Page 75 - KobiEfor_Temmuz_2013
P. 75
yor. fiu örnekleri verebiliriz: l Plastik Kart, l Puan faiz oranlar›yla, iflletmelerin kendi belirledi¤i nakit
Kart›, l Müflteri Kart›, l ‹ndirim Kart›, l Al›flverifl Kar- çekim limiti dâhilinde karfl›layabiliyorlar. Bunlara ek
t›, l Harcama Kart›, l Sadakat Kartlar›, l Temass›z olarak, World Business kart sahibi flirketler için ek
Kart, l Ak›ll› Kart, l RFID Kartlar, l Market Kartlar›, hizmetler de sunuyoruz. fiirketler Yap› Kredi flubele-
l Ma¤aza Kart›, l Otel Kart›, l Kap› Kart›, l Kantin rinde öncelikli hizmet alabilirken, raporlama servisi
Kart›, l Yemek Kart›, l Yemekhane Kart›, l Gift Kart sayesinde harcamalar›n sa¤l›kl› bir flekilde takip
Ürün ve hizmetine indirim ve ayr›cal›k sa¤layan edilmesi sa¤lan›yor. Ülgen, 2013 sonunda World Bu-
kurumlar ya bizzat veya belediye, STK, vak›f gibi siness kart›n ciro ve alacak bakiyesindeki liderli¤ini
arac› oluflumlar vas›tas›yla önceden belirlenmifl tü- korumay›, kart say›m›zdaki art›fl trendini sürdürmeyi
ketici gruplar›na erifliyor ve kartl› sat›fllarla önemli hedeflediklerini söylüyor. Ülgen, “Yak›n zamanda
oranda ciro art›fl› sa¤lam›fl oluyorlar. Arac› oluflum- KOB‹’lerimizin ödeme al›flkanl›klar›nda fark yarata-
lar ise bu indirim kartlar›n› ürün ve hizmet tüketici- cak yeni ürünler ile yanlar›nda olmay› sürdürece¤iz”
lerine da¤›t›yorlar; böylelikle genelde tüketimi ge- diye konufluyor
niflletiyorlar, tüketiciye yarar, sat›c›ya ciro, ekonomik
büyümeye katk› yapm›fl oluyorlar. Artan bu sat›fllar- GastroClub’a BIC Angel
dan ald›klar› cüzi bir payla da kendi kurumsal yap›- Investments ortak oldu
lar›n› güçlendirmifl oluyorlar.
Hem üretici, hem tüketici, hem de arac› oluflum-
lara yarar sa¤layan, böylelikle piyasay› da canl› tu-
tarak ülkenin ekonomik büyümesine hat›r› say›l›r bir
katk› sunan rekabetin bu yeni piyasa araçlar›n› tan›-
nan baz› örnekleri üzerinden okurlar›m›z›n dikkatine
sunuyoruz:
World iddias›n› sürdecek
World Business Kart, ticari
kredi kartlar›nda sektör lideri Ya-
p› Kredi’nin Türkiye’nin en güçlü
kart platformu olan World ailesi-
nin bir ürünü. World Business
kart, sundu¤u kolayl›klar saye-
sinde iflletmelerin nakit döngü- BIC Angel Investments, ifl fikri TEB Giriflim Evi ça-
sünü ak›ll› bir flekilde yönetmesi- t›s› alt›nda hayata geçirilen GastroClub projesinin
ni sa¤l›yor. Dolay›s›yla, iflletme- yüzde 25’ine ortak olma karar› ald›. GastroClub bir
ler ödemelerini daha uzun vade- y›l gibi k›sa bir sürede flirket de¤erini 70 bin TL’den
lere yay›p, mal veya hizmetlerin- 1 milyon TL’ye ç›kararak bünyesine 200 restoran› üye
de uygun ve rekabetçi fiyatlama yapmay› baflard›. GastroClub, üye kart sahiplerine
yapabiliyorlar. sisteme üye restoranlarda yüzde 10 - 25 aras›nda in-
World Business kart Bankala- dirim avantaj› sunuyor. GastroClub, 2014 y›l›na kadar
raras› Kart Merkezi verilerine gö- 50 bin üyeye ulaflmay› hedefliyor. BIC Angel Invest-
Serkan Ülgen re 2013 May›s ay› itibar›yla ticari ments ve GastroClub aras›ndaki yat›r›m anlaflmas›
kredi kartlar› ciro pazar›n›n yüz- için TEB Giriflim Evi’nde bir imza töreni düzenlendi.
de 20’sine sahip. Yap› Kredi ‹mza törenine TEB KOB‹ Bankac›l›¤› Direktörü Devrim
Kartl› Ödeme Sistemleri Pazarlama Grup Direktörü Ziya Tavil, BIC Angel Investments Yönetim Kurulu
Serkan Ülgen, kart›n avantajlar›n› flöyle anlat›yor: Baflkan› Dr. Joachim Behrendt ve GastroClub kurucu-
“fiirketler kart ile harcamalar›n› düzenli bir flekilde lar› Gizem Oral Kutman ve Ça¤lar Karatafl kat›ld›.
tek bir yerden yönetirken, kart›n esnek yap›s› saye- GastroClub’›n BIC Angel Investments’› melek yat›r›m-
sinde çal›flanlar›na ait kart limitlerini, puan kullan›m- c› olarak tercih ettiklerinden dolay› çok mutlu oldu-
lar›n› ve nakit çekme yetkilerini de belirleyebiliyor. ¤unu söyleyen Dr. Joachim Behrendt, “TEB Girisim
Kart kullan›c›lar› World Üye ‹flyerlerinde taksit, vade- Evi ile iflbirli¤inde bulunup giriflimlerinden birine
li al›flverifl ve Worldpuan ayr›cal›klar›ndan yararlan›r- destek olmaktan da gurur duyuyoruz. Hali haz›rda
ken, firman›n belirledi¤i kifliler ise toplan›lan Worl- Türkiye’de önemli bir a¤›rl›¤› olan d›flar›da yemek ye-
dpuan’lar›, World Üye ‹flyerlerinde nakit yerine kul- me pazar›n›n daha da büyüyece¤ine inan›yoruz” de-
lanabiliyor.” di. ‹ndirimlerin masa hesab›n›n tamam›na uygulan-
Böylelikle flirketler finansal yönetimlerinde azami mas› ve kart›n y›l boyunca s›n›rs›z flekilde kullan›lma
kontrol sahibi olabiliyor. World Business kart, firma- özelli¤ine sahip olmas› GastroClub üyeli¤ini benzer-
n›n talebine ba¤l› olarak istenilen say›da çal›flana siz k›lan uygulamalar aras›nda yer al›yor. BIC Angel
verilebiliyor. Ayr›ca World Business kart sahibi ifllet- Investments’ten yat›r›m›yla ilk y›l›n sonunda 50 bin
meler nakit ihtiyaçlar›n› an›nda sabit taksit ve uygun üyeli bir kulübe dönüflmeyi hedefliyor.
Temmuz 2013 KobiEfor 75