Page 76 - KobiEfor_Temmuz_2013
P. 76
SEKTÖR/KART DÜNYASI
VISA’n›n Türkiye’deki liderli¤i sürüyor
Avrupa’n›n 36 ülkesinden üye bankalar›n ve di¤er kapsaml› bilinçlendirme kampanyalar› ile destekledi-
ödeme hizmetleri sa¤lay›c›lar›n›n sahibi ve iflletmeci- ¤imiz banka kartlar›nda, 2012 y›l›nda kullan›m art›-
si oldu¤u bir ödeme teknolojileri flirketi olan Visa Eu- fl›n›n art›k do¤al seyrine yerleflti¤ini memnuniyetle
rope, en ileri teknolojileri kullanarak milyonlarca Av- görüyoruz. 2012 y›l›nda en h›zl› büyüme ticari kart-
rupal› tüketici, iflletme ve hükümetin elektronik öde- larda gerçekleflti. Ticari kart sahipli¤i artarken kulla-
meler yapabilmesini sa¤layan hizmet ve altyap›y› su- n›m› da h›zla yayg›nlafl›yor. 2012 y›l›nda Visa marka-
nuyor. 2012 y›l› sonu itibar›yla Avrupa’da 470 milyon l› ticari kart adetleri 2.5 milyona ulafl›rken, al›flverifl
adet Visa markal› kart bulunurken her 6.75 Euro’nun hacmi yüzde 54 art›flla 19 milyar TL’yi aflt›. Visa mar-
1 Euro’su Visa markal› kartlar ile harcan›yor. kal› ticari kartlar›n 2012 y›l›nda Visa’n›n toplam al›fl-
Visa Europe’n›n Aral›k 2012 itibar›yla Türkiye pa- verifl hacmindeki pay› yüzde 11 oldu.” Avrupa’da ol-
zar›nda kart adedi ve toplam kullan›mda pazar lider- du¤u gibi Türkiye’de art›k e-ticaret al›flverifl hacmin-
li¤i devam ediyor. 2012’de pazar paylar›n›n kart de önemli yer tutmaya bafllad›.
adedinde yüzde 56, toplam kart kullan›m›nda ise 2012 y›l›nda Visa kartlar› ile internet üzerinde bir
yüzde 55 oldu. Visa Europe Türkiye Üye ‹liflkileri Ge- önceki y›la oranla yüzde 29 art›flla 16 milyar lira har-
nel Müdür Yard›mc›s› Merve Tezel, 2012 y›l› sonu iti- cand›. Bir baflka deyiflle, 2012’de Visa kartlar›yla
bar›yla Türkiye’de 83 milyon Visa markal› ödeme gerçekleflen harcamalar›n yüzde 9’u fiziksel olarak
kart› bulundu¤unu, bu kartlarla yap›lan al›flverifl ma¤azada de¤il, internette gerçekleflti.
hacminin bir önceki y›la oranla yüzde 21 artarak 179
milyar TL oldu¤unu belirtiyor. Tezel, “Ayn› dönemde Yat›r›m devam ediyor
tüketici harcamalar›n›n yüzde 18’inin Visa kartlar›yla Merve Tezel, temass›z ve mobil ödemelerin “Visa
gerçekleflti¤ini görüyoruz. Bu oran 2002 y›l›nda sa- Europe Ödemelerin Gelece¤i” vizyonu do¤rultusun-
dece yüzde 5 idi. Yani 10 y›l önce her 20 TL’nin 1’i da ciddi yat›r›m yapt›klar› bir alan oldu¤unu kayde-
Visa kartlar› ile harcan›rken bugün art›k bu oran her derek, bu alanda birçok farkl› hizmet gelifltirdikleri-
5.5 TL’nin 1’i olarak gerçekleflmektedir” diye konufl- ni söyledi. Bu hizmetlerin hepsi bir araya geldi¤inde
tu. 2012 y›l›nda banka kartlar› ve ticari kartlar gibi tüketicilerin günlük hayat›n› radikal flekilde de¤iflti-
kullan›m al›flkanl›¤› yeni geliflen ürünlerin büyüme- recek bir geliflimin sözkonusu oldu¤unu aktaran Te-
deki pay›n›n artt›¤›n› gözlemlediklerini aktaran Te- zel, flu bilgileri verdi: “Gelecekte tüketicinin bir gü-
zel, 2011 y›l›nda al›flverifllerin yüzde 14’ü banka kart- nüne bakt›¤›m›zda, temass›z ve mobil ödemelerin
lar›yla yap›l›rken, art›k banka kart› ile yap›lan her 3 bindi¤imiz toplu tafl›ma arac›ndan ald›¤›m›z kahve-
ifllemden birinin al›flverifl olarak gerçekleflti¤ini gör- ye, gerçeklefltirdi¤imiz para transferinden bakiye
düklerini söyledi. Tezel flu noktalara de¤indi: “Genifl kontrolüne kadar günlük hayat›m›z›n her an›n› etki-
leyece¤ini söyleyebiliriz. 2020 y›l›nda Visa ifllemle-
rinin yüzde 50’sinin mobil bir cihaz üzerinden yap›-
laca¤›n› öngörüyoruz.” Türkiye’de Mart 2013 itibar›y-
la 69 bin temass›z terminal ve 6 milyonun üzerinde
Visa markal› temass›z kart bulunuyor, yani kabaca
Visa kredi kartlar›n›n yüzde 20’si art›k temass›z kul-
lan›m özelli¤i tafl›yor. Tezel, mobil ödemeler alan›n-
da bugün itibar›yla Türkiye’de bulunan tüm mobil
operatörleri kapsam›fl olarak çeflitli projeleri gelifltir-
mekte ve uygulamakta olduklar›n›n alt›n› çizerek,
“Halen 7 üye bankam›zla, tüm operatörleri kapsa-
yan, toplam 8 mobil ödeme projemiz bulunuyor” di-
yor. Önümüzdeki dönemde mobil temass›z ödeme-
ler ve e-ticaret alan›nda büyümenin devam edece¤i-
ni öngören Tezel, internette al›flverifl yapmay› tercih
eden tüketicilere kullan›m kolayl›¤› sa¤lamak ama-
c›yla gelifltirdikleri dijital cüzdan “V.me” ile e-ticaret
pazar›n› büyüteceklerini aç›kl›yor.
Tezel “2020 y›l›nda Avrupal› tüketicilerin üçte bi-
rinin V.me cüzdan› kullan›yor olaca¤›n› öngörüyoruz.
Di¤er taraftan mobil ödemelerin yayg›nlaflmas›n›
sa¤lamak için iPhone çözümlerimizin yayg›nlaflmas›
ve SIM tabanl› uygulamalar›m›z›n hayata geçmesi
Merve Tezel yönündeki çal›flmalar›m›za tüm h›z›m›zla devam
edece¤iz” diyor.
76 KobiEfor Temmuz 2013