Page 56 - KobiEfor_Haziran_2012
P. 56

AJANS




                                                            Ebru Edgü


               “farkl› bir yerden bafll›yoruz”

           Vizeum









             Türkiye’nin önde gelen ajanslar›ndan
                 Vizeum Medya’ya göre iletiflim
                   uzun soluklu bir yolculuk.
                 Bu yolculu¤a ister büyük olsun
            ister KOB‹ ayn› stratejiyle haz›rlanmal›.
               Çünkü yolculukta nereye var›laca¤›
                     önceden kestirilemiyor.

          A       egis Media Network’ünün Türkiye Ca-
                  rat’tan sonra ikinci medya ajans› olan Vi-
                  zeum Medya, iletiflimi bir yolculuk olarak
                  tan›mlayan, yolculukta tüketiciyi hep odak
                  noktas›na alan bir iletiflim planlama yakla-
          fl›m›n› benimsiyor. Integrated Communication Plan-
          ning (ICP) olarak tan›mlanan bu yaklafl›m ve sistem,
          farkl› araflt›rmalar ve iç görüflleri anlama teknikleri
          ile markan›n iletiflim stratejisine yön veriyor.  Vize-
          um Genel Müdürü Ebru Edgü’ye göre ise bu yakla-
          fl›m nedeniyle Vizeum, alan›nda dünya devi marka-
          lar›n iletiflim planlama sürecini uzun soluklu bir yol-
          cukla sürdürüyor.  Edgü, yürüttükleri çal›flmalar› an-  planlamac›lar›n bu dönüflüme uyum sa¤layarak da-
          lat›rken; tüketici ile markay› iliflki kurabilece¤i ve  ha tüketici odakl›, entegre ve iliflki kuran bir planla-
          sürdürebilece¤i fikirlerle biraraya getirmeyi hedefle-  madan bahsetti¤ini belirtiyor. Türkiye  bu de¤iflimin
          diklerini söylüyor. Ve art›k bu fikirler ancak tüm  göbe¤inde bir ülke. Ama ülke olarak art›lar da yok
          mecralar›n birbirini destekleyici bir kurgu içinde ger-  de¤il: de¤iflime uyum sa¤lama ve bu de¤iflimi yönet-
          çeklefltirildi¤inde ifle yar›yor.                 me Türklerin temel özelliklerini oluflturuyor.  Sektör-
            Türkiye’de sektörün tüm dünyada oldu¤u gibi de-  de bu yap›ya uygun olarak elindeki yüksek datalar-
          ¤iflim ve dönüflüm sürecinden geçti¤ini hat›rlatan  la markalara profesyonel hizmet veriyor. Edgü, flöy-
          Edgü, günümüzde iletiflim                        le konufluyor: “Günümüz medya ortam›n›n de¤iflimi
                                                          ve bu de¤iflimin h›z›, iletiflim planlama yaklafl›m›n›
                                                          da do¤al olarak de¤ifltirdi. Klasik mecralardaki freg-
                                                          mantasyon, internetin, sosyal medyan›n ve alterna-
                                                          tif mecralar›n yükselifli iletiflim stratejilerindeki bu
                                                          farkl›laflmay› en çok h›zland›ran etkenlerden biri.
                                                          Mecralar› salt eriflim ve fiyat bazl› de¤erlendirerek
                                                          kullanmak ve birbiri yerine tercih etmek de¤il, tüm
                                                          mecralar›n birbiriyle olan iliflkisini entegre olarak ye-
                                                          niden kurgulayarak kullanmak gerekiyor.”
                                                             Hedeflerimize paralel büyüyoruz
                                                             Carat ve Vizeum’un içinde bulundu¤u Aegis Me-
                                                          dia dünyadaki tek ba¤›ms›z iletiflim network’u ve
                                                          Türkiye ekibi toplam 125 kifliden olufluyor.  Grup,

          56 KobiEfor Haziran 2012
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61