Page 74 - KobiEfor_Subat_2013
P. 74

FUAR




                        Samet, gözünü yurtd›fl›na dikti

             ZOW’un önemli markalar›ndan olan Samet yüz-  da da en az yüzde 10-
           de 100 Türk sermayeli yap›s›, 40 y›ll›k sektör tecrü-  15 iç pazarda büyüme
           besiyle h›zla büyümeye devam ediyor. Pazar›n or-  hedefi  bulunuyor.
           talama büyümesinin üzerinde performans gösteren  Sektörde ciddi bir
           Samet, mentefle ile bafllad›¤› üretimini mobilya-  haks›z rekabet yaflan-
           mutfak aksesuarlar› alan›nda yer alan ürünlerini ka-  d›¤›n› da kaydeden
           tarak geniflletti. Bugün Samet’in 4 bine yak›n aktif  Özkaya, flu bilgileri
           ürünü bulunuyor. Çekmece sistemleri, mentefle   veriyor: “Ürün grubu-
           gruplar›, kalkar kapaklar, sürme kapaklar, ba¤lant›  muzda en fazla reka-
           gruplar›, ayd›nlatma sistemleri ve aksesuarlar ola-  beti Uzakdo¤u menfle-
           rak 7 ana kalemde üretim yapan Samet’in 120 kifli-  li ürünlerde yafl›yoruz.
           lik Ar-Ge ekibi ise ürün çeflitlili¤ini artt›racak çal›fl-  Çin mal› ürünler ülke-
           malara yo¤unlafl›yor.                           ye farkl› yollardan gi-
             Samet Stratejik Pazarlama Grup Müdürü Noyan  riyor. Devlet bu so-  Noyan
           Özkaya, “Türkiye’yi yurtd›fl› arenada temsil eden  runla bafl etmeye çal›-  Özkaya
           Samet, kendi inovasyonunu yapan ve ürüne kat-  fl›yor. En büyük reka-
           ma de¤er katacak çal›flmalara odaklanan bir flir-  beti burada yafl›yoruz ve bunlar kalitesiz ürünler.
           kettir” diyor ve “Toplam cironun yüzde 30’unu 90  Tüketicinin evlerine bu ürünler sokuluyor. Büyük
           ülkeye ihracattan elde eden Samet için 2013 ‹tal-  firmalar ise bizim için pazar› gelifltiren rakipler.
           ya, Almanya ve Rusya pazar›nda direkt yeniden  Sayg› duyuyoruz.”
           yap›lanma anlam›na geliyor. 5 y›l içinde yüzde 50  Samet’in 3 fabrikas›nda bin 200 kifli çal›fl›yor.
           hedefine ulaflmak istiyoruz” diye ekliyor. 200 mil-  Firma, üretim kapasitesini art›rmak ad›na bu y›l ye-
           yon TL civar›nda cirosu olan Samet’in 2013 y›l›n-  ni bir fabrika aç›l›fl› daha gerçeklefltirecek.


             Mero¤lu’dan yeni bir ürün                    Yap›flt›rma teknolojisi için gerekli tutkal› kendimiz
            Mero¤lu A¤aç Sanayi, MEO markas›yla 1972’den  gelifltirdik.”
          bu yana ahflap sektöründe faaliyet gösteriyor. 22 y›l-  Kenar yap›flt›rma teknoloji çal›flmas›nda Türkiye’de
          d›r da mutfak sektörüne mobilya üretimi yapan fir-  benzer bir firman›n olmad›¤›n› aç›klayan Okan Mero¤-
          man›n 2. kuflak patronlu¤unu ise B. Okan Mero¤lu  lu, faydal› model için de Türk Patent Enstitüsü’ne
          yürütüyor. Endüstri Yüksek Mühendisi olan Mero¤lu,  baflvuru yapt›klar›n› belirtiyor. Ürünün sararma, sol-
          firman›n geliflimi için Ar-Ge çal›flmalar›n›n olmazsa  ma, su alma, çizilme, renk atma gibi bir sorunu bu-
          olmaz önemde oldu¤unu belirterek 2 y›ld›r yeni bir  lunmad›¤›n› ve 1 metrekare dahi olsa hizmet verdikle-
          ürün üzerinde çal›flt›klar›n› aç›kl›yor. Yürütülen Ür-Ge  rini kaydeden Merto¤lu, gelifltirdikleri ürüne iliflkin flu
          çal›flmas› sonucunda kenar yap›flt›rma teknolojisin-  bilgileri veriyor: “fiu anda 6 tane düz renk. 3 ahflap
          de yeni bir dönem bafllatt›klar›n› kaydeden Mero¤lu,  desen ve 3 tane metalik renk üzerinde çal›fl›yoruz.
          flu bilgiyi veriyor: “Kenar yap›flt›rma teknolojisini ge-  Ürünümüz, kapak olan her türlü yap› için uygulanabi-
          lifltirdik. KOSGEB’den destek ald›k. Ürünün en   lir. Örne¤in lake görünümü istenilen her türlü kapak
          önemli özelli¤i kenar kalitesidir. Kenar bantlama  için uygulan›labilir. Bundan sonra Avrupa a¤›rl›kl› bir
          normalde bir çizgi ile olur. Yürütülen çal›flmalar ile  pazarda büyümek istiyoruz. Çünkü ürün ‹ngiltere’de
          bu çizgiyi yok ettik. Makineyi kendimiz tasarlad›k.  biliniyor ama Avrupa’da pek bilinmiyor.”
                                                            Ortado¤u yap›lanmas›n› oluflturan Mero¤lu, yeni
                                                          ürün ile yurtd›fl›nda da iddial› oldu¤unu söylüyor.
                                                          Üründe PVC de¤il özel tutkal kulland›klar›n› aç›klayan
                                                          Mero¤lu, dünyada sözkonusu ürünü en iyi yapan fir-
                                                          ma olarak an›lmak istediklerini söylüyor. Geçen y›l
                                                          yüzde 27 büyüme gerçeklefltirdiklerini dile getiren
                                                          Mero¤lu, Arap Bahar› nedeniyle sat›fllarda hedefleri-
                                                          nin alt›nda büyüme gerçeklefltirdiklerini dile getiriyor.
                                                          Mero¤lu, “Y›ll›k 30 bin metrekare üretim yap›yoruz.
                                                          Bu y›l kapasitemizin tamam›n› sataca¤›m›z› düflünü-
                                                          yorum. Ürünü arac› ile satmayaca¤›z. Üreticileri direkt
                                                          hedefliyoruz. Ayr›ca 1-2 ay içerisinde ç›kacak olan ye-
                                                B. Okan   ni bir ürünümüz daha var. Ev dekorasyonunda s›kl›k-
                                               Mero¤lu    la kullan›lmaya bafllanan gizli kitapl›k, raf, TV modü-
                                                          lü çal›flmalar› yap›yoruz” diye konufluyor.

          74 KobiEfor fiubat 2013
   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79