Page 148 - KobiEfor_Mayis_2013
P. 148

Mardin ve Mersin’de de e¤itim vermeye haz›rlan›yor.
                                                                    ‹NTERNETE DAYALI
            Plato, IFC ile 12 milyon dolarl›k
            proje yürütüyor                                            KARMA E⁄‹T‹M
            Tolga Yaz›c›, Plato’nun h›zl› bir geliflim sürecin-
          den geçti¤ini ve 150 kiflilik akademik kadroyla 2 bin-  •Olgunlaflma Enstitüleri ortak programlar›na
          den fazla ö¤renciye e¤itim verdi¤ini aç›kl›yor. Ancak  devam eden ö¤renciler Plato Meslek Yüksekoku-
          daha gidilecek çok yol var. Yaz›c›, hedefleri do¤rul-  lu’nun sektör kurulufllar›yla iflbirli¤inden yararla-
          tusunda yurtd›fl› çal›flmalar›na a¤›rl›k verdiklerini ve  narak staj olana¤›na sahip oluyor.
          yaklafl›k 1 ay önce Dünya Bankas› kuruluflu IFC ile 12  •Ö¤renciler, programlar›n uyguland›¤› flehir-
          milyon dolarl›k bir anlaflmaya imza att›klar›n› aç›kl›-  lerdeki kampüsler aras›nda yap›lacak de¤iflim
          yor. Yap›lan anlaflmaya göre 6 milyon dolar› IFC’den  programlar› yoluyla farkl› kültürel ve sanatsal or-
          6 milyon dolar› Plato Meslek Yüksekokulu’ndan ol-  tamlarda deneyim kazanma f›rsat› yakal›yorlar.
          mak üzere Plato’nun e¤itim modeli yurtd›fl›na tafl›n›-  •Programa yerleflen ö¤renciler yüzde 100 ve
          yor. ‹lk aflamada M›s›r ve K›rg›zistan’da okul açt›kla-  yüzde 50 burs almaya hak kazan›yor.
          r›n› dile getiren Yaz›c›, 6 milyon dolar›n yurtd›fl› ça-  •Programda yer alan genel dersler ve baz›
          l›flmalarda 6 milyon dolar›n ise yurtiçinde kullan›la-  program dersleri e-ö¤renme yöntemiyle verilip,
          ca¤›n› söylüyor. Yurtiçi flubeleflme çal›flmalar›n›n  di¤er dersler ve uygulamalar ise Olgunlaflma
          IFC’nin ilgisini çekmesiyle projenin bafllad›¤›n› duyu-  Enstitülerinde yap›labiliyor.
          ran Yaz›c›, flu bilgileri veriyor: “Yürüttü¤ümüz çal›fl-  •Programdan mezun olanlar Plato Meslek
          man›n sosyal etkileri büyük. Klasik üniversite yap›-  Yüksekokulu’ndan ön lisans diplomas› alacaklar-
          lanmas›ndan uzak duruyoruz. Amac›m›z e¤itimi top-  d›r. Bu yolla, mezunlar daha ileri yüksekö¤retim
          lumun alt tabakalar›na indirmektir. Nüfus art›yor ve  programlar›na (dikey geçifl, lisans tamamlama,
          toplumun her kesiminin e¤itime ihtiyac› var. Bu sür-  vb.) geçifl yapabiliyorlar.
          dürülebilir e¤itim modelini Latin Amerika çok iyi kul-
          lan›yor. Ayn› modeli uyguluyoruz. Yurtd›fl› çal›flma-  meslek edindirmek oldu¤unu kaydediyor. Yaz›c›, flu
          m›z da bu bak›fl aç›s›n›n bir sonucudur. M›s›r örne-  bilgileri veriyor: “Birleflik Krall›¤›n meslek yeterlilik
          ¤in, e¤itim vermek istedi¤imiz, Türkiye ile benzerlik-  kurumuna akredite olarak onlar›n mesleki ders prog-
          leri çok olan bir ülkeydi. K›rg›zistan’da da e¤itime  ram›n› kullan›yoruz. Ayr›ca ifle yerleflemeyen ö¤ren-
          bafllad›k. Seneye Kazakistan’a da okul açaca¤›z. Da-  cilerimiz için ‹fiKUR iflbirli¤i ile ö¤rencilerimize ek
          ha sonra ise Tunus veya Ürdün’de okul açma proje-  bilgi ve beceri kazand›racak alanlarda e¤itimler veri-
          miz var ama ülkeyi tam olarak netlefltirmedik.”   yoruz. Örne¤in geçen y›l ‘sosyal medyac›lar’ yetifltir-
            Plato Meslek Yüksekokulu, 4 y›l içinde 8 bin 400,  dik. Ve tüm ö¤rencilerimiz ifle yerleflti. fiu anda ge-
          5 y›l içinde ise tüm co¤rafyada 10 bin 200 ö¤renci-  çen y›lki mezunlar›m›z›n yüzde 100’ünün ifl sahibi ol-
          ye ulaflmay› planl›yor.                          du¤unu söyleyebiliriz.”
                                                            Animatörlük gibi farkl› alanlarda da e¤itim ver-
            Plato’dan mezun olan üniversiteye             mek istediklerini kaydeden Yaz›c›, müfredat›n buna
            gidiyor                                       izin vermedi¤ini, üniversite olduktan sonra ise oyun
            Edexcel onayl› akredite bir kurum olan Plato  sektörüne hitap eden ‘dijital sanatlar’ gibi birçok ye-
          MYO, ö¤rencilerini mezuniyetin ard›ndan sadece ifl  ni ifl koluyla sektöre öncülük edecekleri bilgisini ve-
          hayat›na haz›rlamakla kalmayarak daha ileri e¤itime  riyor. Plato flu anda Balat, Altunizade ve Fatih’te ö¤-
          devam etme f›rsat› sunuyor. Plato’dan mezun olan  rencilerine e¤itim veriyor. Yer problemi yaflamad›k-
          ö¤rencilerin yüzde 65’i e¤itimlerine farkl› üniversite-  lar›n› söyleyen Yaz›c›, ileride daha fazla fiziki alana
          lerle devam ederek 4 y›ll›k fakülte diplomas› al›yor.  ihtiyaç duyacaklar›n› belirtiyor. Klasik kampus haya-
          Dikey Geçifl S›nav›’nda baflar› oranlar›n›n bu neden-  t›n› ö¤renciye sunmad›klar›n›n alt›n› çizen Yaz›c›,
          le çok yüksek oldu¤unu kaydeden Yaz›c›, meslek  “Multikampus kavram›yla butik ama yayg›n hizmet
          yüksekokulu olmalar› nedeniyle as›l gayelerinin  veriyoruz” diyor.
                                                                                    May›s 2013 KobiEfor 147
   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153