Page 148 - KobiEfor_Mayis_2013
P. 148
Mardin ve Mersin’de de e¤itim vermeye haz›rlan›yor.
‹NTERNETE DAYALI
Plato, IFC ile 12 milyon dolarl›k
proje yürütüyor KARMA E⁄‹T‹M
Tolga Yaz›c›, Plato’nun h›zl› bir geliflim sürecin-
den geçti¤ini ve 150 kiflilik akademik kadroyla 2 bin- •Olgunlaflma Enstitüleri ortak programlar›na
den fazla ö¤renciye e¤itim verdi¤ini aç›kl›yor. Ancak devam eden ö¤renciler Plato Meslek Yüksekoku-
daha gidilecek çok yol var. Yaz›c›, hedefleri do¤rul- lu’nun sektör kurulufllar›yla iflbirli¤inden yararla-
tusunda yurtd›fl› çal›flmalar›na a¤›rl›k verdiklerini ve narak staj olana¤›na sahip oluyor.
yaklafl›k 1 ay önce Dünya Bankas› kuruluflu IFC ile 12 •Ö¤renciler, programlar›n uyguland›¤› flehir-
milyon dolarl›k bir anlaflmaya imza att›klar›n› aç›kl›- lerdeki kampüsler aras›nda yap›lacak de¤iflim
yor. Yap›lan anlaflmaya göre 6 milyon dolar› IFC’den programlar› yoluyla farkl› kültürel ve sanatsal or-
6 milyon dolar› Plato Meslek Yüksekokulu’ndan ol- tamlarda deneyim kazanma f›rsat› yakal›yorlar.
mak üzere Plato’nun e¤itim modeli yurtd›fl›na tafl›n›- •Programa yerleflen ö¤renciler yüzde 100 ve
yor. ‹lk aflamada M›s›r ve K›rg›zistan’da okul açt›kla- yüzde 50 burs almaya hak kazan›yor.
r›n› dile getiren Yaz›c›, 6 milyon dolar›n yurtd›fl› ça- •Programda yer alan genel dersler ve baz›
l›flmalarda 6 milyon dolar›n ise yurtiçinde kullan›la- program dersleri e-ö¤renme yöntemiyle verilip,
ca¤›n› söylüyor. Yurtiçi flubeleflme çal›flmalar›n›n di¤er dersler ve uygulamalar ise Olgunlaflma
IFC’nin ilgisini çekmesiyle projenin bafllad›¤›n› duyu- Enstitülerinde yap›labiliyor.
ran Yaz›c›, flu bilgileri veriyor: “Yürüttü¤ümüz çal›fl- •Programdan mezun olanlar Plato Meslek
man›n sosyal etkileri büyük. Klasik üniversite yap›- Yüksekokulu’ndan ön lisans diplomas› alacaklar-
lanmas›ndan uzak duruyoruz. Amac›m›z e¤itimi top- d›r. Bu yolla, mezunlar daha ileri yüksekö¤retim
lumun alt tabakalar›na indirmektir. Nüfus art›yor ve programlar›na (dikey geçifl, lisans tamamlama,
toplumun her kesiminin e¤itime ihtiyac› var. Bu sür- vb.) geçifl yapabiliyorlar.
dürülebilir e¤itim modelini Latin Amerika çok iyi kul-
lan›yor. Ayn› modeli uyguluyoruz. Yurtd›fl› çal›flma- meslek edindirmek oldu¤unu kaydediyor. Yaz›c›, flu
m›z da bu bak›fl aç›s›n›n bir sonucudur. M›s›r örne- bilgileri veriyor: “Birleflik Krall›¤›n meslek yeterlilik
¤in, e¤itim vermek istedi¤imiz, Türkiye ile benzerlik- kurumuna akredite olarak onlar›n mesleki ders prog-
leri çok olan bir ülkeydi. K›rg›zistan’da da e¤itime ram›n› kullan›yoruz. Ayr›ca ifle yerleflemeyen ö¤ren-
bafllad›k. Seneye Kazakistan’a da okul açaca¤›z. Da- cilerimiz için ‹fiKUR iflbirli¤i ile ö¤rencilerimize ek
ha sonra ise Tunus veya Ürdün’de okul açma proje- bilgi ve beceri kazand›racak alanlarda e¤itimler veri-
miz var ama ülkeyi tam olarak netlefltirmedik.” yoruz. Örne¤in geçen y›l ‘sosyal medyac›lar’ yetifltir-
Plato Meslek Yüksekokulu, 4 y›l içinde 8 bin 400, dik. Ve tüm ö¤rencilerimiz ifle yerleflti. fiu anda ge-
5 y›l içinde ise tüm co¤rafyada 10 bin 200 ö¤renci- çen y›lki mezunlar›m›z›n yüzde 100’ünün ifl sahibi ol-
ye ulaflmay› planl›yor. du¤unu söyleyebiliriz.”
Animatörlük gibi farkl› alanlarda da e¤itim ver-
Plato’dan mezun olan üniversiteye mek istediklerini kaydeden Yaz›c›, müfredat›n buna
gidiyor izin vermedi¤ini, üniversite olduktan sonra ise oyun
Edexcel onayl› akredite bir kurum olan Plato sektörüne hitap eden ‘dijital sanatlar’ gibi birçok ye-
MYO, ö¤rencilerini mezuniyetin ard›ndan sadece ifl ni ifl koluyla sektöre öncülük edecekleri bilgisini ve-
hayat›na haz›rlamakla kalmayarak daha ileri e¤itime riyor. Plato flu anda Balat, Altunizade ve Fatih’te ö¤-
devam etme f›rsat› sunuyor. Plato’dan mezun olan rencilerine e¤itim veriyor. Yer problemi yaflamad›k-
ö¤rencilerin yüzde 65’i e¤itimlerine farkl› üniversite- lar›n› söyleyen Yaz›c›, ileride daha fazla fiziki alana
lerle devam ederek 4 y›ll›k fakülte diplomas› al›yor. ihtiyaç duyacaklar›n› belirtiyor. Klasik kampus haya-
Dikey Geçifl S›nav›’nda baflar› oranlar›n›n bu neden- t›n› ö¤renciye sunmad›klar›n›n alt›n› çizen Yaz›c›,
le çok yüksek oldu¤unu kaydeden Yaz›c›, meslek “Multikampus kavram›yla butik ama yayg›n hizmet
yüksekokulu olmalar› nedeniyle as›l gayelerinin veriyoruz” diyor.
May›s 2013 KobiEfor 147