Page 88 - KobiEfor_Mayıs_2012
P. 88

F‹RMA



                                                             Tedarik zinciri ondan sorulacak

                                                                   Demand




                                                                Solutions



                                                              Türkiye’de


                                              Kerem Okudan


                   75 farkl› ülkede 3 bini aflk›n müflterinin kulland›¤› Demand Solutions,
                     Türkiye’ye geldi. Tedarik zinciri süreçlerini bilimsel veriler ›fl›¤›nda
              optimum hale getirerek maliyetleri düflürme iddias› olan Demand Solutions, 25
                        y›ll›k tecrübesini KOB‹ ve büyük ölçekli iflletmelere sunacak.
           T       edarik Zinciri planlama yaz›l›m› alan›nda 25  endüstriyel tabirle sonlu kapasitenin en optimum
                   y›ld›r faaliyet gösteren Demand Solutions,
                                                            flekilde planlanmas›, kaynaklar›n etkinli¤i, sat›fllar›n
                   bu y›l itibar›yla Türkiye’de hizmet vermeye
                                                            ve operasyonun planlanmas› iflin di¤er boyutlar›.
                   haz›rlan›yor.  Kullan›lan tüm ERP yaz›l›mla-
                                                            Demand Solutions bu noktalarda da iflletmeler için
                   r›na uyumlu olan Demand Solutions,  ifllet-
                                                            mektedir.”
           melerin; istatistik biliminin tahmin teorileri ›fl›¤›nda,  son derece etkili bir yard›mc› araç olarak hizmet ver-
           talep tahmin do¤rulu¤unu artt›r›yor. ‹flletmelere en-
           vanterlerini yönetme imkan› verip, gereksiz iflletme  Gelece¤ini gören iflletme stok
           maliyetlerini düflürüyor. Tüm dünyada 75 ülkede 3   maliyetini düflürecek
           bini aflk›n firma taraf›ndan kullan›lan Demand Solu-  Demand Solutions hizmetleri flu bafll›klar alt›nda
           tions, Türkiye’de bayi kanal› arac›l›¤›yla iflletmelerle  toplan›yor: Tahmin Yönetimi,  ‹htiyaç Planlama, Sa-
           buluflacak.                                       t›fl ve Operasyon Planlama, Ortak Çal›flma (Çok Nok-
              Demand  Solutions Türkiye Müdürü Kerem Oku-   tal› ‹flbirli¤i), Perakende Planlama, ‹leri Planlama ve
           dan, “Türkiye’nin endüstrisi son 10 y›lda tedarik zin-  Çizelgeleme. Okudan, Türkiye’de en önemli eksikli-
           ciri alan›nda pek çok ülke ile k›yasland›¤›nda ciddi  ¤in; tahmin yürütmede istatistik biliminin yeterince
           yol ald›. Ancak bu ilerlemenin meyveleri detaylarda  kullan›lmamas› ve planlamada optimizasyon hesap-
           gizli. Karfl›m›zda bilimsel boyutta çözülmesi gereken  lar› için yöneylem araflt›rmas›ndan yeterince faydala-
           konular var ve bu konular› çözmek için Demand So-  n›lmamas› oldu¤unu düflünüyor. fiirketlerin “hiper”
           lutions çözümleri en ak›lc› yol olarak karfl›m›za ç›k-  rekabet ortam›nda baflar›l› olma s›nav› verdi¤ini kay-
           maktad›r” dedi. Birçok ürünün aksine kullan›m› son  deden Okudan, “Sürekli de¤iflen ifl dünyas›nda, ifl-
           derece kolay olan Demand Solutions çözümlerinin,  letmeler talebi görmüyor. Talep ve planlama ile ilgi-
           en önemli özelli¤i istatistiki modeller üzerinden ya-  li flirketler sadece subjektif deneyimlerden yararlan›-
           z›l›m sunuyor olmas›. Okudan iddial›; Türkiye’de bir-  yorlar” diyor.
           çok soruna çözüm olacaklar›n› belirtiyor: “fiirketler  Sektör ba¤›ms›z hizmet veren Demand Solutions,
           planlama faaliyetlerinde flimdiye kadar istatistiksel  orta ve büyük ölçekli iflletmeleri hedefliyor. Küçük
           modelleri göz ard› ettiler. Mevcut ERP uygulamalar›  ölçekli iflletmeler ise ürünün modüllerinden aflama
           ya simülasyon ve istatistiksel modeller aç›s›ndan ye-  aflama faydalan›yor. Direkt sat›fl yapmaktan ziyade
           tersiz kalmakta, ya da uygulanamayacak kadar kar-  müflteriye bayi kanal›yla ulaflacaklar›n› belirten Oku-
           mafl›k ve zorlay›c› bir yap›yla kullan›c›lar karfl›s›na  dan, ilk aflamada 15 bayi ile ön protokol anlaflmas›
           ç›kmaktad›rlar. Art›k flirketler as›l olmas› gerekti¤i gi-  yapt›klar›n›, y›llar içinde bu kanaldaki bayi say›s›n›n
           bi planlama faaliyetlerine stratejik seviyeden, yani  100’ü bulaca¤›n› düflünüyor. Okudan, sözlerini flöyle
           talepten ve gelecekte talebin seyrinin nas›l olaca¤›  tamaml›yor: “Gelece¤ini görmek ve hedeflerini bu
           tahmininden bafllamak durumundad›rlar, ancak bu   gelece¤e göre planlamak isteyen iflletmeler, Demand
           flekilde envanterlerini yönetmek onlar için daha az  Solutions çözümlerini tercih edeceklerdir. ‹lk aflama-
           maliyetli ve finansal kaynaklar›n› daha katma de¤er-  da bayilerin e¤itimini sa¤lamak ve ürünü do¤ru an-
           li noktalara kanalize etmek aç›s›ndan daha efektif  latmak önemli. Bu yaz›l›m, iflletmelerin tedarik zinci-
           olur. Bu iflin sadece bir boyutu, ayr›ca farkl› lokas-  ri yönetimini mevcut durumdan, daha iyi bir nokta-
           yonlar›n yönetilmesi, ellerindeki s›n›rl› kapasitenin,  ya getirmede bilimsel bir araçt›r.”

            88 KobiEfor May›s 2012
   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93