Page 69 - KobiEfor_Subat_2013
P. 69
iliflkiler yönetmeni olur. 1999’da kendi halkla iliflki- farkl› sektörlere hizmet vermek çok büyük avantaj.”
ler ajans›; Mercek Halkla ‹liflkileri kurar, 2000’de Ma- Hizmet verdikleri markaya inanmak ajans için
vi ‹letiflim Grubu’na kat›l›r. 2003 sonunda gruptan tercih unsuru: “O firmaya inanmak, yöneticinin sa-
ayr›l›r, 2004 y›l› Ocak ay›nda Team ‹letiflim ve Dan›fl- mimiyetine inanmak çok önemli. Örne¤in; Koton
manl›k’› kurar. ‹ngilizce ‘tak›m, ekip’ anlam›na gelen birlikte büyüdü¤ümüz markalar›m›zdand›r. Müflte-
“Team”in ad› uluslararas› ajans olma ve yurtd›fl›na rilerimizin yüzde 90’›ndan fazlas› referans yoluyla
aç›lma hedefi nedeniyle ‹ngilizce: “Bu sü- yüzde 10’u internetten bize ulafl›yor. Yapt›¤›n ifl
reçte tam 6 gönül insan› bana, yapt›kla- ödüldür. Geçmiflte yapt›¤›m›z ifllerin bafla-
r› ve yapacaklar› ifle inanarak tam bir ta- r›s› ve müflterilerimizin olumlu sözle-
k›m ruhuyla benimle yola ç›kt›. Daha ri bizim için çok de¤erli.”
ajans›m›z kurulmadan bize inanan gü- “‹letiflim bir bütün” diyen Ak›n, ile-
venen çok kurumsal müflterimiz vard›, tiflimin her aya¤›ndaki ajanslar›n ortak
biz onlar›n da katt›¤› güçle ajans› kur- hareket etmesi gerekti¤ini düflünüyor:
duk. Bu bir ekip ifliydi, ekip baflar›s›y- “Örne¤in, reklam kampanyalar›nda ün-
d› ve ad› da bu birlikteli¤i yans›tmal›y- lü kullan›ld›¤›nda o ünlünün halkla ilifl-
d› ve o sebeple ajans›n ad›n› ‘Team’ kiler de de kullan›labilmesi laz›m. Mar-
koyduk. 8 y›l›n sonunda 26 kifliyiz ve kayla ünlünün örtüflüyor olmas› da
ayn› ekip ruhunu koruyoruz, bizim far- önemli. Reklam kampanyas›yla halkla
k›m›z da baflar›m›z da ekip ruhumuz- iliflkiler, ayn› mesaj› ve alg›y› yaratmal›.
da yat›yor.” Markan›n bir kiflili¤i, duruflu var. Baflar›-
Asl› Ak›n, en büyük özelliklerinin l› iflin önemli kriterlerinden birisi de kam-
müflterilerinin kendilerine 7 gün 24 panyan›n bütçesinin do¤ru kullan›lmas›
saat ulafl›labilmesi oldu¤unu kay- ve uzun vadede müflteriye fayda sa¤lan-
dediyor. Aralar›nda Sinpafl Gro- mas›.”
up’tan Banvit’e, Albaraka Türk’ten Asl› Ak›n’›n marka tan›m›; “Kiflili¤i, du-
Desa’ya, Pierre Cardin’e birçok mar- ruflu olan, duygulara hitap eden, sürekli-
kan›n oldu¤u 20 müflterileri mevcut: li¤i olan markad›r” diye biçimleniyor:
“Team’in felsefesi, müflterilerini sa- “Hizmet verdi¤imiz markan›n sektörünü,
hiplenmek, onlar›n ifllerini kendi iflleri rakiplerini araflt›r›yoruz. Ma¤azalar›n içi-
gibi görmek, içsellefltirmek, müflterinin ne kadar gireriz, yerinde gözlemleriz.
ekibinden biri olarak ifle gönül vererek Markay› sat›n alanlarla marka hakk›nda
çal›flmak. Biz müflterimizin tak›m›n›n bir düflüncelerini ö¤renmek için sokaklara
parças›y›z. Hedefleri birlikte belirleyebi- inmekten çekinmeyiz. Markam›zla bir-
liriz, yeter ki ayn› dili konuflal›m, müflte- likte sokakta da var›z.” Ak›n’›n en be-
rimiz iletiflime inans›n, kendini size ema- ¤endi¤i kampanyalardan biri Turk-
net etsin, güvensin. Amerika’da ve Avru- cell’in Kardelenler Projesi ve bir di¤eri; Fal›m Sa-
pa’da iflin göbe¤inde halkla iliflkiler var, k›zlar›’n›n “Sak›z A¤açlar›n› Seviyorum” Projesi.
Türkiye’de ise henüz halkla iliflkiler o boyuta gele- Asl› Ak›n, ak›lda kalan, baflar›l› ifllerinden baz›la-
medi.” Ak›n, henüz bir çok firman›n halkla iliflkiler r›n› flöyle s›ral›yor: “ABD eski Baflkan› Bill Clinton,
ajans›ndan ne flekilde yararlanaca¤›n› bilmedi¤ine 2009’da Sinpafl Grubu’nun ‹stanbul’da düzenledi¤i
de¤iniyor:“Oysa PR ajans› öncelikle firman›n ‘dan›fl- ‘Sürdürülebilir Bar›fl ‹çin Liderlik’ temal› konferansa
man›’d›r. ‹tibar yönetimi, kurumiçi iletiflim, firman›n kat›ld›. Türkiye’deki tüm Forum Al›flverifl Merkezle-
söylemlerinin belirlenmesi, yönetici söylemlerinin ri’nde düzenlenen Forum Fashion Week kapsam›n-
belirlenmesi, hangi konular›n sahiplenilece¤i, neyin da, dünyan›n en seksi kad›nlar› listesine de girmeyi
söylenip söylenmeyece¤i gibi bir çok konuyu kaps›- baflaran androjen görünümlü erkek model Andrej
yor, dan›flmanl›k süreci. O nedenle ajans›n baflar›s›- Pejic, Marmara Forum’da düzenlenen Avrupal› Genç
n›, katk›s›n› ç›kan haber say›s› ve onun reklam kar- Tasar›mc›lar defilesinde modaseverlerle bulufltu. Evi-
fl›l›¤› de¤erinin hesaplanmas›yla do¤ru orant›l› gören ya Gayrimenkul’ün Ege Boyu projesi için yap›lan ba-
firmalar yan›l›yor.” s›n toplant›s›. Sinpafl GYO için May›s 2012’deki Sür-
Asl› Ak›n, uzun süreli müflteri iliflkisine inan›yor: dürülebilir Baflar› ‹çin Liderlik Konferans›, fiampiyon
“Müflterinin sektörünü anlamak da bir süreç. Bizim Real Madrid Futbol Kulübü Teknik Direktörü Jose
iflimiz evlilik gibi. Monotonlu¤a sürüklememek, kör- Mourinho’yu a¤›rlad›. Suada’da yap›lan TW Steel K›-
leflmemek, müflteriye de heyecan katmak laz›m. Çok vanç Tatl›tu¤ Saat Lansman›.”
fiubat 2013 KobiEfor 69