Page 76 - KobiEfor_Nisan_2013
P. 76
Tulga P›nar, müflterilerinin flirketlerine art› de¤er-
ler katma anlay›fl›yla Art› ‹letiflim Yönetimi’ni kur- Afife Jale Ödülleri
duklar›n› anlat›yor: “fiirketlerin farkl› departmanla-
r›nda iletiflim ihtiyac› oluflabiliyor. Art›, d›flar›dan bir
ajans gibi de¤il, firman›n çal›flanlar› kadar firmaya
eklemlenir. Biz müflterilerimiz için vazgeçilmez ol-
mak istiyoruz. Çözüm orta¤›m›z bir ajansla çal›flt›¤›-
n› bile unutmal›. Firman›n bizi organik uzant›s› gibi
hissetmesini istiyoruz. Yap›lan iflin baflar›s›n›n sa¤la-
d›¤› kredibilite flirket üzerinde kalmal›, öne ç›kmay›
isteyen bir ajans de¤iliz.”
Tulga P›nar, hizmet sunduklar› Yap› Kredi’nin “En-
gelsiz Bankac›l›k” program›n›n, 2011 y›l›nda Ulusla-
raras› Halkla ‹liflkiler Derne¤i’nden (IPRA) En ‹yi Sos-
yal Sorumluluk Projesi Ödülü ve Alt›n Pusula Halkla
‹liflkiler Ödülleri’nden kurumsal sorumluluk kategori-
sinde Alt›n Pusula Ödülü ald›¤›n› belirtiyor.
flim ve dönüflümünde önemli bir misyon sahibiyiz.
‹letiflime inanmak önemli Halkla iliflkiler flirketlerinin kamuoyunda do¤ru alg›-
Hizmet sunduklar› markan›n ürününe inanmalar›- lanmas›n› istiyoruz” diyor.
n›n önemine de¤inen P›nar, çal›flma kriterlerini flöy- Markan›n sevilmesi ve mesajlar›n›n do¤ru alg›lan-
le belirliyor: “Önce markaya, ürüne inanmal›y›z. mas› için çal›flt›klar›n› kaydeden P›nar, baflar›l›
Ürün, kamu ve insan sa¤l›¤›na zarar ver- bir halkla iliflkiler kampanyas›n›n ipuçlar›n›
meyecek bir ürün olmal›. Çal›flt›¤›m›z flöyle veriyor: “Baflar›l› halkla iliflkiler
flirket iletiflim çal›flmalar›n›n yarataca- Tulga P›nar’a kampanyas› samimi olmal›, markan›n
¤› farka inanmal›.” göre iyi bir iletiflim kiflili¤ine ayk›r› olmamal›. Hedef kit-
“Marka, flirketin kiflili¤idir” di- dan›flmanl›¤› ajans› lenin destekledi¤i, benimseyebile-
yen P›nar, müflterilerini arkadafl hizmet verdi¤i ce¤i bir kampanya olmal›. Zaman
seçer gibi seçtiklerini dile getiri- içinde özünden kaybetmemeli.
yor: “Kiflilik özellikleri olan bir müflteri ve marka için; Geçici de¤il, sürdürülebilir, elitist
marka stratejisi belirliyoruz. ‹nsa- “görünmez ve kalmayan genifl kitlelerin anlaya-
ni karakterlerin özünün topland›¤› vazgeçilmez olmal›, bilece¤i bir kampanya olmal›.”
bir strateji. ‹letiflim çal›flmalar›nda
bütün ajanslar marka için iflbirli¤i müflteriyle KOB‹’ler için iletiflim
yapmal›, eflgüdümlü çal›flmal›. Belirle- eklemlenebilmeli.” Tulga P›nar’a göre iyi bir iletiflim
di¤imiz hedef kitleye ulaflmak için ajans- dan›flmanl›¤› ajans› hizmet verdi¤i müfl-
lar›n eflgüdümlü ve iflbirli¤i içerisinde çal›fl- teri ve marka için; “görünmez ve vazgeçil-
mas› flart.” mez olmal›, müflteriyle eklemlenebilmeli.” KO-
Finans, elektronik ticaret, otomotiv, mutfak eflya- B‹’lerin iletiflimin önemli bir yönetim fonksiyonu ol-
lar›, havayollar› ve ilaç sektörlerine hizmet veren Ar- du¤una inanmas› gerekti¤ini düflünen P›nar, strate-
t›, müflterileriyle uzun soluklu çal›flmaya inan›yor. jik iletiflimin onlar› baflar›ya tafl›yaca¤›n› söylüyor.
Müflterilerine her türlü iletiflim kanal›n› aç›k tuttukla- Tulga’ya göre Art›’n›n fark›n› ise yak›n hizmet, çö-
r›n›n alt›n› çizen P›nar, “Yeni yaz›lacak halkla iliflki- züm orta¤› yaklafl›m›, müflterinin ihtiyac› oldu¤unda
ler kanunlar›n›n öncülerinden olarak sektörün de¤i- yanlar›nda olduklar›n› hissettirmek oluflturuyor.
Nisan 2013 KobiEfor 77