Page 75 - KobiEfor_Temmuz_2013
P. 75

yor. fiu örnekleri verebiliriz: l Plastik Kart,  l Puan  faiz oranlar›yla, iflletmelerin kendi belirledi¤i nakit
           Kart›, l Müflteri Kart›, l ‹ndirim Kart›, l Al›flverifl Kar-  çekim limiti dâhilinde karfl›layabiliyorlar.  Bunlara ek
           t›,  l Harcama Kart›, l Sadakat Kartlar›, l Temass›z  olarak, World Business kart sahibi flirketler için ek
           Kart, l Ak›ll› Kart,  l RFID Kartlar,  l Market Kartlar›,  hizmetler de sunuyoruz. fiirketler Yap› Kredi flubele-
           l Ma¤aza Kart›,  l Otel Kart›,  l Kap› Kart›,  l Kantin  rinde öncelikli hizmet alabilirken, raporlama servisi
           Kart›, l Yemek Kart›, l Yemekhane Kart›,  l Gift Kart  sayesinde harcamalar›n sa¤l›kl› bir flekilde takip
              Ürün ve hizmetine indirim ve ayr›cal›k sa¤layan  edilmesi sa¤lan›yor. Ülgen, 2013 sonunda World Bu-
           kurumlar ya bizzat veya belediye, STK, vak›f gibi  siness kart›n ciro ve alacak bakiyesindeki liderli¤ini
           arac› oluflumlar vas›tas›yla önceden belirlenmifl tü-  korumay›, kart say›m›zdaki art›fl trendini sürdürmeyi
           ketici gruplar›na erifliyor ve kartl› sat›fllarla önemli  hedeflediklerini söylüyor. Ülgen, “Yak›n zamanda
           oranda ciro art›fl› sa¤lam›fl oluyorlar. Arac› oluflum-  KOB‹’lerimizin ödeme al›flkanl›klar›nda fark yarata-
           lar ise bu indirim kartlar›n› ürün ve hizmet tüketici-  cak yeni ürünler ile yanlar›nda olmay› sürdürece¤iz”
           lerine da¤›t›yorlar; böylelikle genelde tüketimi ge-  diye konufluyor
           niflletiyorlar, tüketiciye yarar, sat›c›ya ciro, ekonomik
           büyümeye katk› yapm›fl oluyorlar. Artan bu sat›fllar-  GastroClub’a BIC Angel
           dan ald›klar› cüzi  bir payla da kendi kurumsal yap›-  Investments ortak oldu
           lar›n› güçlendirmifl oluyorlar.
              Hem üretici, hem tüketici, hem de arac› oluflum-
           lara yarar sa¤layan, böylelikle piyasay› da canl› tu-
           tarak ülkenin ekonomik büyümesine hat›r› say›l›r bir
           katk› sunan rekabetin bu yeni piyasa araçlar›n› tan›-
           nan baz› örnekleri üzerinden okurlar›m›z›n dikkatine
           sunuyoruz:

              World iddias›n› sürdecek
                              World Business Kart, ticari
                            kredi kartlar›nda sektör lideri Ya-
                            p› Kredi’nin Türkiye’nin en güçlü
                            kart platformu olan World ailesi-
                            nin bir ürünü. World Business
                            kart, sundu¤u kolayl›klar saye-
                            sinde iflletmelerin nakit döngü-   BIC Angel Investments, ifl fikri TEB Giriflim Evi ça-
                            sünü ak›ll› bir flekilde yönetmesi-  t›s› alt›nda hayata geçirilen GastroClub projesinin
                            ni sa¤l›yor. Dolay›s›yla, iflletme-  yüzde 25’ine ortak olma karar›  ald›. GastroClub bir
                            ler ödemelerini daha uzun vade-  y›l gibi k›sa bir sürede flirket de¤erini 70 bin TL’den
                            lere yay›p, mal veya hizmetlerin-  1 milyon TL’ye ç›kararak bünyesine 200 restoran› üye
                            de uygun ve rekabetçi fiyatlama  yapmay› baflard›. GastroClub, üye kart sahiplerine
                            yapabiliyorlar.                 sisteme üye restoranlarda yüzde 10 - 25 aras›nda in-
                              World Business kart Bankala-  dirim avantaj› sunuyor. GastroClub, 2014 y›l›na kadar
                            raras› Kart Merkezi verilerine gö-  50 bin üyeye ulaflmay› hedefliyor. BIC Angel Invest-
               Serkan Ülgen  re 2013 May›s ay› itibar›yla ticari  ments ve GastroClub aras›ndaki yat›r›m anlaflmas›
                            kredi kartlar› ciro pazar›n›n yüz-  için TEB Giriflim Evi’nde bir imza töreni düzenlendi.
                            de 20’sine sahip. Yap› Kredi    ‹mza törenine TEB KOB‹ Bankac›l›¤› Direktörü Devrim
           Kartl› Ödeme Sistemleri Pazarlama Grup Direktörü  Ziya Tavil, BIC Angel Investments Yönetim Kurulu
           Serkan Ülgen, kart›n avantajlar›n› flöyle anlat›yor:  Baflkan› Dr. Joachim Behrendt ve GastroClub kurucu-
           “fiirketler kart ile harcamalar›n› düzenli bir flekilde  lar› Gizem Oral Kutman ve Ça¤lar Karatafl kat›ld›.
           tek bir yerden yönetirken, kart›n esnek yap›s› saye-  GastroClub’›n BIC Angel Investments’› melek yat›r›m-
           sinde çal›flanlar›na ait kart limitlerini, puan kullan›m-  c› olarak tercih ettiklerinden dolay› çok mutlu oldu-
           lar›n› ve nakit çekme yetkilerini de belirleyebiliyor.  ¤unu söyleyen Dr. Joachim Behrendt, “TEB Girisim
           Kart kullan›c›lar› World Üye ‹flyerlerinde taksit, vade-  Evi ile iflbirli¤inde bulunup giriflimlerinden birine
           li al›flverifl ve Worldpuan ayr›cal›klar›ndan yararlan›r-  destek olmaktan da gurur duyuyoruz. Hali haz›rda
           ken, firman›n belirledi¤i kifliler ise toplan›lan Worl-  Türkiye’de önemli bir a¤›rl›¤› olan d›flar›da yemek ye-
           dpuan’lar›, World Üye ‹flyerlerinde nakit yerine kul-  me pazar›n›n daha da büyüyece¤ine inan›yoruz” de-
           lanabiliyor.”                                    di. ‹ndirimlerin masa hesab›n›n tamam›na uygulan-
              Böylelikle flirketler finansal yönetimlerinde azami  mas› ve kart›n y›l boyunca s›n›rs›z flekilde kullan›lma
           kontrol sahibi olabiliyor. World Business kart, firma-  özelli¤ine sahip olmas› GastroClub üyeli¤ini benzer-
           n›n talebine ba¤l› olarak istenilen say›da çal›flana  siz k›lan uygulamalar aras›nda yer al›yor. BIC Angel
           verilebiliyor. Ayr›ca World Business kart sahibi ifllet-  Investments’ten yat›r›m›yla ilk y›l›n sonunda 50 bin
           meler nakit ihtiyaçlar›n› an›nda sabit taksit ve uygun  üyeli bir kulübe dönüflmeyi hedefliyor.
                                                                                     Temmuz 2013 KobiEfor 75
   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80