Page 55 - KobiEfor_Subat_2013
P. 55

telefonu görüflmelerini yaparak ifllerini kolayca takip  rilen ürün daha önce Almanya ve Romanya’ya da ih-
          edebiliyor. Türkiye’nin 2023 y›l›ndaki 500 milyar do-  raç edilmiflti.
          larl›k ihracat hedefine katk› sa¤lama misyonuyla ha-
          reket ettiklerini belirten Engin Aksoy, flu bilgileri ve-  KOB‹’ler yeterince bilmiyor
          riyor:  “Yapt›¤›m›z araflt›rmalar iflletmelerin yüksek  Engin Aksoy’a göre büyümek isteyen KOB‹’nin
          fatura korkusu nedeniyle yurtd›fl› aramalar›nda  kendi ifline odaklanmas› gerekiyor. Ancak Türkiye’de
          önemli k›s›tlamalara gitti¤ini gösteriyor. Bu soruna  iflletmeler iletiflim alan›nda sunulan hizmetleri yete-
          çözüm için geçmiflten buyana bir dizi çözüm kam-  rince takip etmiyor veya önyarg›l› yaklaflarak tercih
          panyas› oluflturduk. Vodafone ‹fl Orta¤›m tarifeleri  etmiyor. Oysa tüm sunulan çözümler KOB‹’lerin bü-
          dahilindeki her yöne dakikalar›n yurt d›fl› aramalar-  yümesi ve geliflmesi için. Aksoy, “Biliflimin art›lar›n›
          da kullan›lmas›n› sa¤layarak Türkiye’de bir ilki ger-  müflterilerimize anlatmaya çal›fl›yoruz. Art›k KOB‹’nin
          çeklefltirdik. Vodafonelu flirketler ‹fl Orta¤›m Her fiey  teknolojiye büyük yat›r›mlar yapmas›na gerek yok.
          Dahil Paketler kapsam›ndaki dakikalar›n› yaln›zca  Örne¤in en önemli art› günümüzde bulut çözümler-
          Türkiye’de de¤il 21 Vodafone ülkesindeki tüm mobil  dir. Vodafone olarak KOB‹’lere sundu¤umuz hizmet-
          ve sabit operatörleri ararken de kullanabiliyor. Ayr›-  lerde hep maliyetleri düflürme ve iflini büyütme stra-
          ca Her fiey Dahil Global Paket yurtd›fl›ndayken ifl or-  tejisi var” diye konufluyor. Tüm bu süreçte tüketiciyi
          taklar›n› 60 dakika ve 25 MB internet ile iletiflim im-  bilinçlendirmek gerekti¤ini kaydeden Aksoy, konufl-
          kan› sa¤l›yor. Her fiey Dahil Vodafone Pasaport’tan  mas›na flöyle devam ediyor: “KOB‹’ler verimli¤i
          yararlanan müflteriler yurtd›fl›ndayken Türki-           sa¤lamada teknolojiden nas›l yararlanaca¤›-
          ye tarifelerindeki her yöne dakikalar›n ve  Vodafone’un   n› bilmiyor veya do¤ru kullanm›yor. Her
          SMS’lerin tamam›n› ve günlük 25 MB’a  kurumsalda kuvvetli   türlü platformda KOB‹’leri bilinçlendir-
          kadar mobil interneti kullanabiliyor.  2. oldu¤unu belirten   meye çal›fl›yoruz. Çünkü halen daha
          Di¤er taraftan kurumsal müflterileri-                          kurumsal yap› istenilen oranda bü-
          mize sundu¤umuz bir di¤er kam-     Engin Aksoy’a göre her      yümüyor. Hiç data kullanmayan, hiç
          panyam›z olan ‹fl Orta¤›mda Herkes    bir operatörün fiyat      internet kullanmayan müflterileri-
          Ortak ile kurumsal müflterilerimiz 7  rekabetinden s›yr›larak   miz var. Vodafone olarak teknoloji-
          ay içerisinde 266 milyon TL de¤e-    servis hizmetleriyle      nin iflletmeler aras› a盤› kapatma-
