Page 75 - KobiEfor_Nisan_2013
P. 75

AJANS

































                                          Tulga P›nar

                                      Markaya “art›” de¤er katmak;
                 Art› ‹letiflim Yönetimi






                Sektöründe ilk 10 halkla iliflkiler ajans› aras›nda yer alan ve hizmet verdi¤i
                 markalara art› de¤er katmak için çal›flan Art› ‹letiflim Yönetimi’nin hedefi;
                             Türkiye’nin kendi sektörlerindeki en iyi markalar›na
                                     iletiflim dan›flmanl›¤› hizmeti vermek.

          B        ütünleflik ve özellefltirilmifl iletiflim hizmet-  lerindeki en iyi markalar›na iletiflim dan›flmanl›¤› hiz-
                   leri sunan Art› ‹letiflim Yönetimi; müflterile-
                                                            meti vermeyi hedeflediklerini aç›kl›yor. Azerbaycan
                                                            ve di¤er Türk Cumhuriyetleri’nde yerleflik flirketler
                   rine, hedef kitlelerine varl›k nedenlerini ve
                   ürettikleri de¤erleri anlatmalar› için destek
                                                            veya oradaki Türk flirketlerine hizmet vermeyi de dü-
                   sa¤l›yor. Talebe göre kurumun pazarlama,
           kurumsal iletiflim ya da insan kaynaklar› departman-  flündüklerini aktaran P›nar, Art› ‹letiflim Yönetimi’nin
                                                            kardefl flirketi Thinkneuro ile nöro-pazarlama araflt›r-
           lar›na eklemlenerek adeta görünmez olan Art›, yö-  malar› yapt›klar›n› kaydediyor. Thinkneuro’nun nöro-
           netti¤i iletiflim etkinliklerinin planlama, uygulama,  pazarlama araflt›rmalar› yapan ilk ve tek Türk flirke-
           kontrol ve raporlama  aflamalar›n›n tamam›n› üstle-  ti oldu¤unu vurgulayan P›nar, bütün büyük markala-
           niyor. Eylül 2010’da uluslararas› halkla iliflkiler da-  r›n reklamlar›n›n optimizasyonunu bu yöntemle ölçe-
           n›flmanl›¤›nda lider Text 100 flirketinin küresel a¤›na  bildiklerini ifade ediyor: “Art› Marka, Azerbaycan ve
           dahil olduklar›n› ve Türkiye temsilcisi olarak faaliyet  Kuzey Irak’ta uluslararas› firmalara hizmet sunuyor.”
           göstermeye bafllad›klar›n› anlatan Art› Yönetici Orta-  Bo¤aziçi Üniversitesi Ekonomi Bölümü’nde li-
           ¤› Tulga P›nar, bu a¤ sayesinde özellikle dijital halk-  sans e¤itimi alan Tulga P›nar, befl y›ll›k tekstil sek-
           la iliflkiler konusunda know-how transfer ettiklerini  törü tecrübesinin ard›ndan San Diego Üniversite-
           söylüyor. Yurtd›fl›ndaki büyük markalar›n konkurlar›-  si’nde pazarlama ve ifl gelifltirme alan›nda yüksek
           na bu a¤ sayesinde kat›labildiklerini anlatan P›nar,  lisans yapar. 2001 Eylül’ünde Türkiye’ye döner,
           20 müflteriye hizmet verdiklerini belirtiyor.     A&B ‹letiflim’le tan›fl›r. Çal›flt›¤› ajans› “okul” olarak
                                                            niteleyen P›nar, 2004 y›l›nda Juliet Demircio¤lu,
              Hedef en büyük ilk 10 firma                   Taylan Birlik ve Selin Ç›k›no¤lu ile birlikte Art› ‹le-
              Sektörün en büyük ilk 10 firmas› aras›nda olduk-  tiflim Yönetimi kurar. Sonras›nda 5. ortaklar› Esra
           lar›n› belirten Tulga P›nar, Türkiye’nin kendi sektör-  fiengülen Ünsür olur.

           76 KobiEfor Nisan 2013
   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80