Page 57 - KobiEfor_Haziran_2012
P. 57

Türkiye’de pazar pay› olarak ön s›ralarda yer al›yor.  taraf olduklar›n› belirterek konuflmas›n› flöyle sürdü-
          Ebru Edgü’ye göre global medya ajans› olman›n   rüyor: “Karfl›l›kl› önyarg› varsa bu tan›flmamaktan
          büyük avantaj› buluyor. Müflterilerin kendilerini ter-  kaynaklan›yor. Tabi medya ajans› olarak geldi¤imiz
          cih etme nedenleri aras›nda bu özelli¤in yads›na-  noktada sahaya inmeyi önemsiyoruz. Ajanslar›n
          maz boyutta oldu¤unu belirten Edgü, bu nedenle  stratejik olarak bunu Türkiye çap›nda gerçeklefltir-
          portföylerinde uluslararas› markalar›n a¤›rl›¤›n›n  mesi gerekiyor. fiunu de söylemekte fayda var: Med-
          görüldü¤ünü belirtiyor. Carat ve Vizeum’un iyi bir  ya planlama ve sat›n alma olarak sahada olmam›z
          performans göstererek büyük markalara hizmet    gerekti¤ini yeni fark ediyoruz.”
          verdi¤ini hat›rlatan Edgü, flu ifadeleri kullan›yor:
          “De¤iflimi ve büyümeyi kolay yönetebilen bir yap›-
          ya sahibiz. Bugün dev bir kuruluflu bünyemize kat-
          t›¤›m›zda o yap›y› ertesi gün planlama sürecimize
          dahil edebiliyoruz. Sektörün her kuruluflunda oldu-
          ¤u gibi bizim içinde büyümek önemli.  Bu çerçeve-
          de yürüttü¤ümüz çal›flmalar neticesinde Nisan
          ay›nda Pegasus’u portföyümüze dahil ettik. Ajans
          olarak iyi bir noktaday›z.”

            Orta ölçekliler önemli
            ‹letiflimi planlama yönetimi dendi¤inde ilk akla
          büyük ölçekli kurulufllar geliyor. Oysa orta ölçekli
          iflletmeler bu yolculu¤un henüz bafl›nda yar›fla ha-
          z›rlan›yor. Yani küçük reklam verenler art›k büyüyor.
          Türkiye gibi hedefleri olan bir ülkede orta öl-        Reyting sistemi sektörün
          çekli iflletmelerin yar›fl› daha gözle görülür  Ebru         olmazsa olmaz›
          bir boyuta ulaflabiliyor. Ebru Edgü,                           Vizeum’un ve Türkiye’deki medya
          hem sektör olarak hem iflletmelerin     Edgü: “Medya           sat›n alma kurulufllar›n›n temel so-
          ortak bir noktada buluflmas›n›n he-   sat›n alman›n ayn›        runu ayn›: reyting. Belirsizlik nede-
          deflere ulaflmada avantaj sa¤laya-   zamanda matematik           niyle zorland›klar› bir dönemden
          ca¤›n› düflünüyor. Aksi halde, k›-                                geçtiklerini hat›rlatan Edgü, her-
          s›tl› kayna¤› olan iflletme, tek ta-  oldu¤unu söylemifltim.       kesin ortak inanc›yla kabul gö-
          rafl› analizler yaparak hatal› ya- Matematik reytingle bafllar, ama  ren reyting sisteminin hem rek-
          t›r›mlar gerçeklefltirebiliyor.  De-  reyting olmay›nca veri de yok  lam veren hem kendileri için
          taylar ise flöyle: “Küçük ölçekli  anlam›na geliyor. K›sa vadede  önemli oldu¤unu belirterek,
          kurulufllarda ortak bir yap› var.                                 “Çok belirsiz bir ortamday›z. Bu
          Ço¤u kendi medya sat›n almas›n›  kendi geçmifl deneyimlerimizi   belirsizlik sektörün geliflimi için
          yürütüyor. Tabi bu bir evre farkl›.   kullanarak çözüm         olumsuzluktur. Medya sat›n alma-
          Global markalar, global ajanslar›n       buluyoruz.          n›n ayn› zamanda matematik oldu¤u-
          tecrübelerini kullanabiliyor. Küçük öl-                    nu söylemifltim. Matematik reytingle
          çekli iflletmelerin kendi bünyesinde çal›flma-           bafllar, ama reyting olmay›nca veri de yok
          lar›n› yürütmesi bir eksikliktir. Çünkü iletiflim ve  anlam›na geliyor. K›sa vadede kendi geçmifl dene-
          planlama uzun soluklu bir süreçtir. Türkiye, marka-  yimlerimizi kullanarak çözüm buluyoruz. Ama te-
          laflma sürecinde. Ülkenin bu dinami¤inde do¤ru ha-  mennim fludur ki; umar›m sektörün ortak ald›¤› bir
          reket eden orta ölçekli kurulufllar›n global bak›fl aç›-  veri yap›s› en k›sa sürede oluflur” diye konufluyor.
          s›na ihtiyac› olacakt›r. Geliflim devam ettikçe KO-  Carat’ta stratejik planlama bölümünde görev alan
          B‹’lerin sektörde a¤›rl›¤› artacakt›r.”         Ebru Edgü, Vizeum’un kuruluflundan bu yana yöneti-
                                                          minde yer al›yor. 2010 y›l›na kadar genel müdür yar-
            Ajanslarda saha fark›ndal›¤›                  d›mc›s› oldu¤u Vizeum’da 2 y›ld›r genel müdürlük ya-
            yeni olufluyor                                 p›yor. Yönetici olarak ekip çal›flmas›na çok inanan
            Türkiye’de medya planlama ajanslar›n›n geçmifli-  Edgü, sektörün bir ekip çal›flmas›n›n sonucu oldu¤u-
          nin 1985’li y›llara dayand›¤›n› ve henüz çok genç ol-  nu flöyle tan›ml›yor: “‹flin en büyük art›s› ekiptir. Mo-
          du¤unu söyleyen Edgü, iflin do¤as›n›n planlama ol-  tivasyonu yüksek, birbirini anlayan, seven ve sayg›
          du¤unu ve bunun da matematiksel ifadelere dayan-  gösteren ekibin baflaramayaca¤› hiçbir fley yoktur.
          d›¤›n›n unutulmamas›n› istiyor. ‹flin içinde teknik bil-  Vizeum olarak bu beraberli¤imizi hiç bozmad›k. Yö-
          gilerin önemli bir yer tuttu¤unu kaydeden Edgü,  netici olarak da baflar›da çözüm odakl› düflünce tar-
          kendi iflini kendisi görmeye çal›flan KOB‹’ler için ‘bu  z›m›n art›s›n› görüyorum.  Pozitif bak›yorum. Bu ne-
          hatad›r ve kayna¤›n bofla kullan›lmas›d›r’ uyar›s›n›  denle de hem çal›flan hem müflteri sirkülasyonumuz
          yap›yor. Bir özelefltiriyi de sektöre yapan Edgü,  pek olmuyor.  Bu süreçte markay› anlama, nereden
          medya ajanslar› olarak bugüne kadar hep bekleyen  gelip nereye gitti¤ini görme ve ba¤l›l›k önemli.”
                                                                                    Haziran 2012 KobiEfor 57
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62