Page 94 - KobiEfor_Mayıs_2012
P. 94

SEKTÖR/LOJ‹ST‹K                                    Fillo’nun katk›lar›yla
                                                                                              haz›rlanm›flt›r
            www.fillo.com.tr
                                                     Türkiye’de büyüme h›z› düflerken bile;

                                                                       Lojistik





                                                                        uçuyor






                                                                       Türkiye, ‘bölgesel güç’ olarak
                                                                   büyümesini sürdürürken temel bir
                                                                    sektörü de peflinden sürüklüyor:
                                                                       Lojistik. Bir yanda krizden bir
                                                                      türlü ç›kamayan Avrupa Birli¤i,
                                                              di¤er yanda ‘Arap Bahar›’n›n daraltt›¤›
                                                       Orta Do¤u, ama Türk Lojistik Sektörü bu y›l
                                                                        yüzde 10 büyüme hedefliyor.

           T       ürkiye’nin sektörel dinamik-  Turgut                  ki hem de milli gelir içindeki pay›
                                                                         art›yor. Buna karfl›n sektörün bugün
                   lerine göz gezdirenler için
                                              Erkeskin
                                                                         geldi¤i nokta henüz istenilen düzey-
                   en dikkat çekici performans
                   lojistik sektöründe görünü-
                                                                         lere ulaflm›fl de¤il. Uluslararas› Tafl›-
                   yor.  Tabi ki sektörü bekle-
                                                                         ri Derne¤i (UT‹KAD) Yönetim Kurulu
           yen zorluklar da yok de¤il. D›fl›m›z-                          mac›l›k ve Lojistik Hizmet Üretenle-
           daki kriz faktörleri görece belirsizlik                       Baflkan› Turgut Erkeskin, tüm gelifli-
           yarat›yor.                                                    mine ra¤men özellikle altyap›ya yö-
              Transit tafl›malarda yüzde 10 civa-                         nelik hala birçok sorun ve yat›r›m
           r›nda art›fl beklentisi var. Potansiyel                        yap›larak etkinlefltirilmesi gereken
           de¤eri 250 milyar dolar olarak tah-                           alanlar bulundu¤unu belirtiyor. Er-
           min edilen lojistik sektörüne yaban-                          keskin flöyle diyor: “Ayr›ca mal ak›fl
           c› ilgisinin artmas› ve sektöre                               h›zlar›n› olumlu etkileyecek lojistik
           2012’de de yabanc› oyuncular›n gir-                           sektörüne iliflkin mevzuat iyilefltir-
           meye devam edece¤i, beklentiler aras›nda yer al›yor.  melerinin de bir an önce tamamlanmas› gerekmek-
              Türkiye’nin d›fl ticaretindeki art›fla ve hacmine pa-  tedir. Sektörün tüm dinamikleriyle ve altyap›s›yla
           ralel olarak lojistik sektörünün pay› ve performans›  de¤iflen koflul ve beklentilere cevap verebilir hale
           art›yor. 2011 y›l›n›n ortalar›nda yay›nlanan Türkiye  gelmesiyle, Türkiye bölgesel ve küresel rekabette
           Lojistik Sektörü Araflt›rmas› sonuçlar›nda: Türk lojis-  üst s›ralara yerleflecektir.”
           tik sektörünün toplam büyüklü¤ünün 258 milyar      Türkiye’nin 2023 vizyonu içinde lojistik sektörü-
           TL’ye ulaflt›¤› belirtiliyor. Dünya Bankas› Lojistik Per-  nün önemli bir yer teflkil etti¤ini hat›rlatan Erkeskin,
           formans Endeksi’ne göre; GSMH içinde yüzde 14’e  sözkonusu hedefe ulafl›ld›¤›nda; lojistik pazar›n›n
           yak›n bir paya sahip olmas› beklenen toplam lojistik  bugüne k›yasla üç kat büyüyece¤i, büyüyen lojistik
           harcamalar›n›n Türkiye için yüzde 22 düzeyinde sap-  pazar›m›z içerisinde ise; karayolu tafl›mac›l›¤›m›zda
           tan›yor. 2011 y›lsonu istatistiklerine göreyse, 375  2.5 kat, demiryolu ve denizyolu tafl›mac›l›¤›m›zda
           milyar dolar civar›nda olan d›fl ticaretimiz içerisinde  ise 4 kat art›fl yaflanmas›n›n beklenildi¤ini aç›kl›yor.
           ihracat›m›z yaklafl›k 135 milyar dolar olarak gerçek-
           leflti. ‹hracat›m›z›n yüzde 52’si denizyolu, yüzde 40’›  Lojistik master plan› olmal›
           karayolu, yüzde 7’si havayolu ve yüzde 1’i demiryo-  Ülke kaynaklar›n›n verimsiz flekilde bofla harcan-
           lu ile sa¤lan›yor.                               mamas› için lojistik köyler ve merkezler kurulmas›n-
                                                            dan önce mutlaka ülkenin lojistik master plan›n›n
              Sektöre yat›r›mlar art›flta                    haz›rlanmas›n› savunan Erkeskin, flu bilgileri veriyor:
              Lojistik sektörüne yönelik kamu yat›r›mlar› son  “Aksi takdirde sanayicilerin ve d›fl ticaretçilerin ma-
           y›llarda ciddi miktarlarda art›fl gösteriyor. Yap›lan  liyetlerini düflürmesine yaramayacak oluflumlar orta-
           yat›r›mlar›n da etkisiyle sektörün hem istihdamda-  ya ç›kacakt›r ki, bunun ne ülkeye ne de ilgili tarafla-

           94 KobiEfor May›s 2012
   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99