Page 76 - KobiEfor_Nisan_2013
P. 76

Tulga P›nar, müflterilerinin flirketlerine art› de¤er-
           ler katma anlay›fl›yla Art› ‹letiflim Yönetimi’ni kur-  Afife Jale Ödülleri
           duklar›n› anlat›yor: “fiirketlerin farkl› departmanla-
           r›nda iletiflim ihtiyac› oluflabiliyor. Art›, d›flar›dan bir
           ajans gibi de¤il, firman›n çal›flanlar› kadar firmaya
           eklemlenir. Biz müflterilerimiz için vazgeçilmez ol-
           mak istiyoruz. Çözüm orta¤›m›z bir ajansla çal›flt›¤›-
           n› bile unutmal›. Firman›n bizi organik uzant›s› gibi
           hissetmesini istiyoruz. Yap›lan iflin baflar›s›n›n sa¤la-
           d›¤› kredibilite flirket üzerinde kalmal›, öne ç›kmay›
           isteyen bir ajans de¤iliz.”
              Tulga P›nar, hizmet sunduklar› Yap› Kredi’nin “En-
           gelsiz Bankac›l›k” program›n›n, 2011 y›l›nda Ulusla-
           raras› Halkla ‹liflkiler Derne¤i’nden (IPRA) En ‹yi Sos-
           yal Sorumluluk Projesi Ödülü ve Alt›n Pusula Halkla
           ‹liflkiler Ödülleri’nden kurumsal sorumluluk kategori-
           sinde Alt›n Pusula Ödülü ald›¤›n› belirtiyor.
                                                            flim ve dönüflümünde önemli bir misyon sahibiyiz.
              ‹letiflime inanmak önemli                      Halkla iliflkiler flirketlerinin kamuoyunda do¤ru alg›-
              Hizmet sunduklar› markan›n ürününe inanmalar›-  lanmas›n› istiyoruz” diyor.
           n›n önemine de¤inen P›nar, çal›flma kriterlerini flöy-  Markan›n sevilmesi ve mesajlar›n›n do¤ru alg›lan-
           le belirliyor: “Önce markaya, ürüne inanmal›y›z.    mas› için çal›flt›klar›n› kaydeden P›nar, baflar›l›
           Ürün, kamu ve insan sa¤l›¤›na zarar ver-                 bir halkla iliflkiler kampanyas›n›n ipuçlar›n›
           meyecek bir ürün olmal›. Çal›flt›¤›m›z                       flöyle veriyor: “Baflar›l› halkla iliflkiler
           flirket iletiflim çal›flmalar›n›n yarataca-  Tulga P›nar’a      kampanyas› samimi olmal›, markan›n
           ¤› farka inanmal›.”                  göre iyi bir iletiflim     kiflili¤ine ayk›r› olmamal›. Hedef kit-
              “Marka, flirketin kiflili¤idir” di-  dan›flmanl›¤› ajans›       lenin destekledi¤i, benimseyebile-
           yen P›nar, müflterilerini arkadafl        hizmet verdi¤i          ce¤i bir kampanya olmal›. Zaman
           seçer gibi seçtiklerini dile getiri-                             içinde özünden kaybetmemeli.
           yor: “Kiflilik özellikleri olan bir  müflteri ve marka için;       Geçici de¤il, sürdürülebilir, elitist
           marka stratejisi belirliyoruz. ‹nsa-    “görünmez ve             kalmayan genifl kitlelerin anlaya-
           ni karakterlerin özünün topland›¤›   vazgeçilmez olmal›,        bilece¤i bir kampanya olmal›.”
           bir strateji. ‹letiflim çal›flmalar›nda
           bütün ajanslar marka için iflbirli¤i       müflteriyle             KOB‹’ler için iletiflim
           yapmal›, eflgüdümlü çal›flmal›. Belirle-  eklemlenebilmeli.”      Tulga P›nar’a göre iyi bir iletiflim
           di¤imiz hedef kitleye ulaflmak için ajans-                  dan›flmanl›¤› ajans› hizmet verdi¤i müfl-
           lar›n eflgüdümlü ve iflbirli¤i içerisinde çal›fl-           teri ve marka için; “görünmez ve vazgeçil-
           mas› flart.”                                        mez olmal›, müflteriyle eklemlenebilmeli.” KO-
              Finans, elektronik ticaret, otomotiv, mutfak eflya-  B‹’lerin iletiflimin önemli bir yönetim fonksiyonu ol-
           lar›, havayollar› ve ilaç sektörlerine hizmet veren Ar-  du¤una inanmas› gerekti¤ini düflünen P›nar, strate-
           t›, müflterileriyle uzun soluklu çal›flmaya inan›yor.  jik iletiflimin onlar› baflar›ya tafl›yaca¤›n› söylüyor.
           Müflterilerine her türlü iletiflim kanal›n› aç›k tuttukla-  Tulga’ya göre Art›’n›n fark›n› ise yak›n hizmet, çö-
           r›n›n alt›n› çizen P›nar, “Yeni yaz›lacak halkla iliflki-  züm orta¤› yaklafl›m›, müflterinin ihtiyac› oldu¤unda
           ler kanunlar›n›n öncülerinden olarak sektörün de¤i-  yanlar›nda olduklar›n› hissettirmek oluflturuyor.




















                                                                                       Nisan 2013 KobiEfor 77
   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81