Page 135 - KobiEfor_Mart_2012
P. 135

KOB‹’ler rekabette nas›l farkl›laflacak? Rekabet ko-
           flullar› iyi de¤erlendirilmeli. fiirket uzun ömür hedef-
           lemeli. Tan›t›m ve markaya yap›lan yat›r›m, en az
           üretim tesisine yap›lan yat›r›m kadar de¤erli. Yaz›-
           c›’ya göre iletiflim yat›r›m› korkulacak bir yat›r›m de-
           ¤il. Çok ekonomik ve ak›lc› çözümlerle yap›labilir.
           Geri dönüflü çabuk al›nabilir. Günümüz tan›t›m araç-
           lar› çok çeflitli. Kime nas›l ulafl›ld›¤› da ölçülebiliyor.   PR AKT‹F FARKI
           Çok para harcamadan da hedef kitle yakalanabiliyor.
              ‹letiflim dan›flmanl›¤› yapan bir ajans için sosyal  l Y›lda en çok sekiz müflteri ile çal›flma ilkesinin
           medya da önemli bir araç: “Bir ajans, televizyon ve-  bir gere¤i olarak, her müflteriye gösterilen ilk
           ya dergide yer alman›n koflullar›n› bildi¤i gibi sosyal  günkü ilgi ve canl›l›¤›n süreklili¤i.
           medyada nas›l etkili olunaca¤›n› da bilmek zorunda-  l “Ahbap” iliflkisine dayanmayan, “haber
           d›r. ‹letiflim araçlar›n› çeflitlendirmek çok önemli.  de¤eri” üzerinden tesis edilen medya iliflkileri.
           KOB‹’lerin pek ço¤u kendi faaliyetleriyle ilgili fuarla-  l Medya nezdinde sayg›n ve güvenilir haber
           ra kat›lmay› çok önemsiyor ama fuarda rakiplerinden  kayna¤›.
           nas›l farkl› davranacaklar›n› bilmiyorlar. Bizim iflimiz  l Türkçe’ye duyarl›l›k.
           ise içerik üretmek, fuarlarda oturup ziyaretçi bekle-  l Sonuç odakl› çal›flma ilkesi.
           mek yerine standa ziyaretçi çekmek önemli.”        l Pazar ve rakipler hakk›nda sürekli istihbarat
              Yeni Türk Ticaret Kanunu’na göre her iflletmenin  ve araflt›rma.
           bir web sayfas› olmak zorunda. Burada içerik öne ç›-  l Yeni fikir ve proje üretim kapasitesi.
           k›yor. ‹çerik, tasar›m› belirliyor. PR Aktif KOB‹’lere  l Üçüncü partilerden rekabetçi fiyatlarla sat›n
           sektörel medya ve buralarda nas›l yeralmalar› gerek-  alma ve müflterisi lehine direkt yans›tma.
           ti¤i konusunda yard›mc› oluyor. Moda, tekstil ve g›-  l Bilgi ve anlaflma harici üçüncü partilerden
           da üreticilerinin mutlaka sosyal medyada facebook   hiçbir komisyon ve benzeri ek bedeller talep
           gibi yerlerde olmalar› gerekti¤ini düflünüyor Yaz›c›.  etmemek.
           “Günümüzde” diyor, “Tek bafl›na art›k hiçbir mecra  l Birlikte çal›fl›ld›¤› sürece finansal denetime
           yeterli de¤il. ‹nternet ve mobil iletiflim ise yükselen,  aç›kl›k.
           önemi artan mecralar.”                             l Sözleflme bitiminde de güven ve ketumluk.
                                                              l Kurum taraf›ndan ajans taraf›na geçilmifl
                                                               olman›n deneyimiyle müflteri beklentilerine
                                                               “halkla iliflkiler flirketlerinin klasik sorumluluk
                                                               alanlar›n›n ötesinde” hizmet sunmak.
                                                              l Pazarlama ve ifl gelifltirme departmanlar›na
                                                               destek olacak projeler gelifltirmek ve
                                                               uygulanmas›na katk›da bulunmak.
                                                              l Reklam, e-marketing, araflt›rma, etkinlik
                                                               yönetimi, pazarlama gibi di¤er uzmanl›k
                                                               alanlar›na yak›nl›k ve iflbirli¤i yetene¤i.
                                                              l ‘‹fl hedefleri/iletiflim hedefleri’ dengesini
                                                               önde tutmak.
                                                              l Ölçülebilir sonuçlar› gözeten projeler
                                                               tasarlamak.
              Çözüm orta¤› gibi görülmek                      l Lobicilik ile flirket ekosistemini gelifltirmeye
              PR Aktif, ürünün isminin bulunmas›ndan, ürünün,  katk› sa¤lamak.
           hizmetin veya markan›n sat›fl kanal›n›n oluflturulma-  l Müflterileri için yeni elçiler kazand›rmak.
           s›na, markan›n pazarda konumland›rmas›na kadar     l Müflterileri için güçlü temsil niteli¤i ve
           bir iflletmenin tüm iletiflim ihtiyaçlar›n› entegre bi-  yüksek itibar.
           çimde karfl›l›yor. Ajans›n bir baflka özelli¤i ise flu; ifl-  l 7/24 çal›flma esnekleri.
           letme, istemesi halinde pazarlama konusunda PR     l Bas›n iliflkilerinde yarat›c› yaklafl›mlar.
           Aktif’ten eleman kiralayabiliyor, profesyonel PR Ak-
           tif çal›flan› o iflletmenin tüm pazarlama süreçlerini  ma yolunda ciddi ad›mlar atm›fl flirketleri tercih edi-
           yönetebiliyor. Tam hizmet ajans› olduklar›n› aktaran  yoruz. Bizim sayg›nl›¤›m›za gölge düflürmeyecek,
           Yaz›c›, “Sahada her zaman müflterinin yan›nday›z.  tart›flmas›z flirketlerle çal›fl›yoruz. ‹flverenin etik de-
           Hep birlikte ifle sahip ç›k›yoruz” diyor. Sektörlerde  ¤erlere sahipli¤i, güvenilirlili¤i bu ifli gelir kaleminde
           uzmanlaflman›n ve medya nezdinde do¤ru haber      belirtecek bilinçte olmas›, bizi çözüm orta¤› görme-
           kayna¤› olarak görülmenin verdi¤i güvenle hareket  si önemli bizim için.” Yaz›c›’ya göre bir flirket nas›l
           ettiklerini anlatan Yaz›c›, müflteri seçiminde flunlara  bir hukuk müflaviri ile çal›fl›yorsa dan›flman düzeyin-
           dikkat ediyor: “Kurumsallaflm›fl ya da kurumsallafl-  de bir iletiflim müflaviri de mutlaka olmal›.
                                                                                       Mart 2012 KobiEfor 135
   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140