Page 56 - KobiEfor_Subat_2013
P. 56

DOSYA/ÇA⁄RI MERKEZLER‹



                                               H›zla büyüyen yeni bir sektör

                                                               Ça¤r›





                                               merkezleri






                                                Ça¤r› Merkezleri (Call Center) sektörü h›zl›
                                                bir büyüme sürecine girdi. 67 bin kiflinin
                                                istihdam edildi¤i, 2.4 milyar TL büyüklü¤e
                                                ulaflan sektörde Türkiye iddial›. Mevzuat
                                                altyap›s›yla desteklerle sektörde Türkiye
                                                bölgesel üs olabilir.
         G       üncel ekonomide baflköfleye “Müfl-                    odaklayabilerek konusunda uzman ekip-
                                                                      Bu modelde firmalar;
                 teri memnuniyeti” oturdu. Kurum-
                                                                      l ‹ç kaynaklar›n› esas faaliyet alan›na
                 lar›n müflterileri ile ilk temas nok-
                 tas› konumunda bulunan ça¤r›
                                                                    lerle hizmet alabiliyor,
          merkezlerinin oluflturdu¤u pazar 2012’de                   lerce yüksek verimlilik ve düflük maliyet-
          Türkiye’de 2.4 milyar TL’ye ulaflt›. Her geçen               l Dönemsel ihtiyaçlar ve büyüme/kü-
          y›l h›zl› büyümesini sürdüren sektör, 2012                çülme gereksinimlerinde esneklik sa¤la-
          y›l›nda yaklafl›k 67 bin kifli istihdam etti.               yabiliyor,
          2013 y›l›nda bu rakam›n 80 bine yaklaflaca-                  l Yüksek yat›r›m maliyetlerine katlan-
          ¤› tahmin ediliyor.                                       madan son teknolojilerden yararlanma
            Ça¤r› Merkezleri Derne¤i Yönetim Kurulu                 imkan›na sahip oluyor,
          Baflkan Yard›mc›s› L. Burçin Sözütok, ça¤r›       L. Burçin  l Sektörel yenilikleri takip ederek
          merkezlerinin firmalar ve müflterileri ya da      Sözütok  adaptasyon kolayl›¤› avantaj› elde ede-
          potansiyel müflterileri aras›nda önemli bir                biliyorlar.
          iletiflim görevi üstlendi¤ini söylüyor. Ça¤r› merkezle-
          ri artan rekabet koflullar› sonucu firmalar ve kurum-  Ça¤r› merkezleri ticaretin
          lar için müflteri hizmetleri ve müflteri memnuniyeti  ana lojistik deste¤i oluyor
          aç›s›ndan günümüzde öne ç›kan en önemli konu ha-  Sektörün geliflimini Sözütok, flöyle anlat›yor: “Gü-
          line geldi. Bu noktadan hareketle ça¤r› merkezleri-  nümüzde birçok ihtiyac›m›z› ça¤r› merkezlerini kulla-
          nin etkin ve maliyet odakl› bir kanal olarak daha yo-  narak karfl›l›yor, istedi¤imiz bilgi ve çözümlere yine
          ¤un kullan›lmaya baflland›¤› söylenebilir.       ça¤r› merkezi teknolojileri sayesinde ulafl›yoruz. Bir-
            Müflteri gruplar›na-kifliye özel çözümler gelifltire-  kaç y›l öncesine kadar hayalini bile kuramad›¤›m›z
          bilen Ça¤r› Merkezleri’nin art›lar›n› ve teknolojik ge-  hizmet ve ürünlere yine ça¤r› merkezi üzerinden,
          liflimini Sözütok, flöyle anlat›yor: “Bilgi güvenli¤i ile  hatta görüntülü olarak ulaflabiliyoruz. Firmalar›n
          ilgili riskleri gidermesi aç›s›ndan önemli olan ses  müflterilerine yaratt›klar› deneyimin önemli bir par-
          teknolojileri uygulamalar› ile de telefondaki sesin  ças› haline gelen ça¤r› merkezleri, rekabet taraf›nda
          sahibini do¤rulanabilmekte, sesin içeri¤i alg›lanarak  da büyük avantaj sa¤l›yor. Bir araflt›rmayla örnekle-
          kaydedilebilmektedir. Son dönemde Amerika ve bir-  mek gerekirse; Amerika’daki tüketicilerin yüzde
          çok Avrupa ülkesinde havayolu, perakende ve GSM  92’si, flirket imajlar›na yönelik alg›lar›n› o flirketin
          sektöründeki firmalar sosyal medya üzerinden müfl-  ça¤r› merkezleri ile yaflad›klar› deneyimlerin belirle-
          teri hizmetleri sunmaya bafllamas› ile Türkiye de bu  di¤ini söylüyor. Araflt›rmalar, tüketicilerin yüzde
          alanda dünyadaki uygulamalara paralel bir geliflim  86’s›n›n müflteri temsilcisiyle yapt›klar› görüflme
          göstermektedir.”                                olumsuz geçtiyse, o firmay› kullanmaktan kesinlikle
            Firmalar ça¤r› merkezi hizmetlerini kendi iç kay-  vazgeçti¤ini gösteriyor. Bu aç›dan bak›ld›¤›nda ça¤r›
          naklar›yla verebildikleri gibi bu ihtiyaçlar›n› profes-  merkezleri müflteri memnuniyetinin ve ba¤l›l›¤›n›n
          yonel olarak ça¤r› merkezi hizmeti sunan firmalar-  sa¤lanmas›n›n yan›s›ra flirketlerin imajlar›n› da bü-
          dan da temin edebiliyor.                        yük ölçüde etkiliyor.”
          56 KobiEfor fiubat 2013
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61