Page 135 - KobiEfor_Mart_2012
P. 135
KOB‹’ler rekabette nas›l farkl›laflacak? Rekabet ko-
flullar› iyi de¤erlendirilmeli. fiirket uzun ömür hedef-
lemeli. Tan›t›m ve markaya yap›lan yat›r›m, en az
üretim tesisine yap›lan yat›r›m kadar de¤erli. Yaz›-
c›’ya göre iletiflim yat›r›m› korkulacak bir yat›r›m de-
¤il. Çok ekonomik ve ak›lc› çözümlerle yap›labilir.
Geri dönüflü çabuk al›nabilir. Günümüz tan›t›m araç-
lar› çok çeflitli. Kime nas›l ulafl›ld›¤› da ölçülebiliyor. PR AKT‹F FARKI
Çok para harcamadan da hedef kitle yakalanabiliyor.
‹letiflim dan›flmanl›¤› yapan bir ajans için sosyal l Y›lda en çok sekiz müflteri ile çal›flma ilkesinin
medya da önemli bir araç: “Bir ajans, televizyon ve- bir gere¤i olarak, her müflteriye gösterilen ilk
ya dergide yer alman›n koflullar›n› bildi¤i gibi sosyal günkü ilgi ve canl›l›¤›n süreklili¤i.
medyada nas›l etkili olunaca¤›n› da bilmek zorunda- l “Ahbap” iliflkisine dayanmayan, “haber
d›r. ‹letiflim araçlar›n› çeflitlendirmek çok önemli. de¤eri” üzerinden tesis edilen medya iliflkileri.
KOB‹’lerin pek ço¤u kendi faaliyetleriyle ilgili fuarla- l Medya nezdinde sayg›n ve güvenilir haber
ra kat›lmay› çok önemsiyor ama fuarda rakiplerinden kayna¤›.
nas›l farkl› davranacaklar›n› bilmiyorlar. Bizim iflimiz l Türkçe’ye duyarl›l›k.
ise içerik üretmek, fuarlarda oturup ziyaretçi bekle- l Sonuç odakl› çal›flma ilkesi.
mek yerine standa ziyaretçi çekmek önemli.” l Pazar ve rakipler hakk›nda sürekli istihbarat
Yeni Türk Ticaret Kanunu’na göre her iflletmenin ve araflt›rma.
bir web sayfas› olmak zorunda. Burada içerik öne ç›- l Yeni fikir ve proje üretim kapasitesi.
k›yor. ‹çerik, tasar›m› belirliyor. PR Aktif KOB‹’lere l Üçüncü partilerden rekabetçi fiyatlarla sat›n
sektörel medya ve buralarda nas›l yeralmalar› gerek- alma ve müflterisi lehine direkt yans›tma.
ti¤i konusunda yard›mc› oluyor. Moda, tekstil ve g›- l Bilgi ve anlaflma harici üçüncü partilerden
da üreticilerinin mutlaka sosyal medyada facebook hiçbir komisyon ve benzeri ek bedeller talep
gibi yerlerde olmalar› gerekti¤ini düflünüyor Yaz›c›. etmemek.
“Günümüzde” diyor, “Tek bafl›na art›k hiçbir mecra l Birlikte çal›fl›ld›¤› sürece finansal denetime
yeterli de¤il. ‹nternet ve mobil iletiflim ise yükselen, aç›kl›k.
önemi artan mecralar.” l Sözleflme bitiminde de güven ve ketumluk.
l Kurum taraf›ndan ajans taraf›na geçilmifl
olman›n deneyimiyle müflteri beklentilerine
“halkla iliflkiler flirketlerinin klasik sorumluluk
alanlar›n›n ötesinde” hizmet sunmak.
l Pazarlama ve ifl gelifltirme departmanlar›na
destek olacak projeler gelifltirmek ve
uygulanmas›na katk›da bulunmak.
l Reklam, e-marketing, araflt›rma, etkinlik
yönetimi, pazarlama gibi di¤er uzmanl›k
alanlar›na yak›nl›k ve iflbirli¤i yetene¤i.
l ‘‹fl hedefleri/iletiflim hedefleri’ dengesini
önde tutmak.
l Ölçülebilir sonuçlar› gözeten projeler
tasarlamak.
Çözüm orta¤› gibi görülmek l Lobicilik ile flirket ekosistemini gelifltirmeye
PR Aktif, ürünün isminin bulunmas›ndan, ürünün, katk› sa¤lamak.
hizmetin veya markan›n sat›fl kanal›n›n oluflturulma- l Müflterileri için yeni elçiler kazand›rmak.
s›na, markan›n pazarda konumland›rmas›na kadar l Müflterileri için güçlü temsil niteli¤i ve
bir iflletmenin tüm iletiflim ihtiyaçlar›n› entegre bi- yüksek itibar.
çimde karfl›l›yor. Ajans›n bir baflka özelli¤i ise flu; ifl- l 7/24 çal›flma esnekleri.
letme, istemesi halinde pazarlama konusunda PR l Bas›n iliflkilerinde yarat›c› yaklafl›mlar.
Aktif’ten eleman kiralayabiliyor, profesyonel PR Ak-
tif çal›flan› o iflletmenin tüm pazarlama süreçlerini ma yolunda ciddi ad›mlar atm›fl flirketleri tercih edi-
yönetebiliyor. Tam hizmet ajans› olduklar›n› aktaran yoruz. Bizim sayg›nl›¤›m›za gölge düflürmeyecek,
Yaz›c›, “Sahada her zaman müflterinin yan›nday›z. tart›flmas›z flirketlerle çal›fl›yoruz. ‹flverenin etik de-
Hep birlikte ifle sahip ç›k›yoruz” diyor. Sektörlerde ¤erlere sahipli¤i, güvenilirlili¤i bu ifli gelir kaleminde
uzmanlaflman›n ve medya nezdinde do¤ru haber belirtecek bilinçte olmas›, bizi çözüm orta¤› görme-
kayna¤› olarak görülmenin verdi¤i güvenle hareket si önemli bizim için.” Yaz›c›’ya göre bir flirket nas›l
ettiklerini anlatan Yaz›c›, müflteri seçiminde flunlara bir hukuk müflaviri ile çal›fl›yorsa dan›flman düzeyin-
dikkat ediyor: “Kurumsallaflm›fl ya da kurumsallafl- de bir iletiflim müflaviri de mutlaka olmal›.
Mart 2012 KobiEfor 135