Page 57 - KobiEfor_Subat_2013
P. 57
Turkcell sektörün lideri
Turkcell’in ça¤r› merkezi operasyon- çindeki 30 kurumsal müflterimiz
lar›n› yürütmek üzere 1999 y›l›nda ku- aras›nda her sene yap›lan araflt›r-
rulan Turkcell Global Bilgi, hem hiz- man›n sonuçlar›, flirketimizin yük-
met hem de müflteri portföyünü k›sa sek müflteri memnuniyeti konusun-
sürede gelifltirerek bugün yüzde 45 daki baflar›s›n› bu sene bir kez da-
pazar pay›yla Türkiye’nin lider müflteri ha ortaya koydu. Bu oran› her y›l
iliflkileri yönetim merkezi haline geldi. yükseltiyoruz. 2013 y›l›nda da ayn›
‹lk olarak Halkal›’da kurulan flirket, k›- baflar›m›z› devam ettirerek, sektör-
sa sürede h›zla büyüyerek bugün Tür- deki liderli¤imizi yeni müflterilerle
kiye’de 15, yurtd›fl›nda 5 olmak üzere ve yat›r›mlarla büyüyerek sürdür-
toplam 20 lokasyonunda 10 bin çal›fla- meyi hedefliyoruz.”
n› ile hizmet veriyor. Türkiye’nin en Yak›n gelecekte ça¤r› merkezi, ifl
büyük 500 flirketi aras›nda yer alan destek süreçleri ve saha hizmetleri
Turkcell Global Bilgi, bir ça¤r› merkezi yönetiminde bölgenin lider oyuncu-
olman›n ötesinde farkl› sektörlerde Bahad›r Pekkan su olma stratejisini oluflturduklar›n›
ulusal ve uluslararas› birçok firmaya anlatan Pekkan, flu bilgileri paylafl›-
uçtan uca çözüm sunan, sadece Türkiye’nin de¤il yor: “Sektörümüzde yurtd›fl›nda yat›r›m yapan ilk
dünyan›n say›l› müflteri iliflkileri yönetim merkezle- ve tek uluslararas› oyuncuyuz. Ukrayna ve Bela-
rinden biri olarak hizmet vermeye devam ediyor. rus’ta yer alan 5 lokasyonumuzdan hem Ukrayna
Turkcell Global Bilgi Genel Müdürü Bahad›r Pek- ve Belarus’taki müflterilerimize hem de Rusya’daki
kan, kurulduklar› günden bu yana hep büyük he- müflterilerimize en kaliteli hizmeti sunuyoruz. Y›l›n
deflerin peflinden kofltuklar›n› belirterek flöyle di- ilk çeyre¤inde Rusya’da açaca¤›m›z ofisimizle bu-
yor: “Müflteri odakl› yaklafl›m›m›zla müflteri mem- nun ilk ad›m›n› at›yor olca¤›z. Bu art›fl› 2013 y›l›n-
nuniyetinin hep en üst seviyede olmas› için büyük da da sürdürece¤imizi ve özellikle Rusça konuflan
bir gayretle çal›fl›yoruz. Yapt›¤›m›z yat›r›mlarla, tek- co¤rafyada artarak devam ettirece¤iz.”
nolojik alt yap› ve hizmet anlay›fl›m›zla sektöre ön-
cülük ediyoruz. K›sa vadeli de¤il her zaman uzun Teflviklerde olumsuz bir ayr›nt›
vadeli projeler gelifltiriyoruz. Bugün dünyan›n en Pekkan sektörün geliflimi konusunda baz› mev-
geliflmifl teknolojik donan›ma sahip merkezlerimiz zuat s›k›nt›lar›n› da seslendiriyor. Yeni düzenleme-
ile sektörde uluslararas› bir oyuncuyuz.” lerin sektöre ek destek sunmak yerine mevcut des-
teklerin ciddi oranda ortadan kalkmas›na ve hatta
Sektöre 130 milyon TL yat›r›m ek maliyetlerin ça¤r› merkezleri üzerine yüklenme-
Turkcell Global, yurtiçinde 15, yurtd›fl›nda ise 5 sine neden oldu¤unu belirtiyor. Pekkan flu nokta-
olmak üzere toplam 20 lokasyonda 7.500 masa ka- ya dikkat çekiyor: “Teflvik uygulamalar›nda yer
pasitesi ve 10 bin çal›flan›yla hizmet veriyor. Firma- alan düzenlemeler bunun en güncel ve çarp›c› ör-
n›n Türkiye lokasyonlar›; ‹stanbul (3 lokasyon), ‹z- ne¤i olarak karfl›m›za ç›k›yor. Yeni düzenleme ile
mir, Erzurum, Diyarbak›r, Ankara, Eskiflehir, Kara- istihdam sa¤land›¤› takdirde kullan›lan teflviklerin
man, Artvin, Trabzon, Van, Karabük, fianl›urfa ve büyük oranda ortadan kalkacak olmas›, sadece ye-
Gaziantep’ten oluflurken yurtd›fl›nda ise Ukrayna’da ni yat›r›mlar›n teflvik kapsam›nda de-
4, Belarus’ta 1 olmak üzere toplam 5 ayr› lokasyon- ¤erlendirilmesi, mevcut yat›-
da faaliyet gösteriyor. Pekkan, ayr›ca bu y›l›n ilk r›mlar›n sürdürülebilirli¤ini
çeyre¤inde Rusya ofislerini açacaklar›n› duyuruyor. tehdit edecektir.”
Pekkan, konuflmas›n› flöyle sürdürüyor: “Türki- Pekkan, sektör üzerine
ye’nin do¤usuna ilk teknoloji yat›r›m›n› Erzurum ve yüklenen ek maliyetlerin sa-
Diyarbak›r ça¤r› merkezleriyle yapan flirketimiz, ay- dece teflvikler ile s›n›rl› olma-
n› zamanda Ukrayna yat›r›m›yla da yurtd›fl›nda hiz- d›¤›n› da belirterek, ‹fl Sa¤l›¤›
met vermeye bafllayan ilk ve halen tek Türk ça¤r› ve Güvenli¤i Kanunu’ndaki
merkezidir. Turkcell Global Bilgi olarak kuruldu¤u- ça¤r› merkezi sektörünün teh-
muz günden bugüne kadar sektöre 130 milyon TL likeli sektörler s›n›f›nda yer al-
yat›r›m gerçeklefltirdik.” mas›n›n sektörün geliflimini
En önemli art›lar›n›n müflteri memnuniyeti oldu- olumsuz yönde etkileyece¤ini ön-
¤unu kaydeden Pekkan flu bilgiyi ekliyor: “Hizmet görüyor. Pekkan, s›k›nt›lar gideril-
verdi¤imiz banka, telekomünikasyon, e-ticaret, di¤inde sektörün 5 y›l içinde 100
teknoloji cihazlar›, h›zl› tüketim ürünleri, sigorta, bin istihdam rakam›na ulaflaca¤›n›
özel sektör ve kamu kurulufllar›ndan oluflan yurti- öngörüyor.
fiubat 2013 KobiEfor 57