Page 92 - KobiEfor_Mayıs_2012
P. 92

ARAfiTIRMA

















                                 Türkiye motorlu tafl›t araçlar› sektörü

                   ‘Hafif Ticari’ en a¤›r›





             ‹ç pazarda yerli üretim hafif ticari araçlar›n pay› yüzde 50, yerli üretim a¤›r ticari
             araçlar›n pay› yüzde 81’dir. Bu oranlar toplam pazardaki toplam araç sat›fllar›nda
                             yüzde 41 olan yerli üretimin pay›na göre yüksektir.
          2          012 fiubat ve Mart ay› verilerini esas ala-  hafif ticari araç sat›fl› gerçekleflti. Yerli üretimden sa-


                     rak Ticari Araçlar pazar›na bakt›¤›m›zda
                                                            t›fl oran› yüzde 50 seviyesindedir.
                                                              ‹ç pazar a¤›r ticari araç sat›fllar› yönünden 2012
                     sektörün kendine özgü belli bir dinamik
                     tafl›d›¤›n› görüyoruz. Örne¤in fiubat’ta top-
                     lam motorlu tafl›t arac› üretimi bir önceki  fiubat’›nda flöyledir: 2.454 adetlik iç pazar sat›fl ade-
                                                            dine ulafl›lm›flt›r. Bunlar›n 1.987 adedi yerli,  467
           y›la göre yüzde 5 azal›rken ticari araç üretimi yüzde 3  adedi ithaldir. Yerli üretimden a¤›r ticari araç sat›fl
           artt› ve yaklafl›k 46  bin adet olarak gerçekleflti.   oran› yüzde 81 seviyesindedir.
              2012’nin ilk 2 ay›nda otomobil ihracat› yüzde 10  fiimdi de piyasa aktörlerine bakal›m:
           oran›nda azalarak toplam 70.606 adet gerçekleflir-
           ken ticari araç ihracat› yüzde 5 oran›nda azalarak  Ford Otosan liderlikte kararl›
           54.059 adet gerçekleflti. Hem iç, hem de d›fl pazar  Geçen y›l, yüzde 15.6 pazar pay›yla Türkiye’de en
           yönünden ticari araç sektörümüzün, motorlu tafl›t  çok satan marka olan Ford Otosan, 5 k›tada 70 ül-
           araçlar› sektörü içinde farkl› bir konumda oldu¤u gö-  keye araç ve parça ihracat› yaparak 3.5 milyar dolar-
           rülüyor. Ticari araçlar›n ‘hafif’ olanlar› yönünden pa-  l›k cirosuyla sektör flampiyonlu¤unu da elinde bu-
           zara bak›ld›¤›nda görünen ‘iç pazar’›n belirleyici ol-  lunduruyor. Otomotivin anavatan› olan ABD’ye araç
           du¤udur. fiubat 2012 ay›nda iç pazarda yerli ürretim  ihraç eden ilk kurum olan Ford Otosan’›n üretti¤i
           hafif ticari araç sat›fllar› 6.095, ithal hafif ticari araç  Transit Connect’ler, New York’ta taksi olarak kullan›-
           sat›fllar› 6.040 adet olmak üzere toplam 12.135 adet  l›yor. Toplam 4 lokasyonda faaliyet gösteren Ford

                  MERCEDES BENZ TÜRK‹YE                        Bahad›r
                                                               Özbay›r
               ‹stanbul’da Hofldere Fabrikas›’nda flehirleraras›
             ve belediye tipi otobüsler, Aksaray Fabrikas›’nda
             ise hafif, orta a¤›r ve a¤›r s›n›f kamyonlar ve çeki-
             ciler üreten, Mercedes-Benz marka hafif ticari araç
             ve Daimler AG çat›s› alt›ndaki tüm otomobil marka-
             lar›n›n ithalat›n› ve sat›fl›n› yapan Mercedes-Benz
             Türk, 2011 y›l›nda toplam 38 bin 291 adet araç sa-
             t›fl› gerçeklefltirdi. Mercedes Benz Türk Kamyon Pa-
             zarlama ve Sat›fl Müdürü Bahad›r Özbay›r, 2012 y›-
             l›nda kamyon  pazar paylar›n› artt›rarak bu pazar-
             daki son 10 y›ld›r sürdürmekte olduklar› lider ko-
             numlar›n› daha da kuvvetlendirmeyi hedefledikleri-  büyük filolara sat›fllar›m›z› önemli ölçüde artt›rmay›
             ni söyledi. Özbay›r, “Özellikle bir y›ldan beri Aksa-  planl›yoruz. ‹lk üç ayl›k sat›fllar›m›za bakt›¤›m›zda
             ray fabrikam›zda üretti¤imiz Actros ürünümüz ile  bunun büyük oranda gerçekleflti¤ini görüyoruz” di-


           92 KobiEfor May›s 2012
   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97