkiler
           ve reklam ayr›lmaz bir bütün. Bu iflle görevli uzman
           kadrolar›m›z var. Komple bir hizmet veriyoruz, ras-
           yonel çözümler üretiyoruz. Sadece reklam faaliyetle-
           riyle de¤il, müflterinin pazarlama stratejileriyle de il-
           gileniyoruz. ‹letiflime dair her hizmeti kendi bünye-
           mizde bulundurmay› seviyoruz. Elbette ki iflin uz-
           manlar›yla çal›fl›yoruz, bütünlük çok önemli. Her hiz-
           met ayr› yerden al›nd›¤› zaman, ne kadar konusun-
           da uzmanlarla çal›fl›lsa da firmalar ve kifliler aras›n-
           da kopukluklar oluyor, bu da iflin baflar›s›n› etkili-
           yor. Biz o kopuklu¤u tüm iletiflim hizmetlerini tek
           çat› alt›nda toplayarak ortadan kald›r›yoruz.”
              Markay› “ayn› isimle istenip aranacak bir olgu-
           dur” diye tan›mlayan Akay, “Cam Sil, Rimel, Vileda,  lam ve halkla iliflkiler hizmeti veren bir ajans olarak
           Prit” örneklerini veriyor ve reklamda ünlü kullan›m›-  2014’e h›zl› bafllad›klar›n›, dev Alman markas› Hen-
           na da de¤iniyor: “Ünlüyü do¤ru konumland›rmak,   kel’in kurumsal alanda çözüm orta¤› olduklar›n› an-
           markam›z› tan›t›rken önemli. Marka yüzümüzü seçer-  lat›yor: “Henkel’in dünyaca ünlü saç bak›m markas›
           ken titiz davran›yoruz. Markayla duygusal ba¤› olan  Gliss ve bu y›l Türkiye’deki 110. y›l›n› kutlayan kök-
           marka yüzüyle çal›fl›yoruz. Çal›flt›¤›m›z ürüne o ka-  lü kurulufl Singer de aram›za kat›lan markalar oldu.
           dar güveniyoruz ki müflteri 1 kez kulland›ktan sonra  Ayn› flekilde dünyada trend yaratan ayakkab› marka-
           tekrar almak isteyecektir.”                      lar›n›n Türkiye’deki da¤›t›c›s› konumunda bulunan
                                                            Marka Park ile birlikte Moon Boot ve Saucony mar-
              Reklam›n lojistik bütünlü¤ü                   kalar›n› da müflteri portföyümüze katt›k. ‹letiflim ça-
              Med Partners Ajans Baflkan Yard›mc›s› Müge     l›flmalar›nda destek olmaya bafllad›¤›m›z bir di¤er
           Akay, müflteri seçme kriterlerini anlat›yor: “Müflteriy-  marka ise yüksek kalitede a¤›z bak›m ürünleri gelifl-
           le ayn› lisan› konuflabiliyor olmak, hedeflere ayn›  tirmeye odaklanm›fl uluslararas› bir flirket olan DRC
           aç›dan bakmak, ürüne ve ürünün kalitesine inanmak  Grup taraf›ndan gelifltirilen R.O.C.S. markas› oldu.”
           çok önemli. Pazarlama kanallar›n›n da iyi yönetildi-  Müge Akay, Med Partners Reklam ve Halkla ‹liflki-
           ¤ine inanmam›z gerekiyor. Müflterimizin reklama ve  ler olarak, sektördeki tüm geliflmeleri ve toplumda-
           iletiflimin gücüne inanmas› da çok önemli. Çünkü  ki e¤ilimleri yak›ndan takip ettiklerini aç›kl›yor:
           iletiflim yat›r›m› sonuçta yine müflteriye fayda olarak  “Sosyal medya olarak tan›mlanan uygulamalar, gü-
           dönecektir. Reklam› çok iyi yaparsan›z, çok baflar›l›  nümüzde en güçlü mecralardan biri haline gelmifl
           olur ama pazarlama kanallar› t›kal›ysa da¤›t›m yeter-  durumda. Dolay›s›yla biz de 360° entegre iletiflim
           li de¤ilse o zaman reklamda suç aramamak laz›m.  anlay›fl› ve bütünleflik pazarlama vizyonuyla günü-
           Müflteriye pazarlama kanallar› konusunda da yar-  müzün en popüler mecras› olan sosyal medya üze-
           d›mc› olmaya çal›fl›yoruz.”                       rinde etkin çal›flmalar gerçeklefltiriyoruz. Sosyal
              ‹novasyon, sürdürülebilirlik kavram›na önem ve-  medya pazarlama stratejileri oluflturuyoruz, iletiflim
           ren Akay, “Bizim amac›m›z da müflterilerimizle birlik-  sürecindeki uygulamalar›n bafltan sona üretim ve
           te ve toplumun duyarl›l›klar›na özen göstererek is-  yönetimini üstleniyoruz. Ayr›ca web sitesi tasar›m›
           tikrarl› bir flekilde büyümek” diyor. Müge Akay, rek-  ve uygulamalar› da gerçeklefltiriyoruz.”











                                                                                       Nisan 2014 KobiEfor 53
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58