Page 54 - KobiEfor_Subat_2013
P. 54

HABER



                                                                                Kurumsalda
                                                                                Avrupa’da pazar
                                                                                lideri olan
                                                                                Vodafone, Türkiye
                                                                                pazar›nda da
                                                                                büyümeye
                                                                                odaklan›yor.
                                                                                2012 mali y›l›nda
                                                                                kurumsal pazarda
                                                                                yüzde 39 büyüyen
                                                                                Vodafane Türkiye,
                                                                                ürün ve
                                                                                hizmetleriyle
                                                                                2013’te de sektör
                                                                                üzerinde büyüme
                                                                                rakamlar›na
                                                                                ulaflmay› hedefliyor.

                   Vodafone’nun KOB‹ stratejisi:  ‹letiflim maliyetini b›rak;

                                  ‹fline bak!






         V        odafone Türkiye Kurumsal ‹fl Birimi’nden  ¤i olan küçük iflletmeleri SOHO (small office home
                                                          office), 10-100 çal›flan› olan iflletmeleri KOB‹, 100
                  Sorumlu ‹cra Kurulu Baflkan Yard›mc›s› En-
                  gin Aksoy; mobil ses, sabit ses, mobil inter-
                                                          üzerinde çal›flan› olan iflletmeleri ise büyük ölçekli
                  net ve ADSL hizmetlerini ayn› çat› alt›nda,
                                                          iflletmeler olarak tan›mlan›yor. Türkiye’de ortak bir
                  tek elden sunabilen tek operatör olarak, ku-
          rumsal müflterilerine ‘komple iletiflim ça¤›’n› yaflatma  KOB‹ tan›m› kullan›lmad›¤› için kendi içlerinde böy-
                                                          le bir ayr›ma gittiklerini aktaran Aksoy, “2012 y›l›n›n
          vizyonu ile temel hedeflerinin KOB‹’lerin yüksek ileti-  Nisan-Eylül 2012 aras›n› kapsayan 2012/13 mali y›l›-
          flim maliyetlerini düflürmek ve teknolojiye eriflimde  m›zda kurumsal segmentte yüzde 39 büyüdük. Tür-
          f›rsat eflitli¤i yaratmak oldu¤unu söylüyor.     kiye’deki mobil Pazar ise yüzde 9 büyüdü. Bu büyü-
            Dünyan›n ciro bak›m›ndan en büyük mobil ileti-  meyi üç segmentte de gerçeklefltirdik. fiunu rahatl›k-
          flim flirketi olan Vodafone’un global bilgi birikimini  la söyleyebiliriz; Türkiye’nin ilk 500 iflletmesinin ya-
          Türkiye’ye aktaran Vodafone Türkiye, ‹fl Orta¤›m K›r-  r›s›ndan fazlas› Vodafone müflterisidir” diye konuflu-
          m›z› Bulut, ‹fl Orta¤›m’da Herkes Ortak gibi kampan-  yor. Kurumsal segmentte büyümeye devam edecek-
          yalardan sonra, geçen Kas›m ay›nda yurt d›fl› ile ifl  lerinin alt›n› çizen Aksoy, 2013 y›l›nda da sektör üze-
          yapan firmalar için avantajl› görüflme imkanlar› su-  rinde büyüme rakamlar›na imza atacaklar›n› tüm ya-
          nan D›fl Ticaret Destek Paketi’ni lanse etti. Vodafo-  t›r›mlar›n› ve projeleri bu hedef do¤rultusunda olufl-
          ne Türkiye Kurumsal ‹fl Birimi’nden Sorumlu ‹cra Ku-  turduklar›n› aç›kl›yor. Engin, flu bilgileri veriyor:
          rulu Baflkan Yard›mc›s› Engin Aksoy, Türkiye’de ilk  “2009’da bafllat›lan U dönüflü stratejisi ile yeni bir
          olan uygulamalar ile kurumsal müflterilerin yeni ne-  at›l›m dönemine girdik, 2010’da ise kurumsal alanda
          sil teknolojilere yüksek IT sistemi veya altyap› yat›-  ‹fl Orta¤›m lansman›n› gerçeklefltirdik. Bu lansmanla
          r›m› yapmadan eriflim imkan› sa¤lad›klar›n› söylüyor.  beraber her segmentteki müflterimizin ifllerini kolay-
          “KOB‹’ler için teknolojiye eriflimde f›rsat eflitli¤inin  laflt›rmay› hedefledik. Bundan sonra ç›kard›¤›m›z her
          kap›lar›n› aç›yoruz” diyen Aksoy, Türkiye’de KOB‹ öl-  ürün ve paket bu amaçla oluflturuldu.”
          çe¤inde iflletmelerin bütçe s›k›nt›lar› nedeniyle tek-
          nolojik altyap› yat›r›m› yapamad›¤›n› hat›rlatarak,  Vodafone ‹fl Orta¤›m D›fl Ticaret
          Vodafone Türkiye’nin farkl› çözümlerinin bu soruna  Destek Paketi:
          çözüm sa¤lad›¤›n› kaydediyor.                     Firmalar hem sabit hem de mobil telefonlar› ile
            Vodafone Türkiye, kurumsalda müflterilerini üç  Türkiye’den yurtd›fl›ndaki ifl ortaklar›n› rahatça ara-
          segmente ay›r›yor. 10 çal›flana kadar istihdam ölçe-  yabiliyor, yurtd›fl›ndayken de avantajl› fiyatlarla cep

          54 KobiEfor fiubat 2013
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59