Page 69 - KobiEfor_Subat_2013
P. 69

iliflkiler yönetmeni olur. 1999’da kendi halkla iliflki-  farkl› sektörlere hizmet vermek çok büyük avantaj.”
          ler ajans›; Mercek Halkla ‹liflkileri kurar, 2000’de Ma-  Hizmet verdikleri markaya inanmak ajans için
          vi ‹letiflim Grubu’na kat›l›r. 2003 sonunda gruptan  tercih unsuru: “O firmaya inanmak, yöneticinin sa-
          ayr›l›r, 2004 y›l› Ocak ay›nda Team ‹letiflim ve Dan›fl-  mimiyetine inanmak çok önemli. Örne¤in; Koton
          manl›k’› kurar. ‹ngilizce ‘tak›m, ekip’ anlam›na gelen  birlikte büyüdü¤ümüz markalar›m›zdand›r. Müflte-
          “Team”in ad› uluslararas› ajans olma ve yurtd›fl›na  rilerimizin yüzde 90’›ndan fazlas› referans yoluyla
          aç›lma hedefi nedeniyle ‹ngilizce: “Bu sü-      yüzde 10’u internetten bize ulafl›yor. Yapt›¤›n ifl
          reçte tam 6 gönül insan› bana, yapt›kla-                ödüldür. Geçmiflte yapt›¤›m›z ifllerin bafla-
          r› ve yapacaklar› ifle inanarak tam bir ta-                  r›s› ve müflterilerimizin olumlu sözle-
          k›m ruhuyla benimle yola ç›kt›. Daha                        ri bizim için çok de¤erli.”
          ajans›m›z kurulmadan bize inanan gü-                          “‹letiflim bir bütün” diyen Ak›n, ile-
          venen çok kurumsal müflterimiz vard›,                        tiflimin her aya¤›ndaki ajanslar›n ortak
          biz onlar›n da katt›¤› güçle ajans› kur-                   hareket etmesi gerekti¤ini düflünüyor:
          duk. Bu bir ekip ifliydi, ekip baflar›s›y-                   “Örne¤in, reklam kampanyalar›nda ün-
          d› ve ad› da bu birlikteli¤i yans›tmal›y-                  lü kullan›ld›¤›nda o ünlünün halkla ilifl-
          d› ve o sebeple ajans›n ad›n› ‘Team’                       kiler de de kullan›labilmesi laz›m. Mar-
          koyduk. 8 y›l›n sonunda 26 kifliyiz ve                     kayla ünlünün örtüflüyor olmas› da
          ayn› ekip ruhunu koruyoruz, bizim far-                    önemli. Reklam kampanyas›yla halkla
          k›m›z da baflar›m›z da ekip ruhumuz-                       iliflkiler, ayn› mesaj› ve alg›y› yaratmal›.
          da yat›yor.”                                              Markan›n bir kiflili¤i, duruflu var. Baflar›-
            Asl› Ak›n, en büyük özelliklerinin                     l› iflin önemli kriterlerinden birisi de kam-
          müflterilerinin kendilerine 7 gün 24                      panyan›n bütçesinin do¤ru kullan›lmas›
          saat ulafl›labilmesi oldu¤unu kay-                        ve uzun vadede müflteriye fayda sa¤lan-
          dediyor. Aralar›nda Sinpafl Gro-                          mas›.”
          up’tan Banvit’e, Albaraka Türk’ten                         Asl› Ak›n’›n marka tan›m›; “Kiflili¤i, du-
          Desa’ya, Pierre Cardin’e birçok mar-                      ruflu olan, duygulara hitap eden, sürekli-
          kan›n oldu¤u 20 müflterileri mevcut:                       li¤i olan markad›r” diye biçimleniyor:
          “Team’in felsefesi, müflterilerini sa-                     “Hizmet verdi¤imiz markan›n sektörünü,
          hiplenmek, onlar›n ifllerini kendi iflleri                   rakiplerini araflt›r›yoruz. Ma¤azalar›n içi-
          gibi görmek, içsellefltirmek, müflterinin                    ne kadar gireriz, yerinde gözlemleriz.
          ekibinden biri olarak ifle gönül vererek                     Markay› sat›n alanlarla marka hakk›nda
          çal›flmak. Biz müflterimizin tak›m›n›n bir                    düflüncelerini ö¤renmek için sokaklara
          parças›y›z. Hedefleri birlikte belirleyebi-                 inmekten çekinmeyiz. Markam›zla bir-
          liriz, yeter ki ayn› dili konuflal›m, müflte-                  likte sokakta da var›z.” Ak›n’›n en be-
          rimiz iletiflime inans›n, kendini size ema-                   ¤endi¤i kampanyalardan biri Turk-
          net etsin, güvensin. Amerika’da ve Avru-           cell’in Kardelenler Projesi ve bir di¤eri; Fal›m Sa-
          pa’da iflin göbe¤inde halkla iliflkiler var,      k›zlar›’n›n “Sak›z A¤açlar›n› Seviyorum” Projesi.
          Türkiye’de ise henüz halkla iliflkiler o boyuta gele-  Asl› Ak›n, ak›lda kalan, baflar›l› ifllerinden  baz›la-
          medi.” Ak›n, henüz bir çok firman›n halkla iliflkiler  r›n› flöyle s›ral›yor: “ABD eski Baflkan› Bill Clinton,
          ajans›ndan ne flekilde yararlanaca¤›n› bilmedi¤ine  2009’da Sinpafl Grubu’nun ‹stanbul’da düzenledi¤i
          de¤iniyor:“Oysa PR ajans› öncelikle firman›n ‘dan›fl-  ‘Sürdürülebilir Bar›fl ‹çin Liderlik’ temal› konferansa
          man›’d›r. ‹tibar yönetimi, kurumiçi iletiflim, firman›n  kat›ld›. Türkiye’deki tüm Forum Al›flverifl Merkezle-
          söylemlerinin belirlenmesi, yönetici söylemlerinin  ri’nde düzenlenen Forum Fashion Week kapsam›n-
          belirlenmesi, hangi konular›n sahiplenilece¤i, neyin  da, dünyan›n en seksi kad›nlar› listesine de girmeyi
          söylenip söylenmeyece¤i gibi bir çok konuyu kaps›-  baflaran androjen görünümlü erkek model Andrej
          yor, dan›flmanl›k süreci. O nedenle ajans›n baflar›s›-  Pejic, Marmara Forum’da düzenlenen Avrupal› Genç
          n›, katk›s›n› ç›kan haber say›s› ve onun reklam kar-  Tasar›mc›lar defilesinde modaseverlerle bulufltu. Evi-
          fl›l›¤› de¤erinin hesaplanmas›yla do¤ru orant›l› gören  ya Gayrimenkul’ün Ege Boyu projesi için yap›lan ba-
          firmalar yan›l›yor.”                            s›n toplant›s›. Sinpafl GYO için May›s 2012’deki Sür-
            Asl› Ak›n, uzun süreli müflteri iliflkisine inan›yor:  dürülebilir Baflar› ‹çin Liderlik Konferans›, fiampiyon
          “Müflterinin sektörünü anlamak da bir süreç. Bizim  Real Madrid Futbol Kulübü Teknik Direktörü Jose
          iflimiz evlilik gibi. Monotonlu¤a sürüklememek, kör-  Mourinho’yu a¤›rlad›. Suada’da yap›lan TW Steel K›-
          leflmemek, müflteriye de heyecan katmak laz›m. Çok  vanç Tatl›tu¤ Saat Lansman›.”
                                                                                      fiubat 2013 KobiEfor 69
   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74