Page 54 - KobiEfor_Subat_2013
P. 54
HABER
Kurumsalda
Avrupa’da pazar
lideri olan
Vodafone, Türkiye
pazar›nda da
büyümeye
odaklan›yor.
2012 mali y›l›nda
kurumsal pazarda
yüzde 39 büyüyen
Vodafane Türkiye,
ürün ve
hizmetleriyle
2013’te de sektör
üzerinde büyüme
rakamlar›na
ulaflmay› hedefliyor.
Vodafone’nun KOB‹ stratejisi: ‹letiflim maliyetini b›rak;
‹fline bak!
V odafone Türkiye Kurumsal ‹fl Birimi’nden ¤i olan küçük iflletmeleri SOHO (small office home
office), 10-100 çal›flan› olan iflletmeleri KOB‹, 100
Sorumlu ‹cra Kurulu Baflkan Yard›mc›s› En-
gin Aksoy; mobil ses, sabit ses, mobil inter-
üzerinde çal›flan› olan iflletmeleri ise büyük ölçekli
net ve ADSL hizmetlerini ayn› çat› alt›nda,
iflletmeler olarak tan›mlan›yor. Türkiye’de ortak bir
tek elden sunabilen tek operatör olarak, ku-
rumsal müflterilerine ‘komple iletiflim ça¤›’n› yaflatma KOB‹ tan›m› kullan›lmad›¤› için kendi içlerinde böy-
le bir ayr›ma gittiklerini aktaran Aksoy, “2012 y›l›n›n
vizyonu ile temel hedeflerinin KOB‹’lerin yüksek ileti- Nisan-Eylül 2012 aras›n› kapsayan 2012/13 mali y›l›-
flim maliyetlerini düflürmek ve teknolojiye eriflimde m›zda kurumsal segmentte yüzde 39 büyüdük. Tür-
f›rsat eflitli¤i yaratmak oldu¤unu söylüyor. kiye’deki mobil Pazar ise yüzde 9 büyüdü. Bu büyü-
Dünyan›n ciro bak›m›ndan en büyük mobil ileti- meyi üç segmentte de gerçeklefltirdik. fiunu rahatl›k-
flim flirketi olan Vodafone’un global bilgi birikimini la söyleyebiliriz; Türkiye’nin ilk 500 iflletmesinin ya-
Türkiye’ye aktaran Vodafone Türkiye, ‹fl Orta¤›m K›r- r›s›ndan fazlas› Vodafone müflterisidir” diye konuflu-
m›z› Bulut, ‹fl Orta¤›m’da Herkes Ortak gibi kampan- yor. Kurumsal segmentte büyümeye devam edecek-
yalardan sonra, geçen Kas›m ay›nda yurt d›fl› ile ifl lerinin alt›n› çizen Aksoy, 2013 y›l›nda da sektör üze-
yapan firmalar için avantajl› görüflme imkanlar› su- rinde büyüme rakamlar›na imza atacaklar›n› tüm ya-
nan D›fl Ticaret Destek Paketi’ni lanse etti. Vodafo- t›r›mlar›n› ve projeleri bu hedef do¤rultusunda olufl-
ne Türkiye Kurumsal ‹fl Birimi’nden Sorumlu ‹cra Ku- turduklar›n› aç›kl›yor. Engin, flu bilgileri veriyor:
rulu Baflkan Yard›mc›s› Engin Aksoy, Türkiye’de ilk “2009’da bafllat›lan U dönüflü stratejisi ile yeni bir
olan uygulamalar ile kurumsal müflterilerin yeni ne- at›l›m dönemine girdik, 2010’da ise kurumsal alanda
sil teknolojilere yüksek IT sistemi veya altyap› yat›- ‹fl Orta¤›m lansman›n› gerçeklefltirdik. Bu lansmanla
r›m› yapmadan eriflim imkan› sa¤lad›klar›n› söylüyor. beraber her segmentteki müflterimizin ifllerini kolay-
“KOB‹’ler için teknolojiye eriflimde f›rsat eflitli¤inin laflt›rmay› hedefledik. Bundan sonra ç›kard›¤›m›z her
kap›lar›n› aç›yoruz” diyen Aksoy, Türkiye’de KOB‹ öl- ürün ve paket bu amaçla oluflturuldu.”
çe¤inde iflletmelerin bütçe s›k›nt›lar› nedeniyle tek-
nolojik altyap› yat›r›m› yapamad›¤›n› hat›rlatarak, Vodafone ‹fl Orta¤›m D›fl Ticaret
Vodafone Türkiye’nin farkl› çözümlerinin bu soruna Destek Paketi:
çözüm sa¤lad›¤›n› kaydediyor. Firmalar hem sabit hem de mobil telefonlar› ile
Vodafone Türkiye, kurumsalda müflterilerini üç Türkiye’den yurtd›fl›ndaki ifl ortaklar›n› rahatça ara-
segmente ay›r›yor. 10 çal›flana kadar istihdam ölçe- yabiliyor, yurtd›fl›ndayken de avantajl› fiyatlarla cep
54 KobiEfor fiubat 2013