Page 93 - KobiEfor_Mayıs_2012
P. 93
IVECO’DAN DO⁄ALGAZ ‹LE
ÇALIfiAN STRAL‹S
Iveco yeni Stralis LNG ( likit do¤al gaz ) arac›n› tan›tt›. Orta mesa-
fe nakliyeciler ve gece da¤›t›m yapan nakliyecilerin hedeflendi¤i araç,
4x2 olup 18 ve 40 ton aras›ndaki yükler için 330 HP güç üreten Cur-
sor 8 do¤al gaz motoru, Intarder ve EBS ile donalt›lm›fl. Iveco A¤›r
Araç Baflkan Yard›mc›s› Alessandro Mortali, do¤al gaz ile çal›flan
araçlar›n sosyal sorumluluk mesaj›n›n yan›nda ekonomik yönü de ol-
dukça kuvvetli, örne¤in LNG teknolojisi kullanan araçlar kullanma- Alessandro Mortali
yanlara göre 750 km daha fazla yol yapabildi¤ini hat›rlat›yor. Morta-
li, “Iveconun bu faaliyet ile en önemli amac› do¤algaz teknolojisinin tan›t›lmas›d›r. CNG teknolojisi kulla-
nan araçlarda metan gaz› metal tanklarda 200 bar ile s›k›flt›r›lm›fl halde bulunuyor. LNG teknolojisi kulla-
nan araçlarda ise do¤al gaz likit halde -125 derecede ki so¤uk hava tanklar›nda muhafaza ediliyor, s›cak
dönüfltürücülerde, s›cak hale dönüflütürülüp hafif gaz haline getirilerek kullan›l›yor.”
yüksek teknolojiyle donat›lm›fl yeni fabrikan›n 110
bin kapasiteli olaca¤›n› ve y›ll›k üretim kapasitesinin
400 bine yükselece¤ini söyledi.”
Otokar’dan Doruk Electra
Koç Toplulu¤u flirketlerinden Otokar, ürün gelifl-
tirme çal›flmalar›na bir yenisini ekledi. Otobüste Tür-
kiye’de en genifl ürün yelpazesine sahip Otokar,
flimdi de Türkiye’nin ilk elektrikli otobüsünü üretti.
Doruk Electra isimli tamamen elektrikle çal›flan oto-
büsün lansman› Otokar Genel Müdürü Serdar Gör-
Haydar Yenigün güç’ün kat›l›m›yla yap›ld›. Görgüç, Otokar olarak üç
y›ld›r bu proje üzerinde çal›flt›klar›n› belirterek flöyle
Otosan, 9581 kifliye istihdam sa¤l›yor. 1084 kiflilik dedi: “2005 y›l›ndan bu yana alternatif yak›tl› oto-
Ar-Ge mühendisi kadrosuyla Türkiye’nin özel sektör- büsler konusunda çal›flma yürütüyoruz. 2007 y›l›nda
deki en büyük Ar-Ge organizasyonuna sahip olan fir- Türkiye’nin ilk hibrit otobüsü Doruk Hibra’y› gelifltir-
ma, 53 y›ll›k tarihini takiben bugün toplam 330 bin dik. 2009 y›l›nda Türkiye’nin ilk do¤algazl› orta boy
adet ticari araç ve yeni Duratorq’la birlikte 120 bin otobüsü Doruk DG’yi ürettik. 2011 y›l›nda ise do¤al-
adede ulaflan motor üretim kapasitesi ile Avrupa’n›n gaz› 12 metrelik KENT DG’de kulland›k. Bugün ise
ticari araç üretim merkezi konumunda. Ford Otosan Türkiye’de bir ilki daha gerçeklefltirerek Türkiye’nin
Genel Müdürü Haydar Yenigün, Ford Otosan’›n, yeni ilk elektrikli otobüsü Doruk Electra’y› ürettik.”
hafif ticari araç üretimi için Kocaeli’de kuraca¤› ve
Görgüç, Doruk Electra için “6-8 saat aras›nda tam
flarj olsa da, onboard flarj ünitesi sayesinde durak-
larda bekleme yaparken de k›sa süreli flarj edilme
yor. Mercedes Benz Hafif Ticari Araç Pazarlama ve imkan›na sahip. Otobüs, ideal flartlarda tam flarj ile
Sat›fl Müdürü Tufan Akdeniz ise son üç y›l içinde 280 km mesafe kat edebiliyor” bilgisini verdi.
iki kattan fazla art›rd›klar› sat›fl adetlerini ve pazar
pay›n› 2012 y›l›nda da art›rmay› sürdüreceklerini
anlat›yor. Akdeniz, 2011 y›l›nda 16 bin 300 sat›fl
adediyle yurtiçi sat›fllarda liderliklerini sürdürdük-
lerini belirtti.
Tufan
Akdeniz
Serdar
Görgüç
May›s 2012 KobiEfor 93