Page 75 - KobiEfor_Nisan_2013
P. 75
AJANS
Tulga P›nar
Markaya “art›” de¤er katmak;
Art› ‹letiflim Yönetimi
Sektöründe ilk 10 halkla iliflkiler ajans› aras›nda yer alan ve hizmet verdi¤i
markalara art› de¤er katmak için çal›flan Art› ‹letiflim Yönetimi’nin hedefi;
Türkiye’nin kendi sektörlerindeki en iyi markalar›na
iletiflim dan›flmanl›¤› hizmeti vermek.
B ütünleflik ve özellefltirilmifl iletiflim hizmet- lerindeki en iyi markalar›na iletiflim dan›flmanl›¤› hiz-
leri sunan Art› ‹letiflim Yönetimi; müflterile-
meti vermeyi hedeflediklerini aç›kl›yor. Azerbaycan
ve di¤er Türk Cumhuriyetleri’nde yerleflik flirketler
rine, hedef kitlelerine varl›k nedenlerini ve
ürettikleri de¤erleri anlatmalar› için destek
veya oradaki Türk flirketlerine hizmet vermeyi de dü-
sa¤l›yor. Talebe göre kurumun pazarlama,
kurumsal iletiflim ya da insan kaynaklar› departman- flündüklerini aktaran P›nar, Art› ‹letiflim Yönetimi’nin
kardefl flirketi Thinkneuro ile nöro-pazarlama araflt›r-
lar›na eklemlenerek adeta görünmez olan Art›, yö- malar› yapt›klar›n› kaydediyor. Thinkneuro’nun nöro-
netti¤i iletiflim etkinliklerinin planlama, uygulama, pazarlama araflt›rmalar› yapan ilk ve tek Türk flirke-
kontrol ve raporlama aflamalar›n›n tamam›n› üstle- ti oldu¤unu vurgulayan P›nar, bütün büyük markala-
niyor. Eylül 2010’da uluslararas› halkla iliflkiler da- r›n reklamlar›n›n optimizasyonunu bu yöntemle ölçe-
n›flmanl›¤›nda lider Text 100 flirketinin küresel a¤›na bildiklerini ifade ediyor: “Art› Marka, Azerbaycan ve
dahil olduklar›n› ve Türkiye temsilcisi olarak faaliyet Kuzey Irak’ta uluslararas› firmalara hizmet sunuyor.”
göstermeye bafllad›klar›n› anlatan Art› Yönetici Orta- Bo¤aziçi Üniversitesi Ekonomi Bölümü’nde li-
¤› Tulga P›nar, bu a¤ sayesinde özellikle dijital halk- sans e¤itimi alan Tulga P›nar, befl y›ll›k tekstil sek-
la iliflkiler konusunda know-how transfer ettiklerini törü tecrübesinin ard›ndan San Diego Üniversite-
söylüyor. Yurtd›fl›ndaki büyük markalar›n konkurlar›- si’nde pazarlama ve ifl gelifltirme alan›nda yüksek
na bu a¤ sayesinde kat›labildiklerini anlatan P›nar, lisans yapar. 2001 Eylül’ünde Türkiye’ye döner,
20 müflteriye hizmet verdiklerini belirtiyor. A&B ‹letiflim’le tan›fl›r. Çal›flt›¤› ajans› “okul” olarak
niteleyen P›nar, 2004 y›l›nda Juliet Demircio¤lu,
Hedef en büyük ilk 10 firma Taylan Birlik ve Selin Ç›k›no¤lu ile birlikte Art› ‹le-
Sektörün en büyük ilk 10 firmas› aras›nda olduk- tiflim Yönetimi kurar. Sonras›nda 5. ortaklar› Esra
lar›n› belirten Tulga P›nar, Türkiye’nin kendi sektör- fiengülen Ünsür olur.
76 KobiEfor Nisan 2013