Page 73 - KobiEfor_Subat_2013
P. 73
önemli. ZOW Fuar› sektörün en önemli fuarlar›ndan.
Eme¤i geçen herkese çok teflekkür ediyorum” dedi.
Dünyaca Ünlü Tasar›mc› Dror Benshetrit: “Mimari, iç
mimari ve tasar›m birbirinden ayr›lamaz konular ve
asla ayr› düflünülmemeli. Tüm dünyada sektörel an-
lamda bu tarz fuarlar›n say›s› çok az. Sektör liderleri
ve uzmanlar yenili¤e ayak uydurabilmek daha iyisini
baflarabilmek ad›na fuarlar› yak›ndan takip etmeli.
ZOW fuar› bu konuda çok baflar›l›” dedi.
ÇEB‹, sektöre yön çiziyor
ÇEB‹, 1979 y›l›nda kuruldu ve 33 y›ll›k çaba, ya-
t›r›m ve özverili çal›flman›n sonucu olarak mobilya
ZOW Türkiye Müdürü Aykut En- aksesuarlar› alan›nda önemli bir marka haline gel-
gin: “Bu y›l 5. kez düzenlenen Ulus- di. Öncelikle yaln›zca mobilya aksesuarlar› konu-
lararas› Mobilya Endüstrisi ‹ç Tasa- sunda üretim yapan firma, 2006 y›l›ndan itibaren
r›m Aksesuar ve Ekipmanlar› Fuar› kap› kolu sektörüne de yöneldi. 2007 y›l›ndan itiba-
ZOW’un ikinci gününde birbirinden ren de ABS plastik malzemeden genç odalar› için de
de¤erli kat›l›mc›lar›m›zla birlikteyiz. aksesuarlar üreten firman›n ürün ailesi modern ve
Fuar›m›z 20 farkl› ülkeden 250 firma klasik tarzda mobilya kulplar›, ask›lar, mobilya
ve firma temsilcisinin kat›l›m›yla ayaklar›, genç mobilyas› aksesuarlar› ve kap› kolla-
2’
15bin m lik kapal› alanda gerçekle- r›ndan olufluyor.
Aykut Engin
fliyor. Sektörde özellikle son y›llar- ÇEB‹ A.fi. Yönetim Kurulu Baflkan› Mustafa Çebi,
da yap›lan k›ymetli yat›r›mlar ülke- firman›n büyüme yolunda Ar-Ge’nin önemli bir yön-
mizi bölgenin malzeme tedarik merkezi yapt›. Bölge tem oldu¤unu vurgulayarak flöyle konufluyor:
ülkelerden gelen ziyaretçiler kat›l›mc› firmalar›m›z›n “Teknolojiye yapm›fl oldu¤umuz yat›r›mlar ve malze-
pazarlama faaliyetlerini olumlu yönde etkileyecek ve me araflt›rmalar› sayesinde uluslara-
ifl hacimlerini artt›racakt›r” diye konufltu. ras› düzeyde mobilya üreticileri tara-
‹nanlar ‹nflaat Yönetim f›ndan takdir edilen ve iflbirli¤i yap›-
Kurulu Baflkan› Serdar lan bir konuma yükseldik. fiuan
‹nan: “Kentsel dönüflüm- ürünlerimizle 41 ülkeye ihracat ger-
le birlikte konut sahiple- çeklefltirmekteyiz.”
rinin daha güvenli ve Mustafa Çebi, öncelikli hedeflerini
güncel ihtiyaçlar›na daha ise flöyle aktar›yor: “De¤iflen mobil-
uygun konut ve iflyerleri- ya trendlerini takip eden fakat bunu
ne sahip olmas› oldukça Serdar yaparken de özgünlü¤ünden ve çiz-
cazip bir hedef. Bunun ‹nan gisinden ödün vermeyen, böylece
neticesinde ‹nflaat Sektö- hem dönemin taleplerini karfl›layan
rü aç›s›ndan bir pazar bü- hem de uzun y›llar raflarda yer bulan Mustafa Çebi
yümesi de gerçekleflecek. Depreme dayan›kl› olma- ürünler ortaya ç›karmak.”
yan binalar bir bir y›k›l›yor. Depreme dayan›kl› yeni Çebi, ayr›ca yeni bir oluflum için-
binalar›n yap›lmas› da sektörü canland›racak. “ aç›k- de olduklar›n› belirterek, flu bilgileri veriyor: “2 y›l-
lamas›nda bulundu. d›r distribütörlü¤ünü üstlendi¤imiz FGV firmas› ile
‹NDER Genel Baflkan› yakalad›¤›m›z baflar›y›, sektörün önemli di¤er isimle-
Nazmi Durbakay›m: “‹s- rini de bu yeni olufluma dahil ederek artt›rmay› he-
tanbul ‹nflaatç›lar Derne¤i defliyoruz. Bu oluflum içerisinde pek çok marka var,
1967 y›l›nda kuruldu. O bunlar aras›nda tan›nm›fl ‹talyan kap› kolu firmala-
günden bu yana inflaat r›ndan Colombo, Martinelli ve DND markalar›n› saya-
sektörü ile ilgili birçok ça- biliriz. Confalonieri ve Con&Con firmalar›n›n da
l›flmada aktif rol ald›k. ürünlerini Türk tüketicisi ile buluflturuyoruz. Teknik
Türkiye geliflim ve de¤iflim h›rdavat denince kalitesi ve farkl› çözümleri ile dik-
Nazmi
Durbakay›m süreci yafl›yor. Modern kat çeken ‹taliana Ferramenta firmas› da bu oluflum-
dünyayla bütünleflme, daki isimler aras›nda. Portekiz menfleili APC; kap›
kentsel dönüflümle birlikte kolu ve kap› aksesuarlar› sektörünün baflar›l› marka-
h›zlan›yor. Bu anlamda kentsel dönüflüm mimari ve iç s› ayr›ca ‹tec ad›yla elektronik kilit ve kollar ile flif-
mimari için de büyük önem tafl›yor. Bu tür fuarlar sek- reli dolap mekanizmalar› da üretmekte. Çebi Global
törümüzün canlanmas›, kültürleraras› etkileflim ve bil- ile iflbirli¤i sayesinde firman›n hemen hemen tüm
gi paylafl›m›n›n odak noktas› olmas› aç›s›ndan çok ürünleri Türk tüketicisinin be¤enisine sunuluyor.”
fiubat 2013 KobiEfor 73