          rinde konuflma imkan› sa¤lad›k. Vo-      farkl›laflmas›         da önemli bir kap› oldu¤una inan›-
          dafone ‹fl Orta¤›m D›fl Ticaret Destek                          yoruz, f›rsat eflitli¤i sunuyoruz.” Bu-
          Paketi, tüm bu hizmetlerimizin en son    gerekti¤ini        nun için endirekt sat›fl kanallar›n› ge-
          ve en önemli halkalar›ndan birini olufltu-  düflünüyor.      nifllettiklerini kaydeden Aksoy, flu bilgi-
          ruyor. Mobil ve sabit telefondan yurt d›fl›n›            leri veriyor: “KOB‹’ler samimiyeti, yüz yüze
          arama ile yurt d›fl›nda mobil telefonla görüflme     temas› seviyor. Bunun fark›nday›z ve sat›fl kanal-
          avantajlar›n› sunan D›fl Ticaret Destek Paketi ile ku-  lar›m›z› geniflletiyoruz.  1200 ma¤azam›z kurumsal
          rumsal müflterilerimiz hem sabit hem de mobil tele-  sat›fl yap›yor. Sadece kurumsal sat›fl kanal› denilen
          fonlardan yurtd›fl› ile 2 kat daha fazla görüflme  yani yüz yüze sat›fl yapan 50 bayimiz bulunuyor. Ku-
          avantaj› elde edebiliyorlar. Vodafone ‹fl Orta¤›m ça-  rumsalda sat›fl yapan kifli say›s› ise 580. Bu say› k›-
          t›s› alt›nda bir kez daha KOB‹’lerimiz baflta olmak  sa zamanda 800 olacak. Bu say› önümüzdeki dönem
          üzere tüm firmalara tasarruf olana¤› sunuyor, yurt  bini aflacakt›r. Saha çal›flmalar›nda sadece sat›fl ka-
          içinden sonra yurt d›fl›nda da ifl ve çözüm ortaklar›  nallar›yla da s›n›rl› kalm›yoruz. Örne¤in D›fl Ticaret
          oluyoruz.”                                      Destek Paketi kampanyam›zda DHL Express ile iflbir-
                                                          li¤i yapt›k. Benzer iflbirlikleri olacakt›r. Önümüzdeki
            Vodafone ‹fl Orta¤›m K›rm›z› Bulut:            dönem Anadolu a¤›rl›kl› bir çal›flma yürütece¤iz.”
            KOB‹’lerin iletiflim maliyetlerini yüzde 95 oran›n-
          da düflürerek ak›ll› ifl yapma biçimlerini yan›nda tek-
          nolojiye eriflimde f›rsat eflitli¤inin kap›lar›n› aç›yor.
          Sözkonusu ürün KOB‹’lerin mobil teknolojilere erifli-
          mini sa¤l›yor. Sunulan biliflim çözümleri kurumlar›n,
          ofis ortam›ndan bulunmadan ve altyap› yat›r›m› yap-
          madan ifl süreçlerini kolay ve güvenli flekilde yönet-
          mesini sa¤l›yor. Vodafone’nun Nisan 2012’de 120
          milyon TL’lik yat›r›mla hayata geçirdi¤i ‹fl Orta¤›m
          K›rm›z› Bulut, e-posta ve web çözümleri, ifl yönetimi
          çözümleri ve bilgi güvenli¤i çözümlerini kaps›yor. ‹fl
          Orta¤›m K›rm›z› Bulut çat›s› alt›nda ‹fl Yönetimi Çö-
          zümleri bafll›¤› alt›nda hizmete sunulan Vodafone
          Locate, flirketlerin saha ekiplerini cep telefonu arac›-
          l›¤›yla gerçek zamanl› takip etmelerine olanak sa¤l›-
          yor. Vodafone Ar-Ge ekibi Oksijen taraf›ndan geliflti-
                                                                                      fiubat 2013 KobiEfor 55
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60