Page 134 - KobiEfor_Mart_2012
P. 134

AJANS



                                                                   KOB‹’lerin aktif iletiflimcisi;
                                                                   PR







                                                                   Aktif









                                                                   PR Aktif’in kurumsal yaklafl›m›:
                                                                   l ‹letiflim önemli bir yat›r›md›r
                                                                   l Ekonomik ve ak›lc› çözümlerle
                                                                   geri dönüflü kolay sa¤lanabilen
                                                                   iletiflim yat›r›m› KOB‹’leri
                                                                   rekabette öne ç›karabilecektir.

           Y       avuz Can Yaz›c› Marmara Üniversitesi ‹leti-  dan kurumsal hale getirilen ifl, do¤ru iletiflim çal›fl-
                                                            malar›yla bir anda popülerlefltirilir. ‹nteraktif çal›fl-
                   flim Fakültesi Gazetecilik ve Halkla ‹liflkiler
                                                            ma, uluslararas› bir ödül bile al›r. Ard›ndan PR Aktif,
                   bölümünden mezun. Ö¤renciyken kendini
                   halkla iliflkilere kurgulam›fl. Onu durduran
                                                            OPET’in Full Force Kampanyas›’n› yürütür. Ajans›n
                   sektörün yarat›c›s› say›lan Alaaddin Asna
                                                            vesi. Avrasya’n›n ve dünyan›n en büyük fuarlar›ndan
           olmufl. Asna, gazetecilik ve reklamc›l›k deneyimini  ikinci k›r›lma noktas› ise CeBIT Fuar› ve Biliflim Zir-
           flart görenlerden  oldu¤u için telkini ifle yaram›fl. Ya-  olan CeBIT’in 2003 y›l›nda iletiflim stratejilerini üst-
           z›c›, sektöre girmeden önce yaklafl›k 10 y›l ga-       lenen ajans, bu çal›flmalarla birlikte ‹nterpro
           zetecilik, araflt›rmac›l›k ve sonras›nda rek-  150.       Grubu’nun özellikle biliflimle ilgili etkinlik-
           lamc›l›k yapm›fl. Pars McCan’de reklam-                      lerinde rol almaya bafllar. Finans, oto-
           c›yken Yap› Kredi’den gelen teklifle,  say›s›n› kutla-       motiv, tekstil gibi sektörlerde ciddi
           maafl› üçte bire düflecek olsa bile,  yan KobiEfor okurla-      deneyimlere sahip ajans, kültür-sa-
           halkla iliflkilere geçmifl.          r›na PR Aktif arma¤an›:     nat alan›nda da faaliyet gösteriyor.
              Dönem bireysel bankac›l›¤›n ge-  Bu söylefliyi okuyan ilk 3  Mobilya Sanayicileri Derne¤i’ni
           liflti¤i, kredi kartlar›n›n yayg›nlaflma-  flirkete, 1 kere olmak ko-  (MOSDER) çok etkili hale getirdikle-
           ya bafllad›¤› dönem. Kredi kart› sa-                            rini anlatan Yaz›c›, yarat›c› yaklafl›m-
           hibi olmak bir prestij meselesi. Yap›  fluluyla ücretsiz 1 saatlik  lar›ndan da sözediyor: “Temiz Tuva-
           Kredi kültür sanat etkinliklerindeki  iletiflim dan›flmanl›¤›   let kampanyam›zda kutu mendilin
           dominant gelene¤ini daha da güçlen-   hizmeti verilecek.     üstüne davet mektubunu yazm›flt›k.
           diriyor. Bunlar “ilk”ler ve  Yaz›c› bu ilk-                Halka arz edilecek bir firma için daveti-
           lere heyecan›n› katarak imzas›n› atm›fl.                  ye olarak çan yollam›flt›k. Bir insan kaynak-
           Dört y›l›n ard›ndan Logo Yaz›l›m’a Pazarlama         lar› firmas› için davet mektubu olarak bume-
           ‹letiflim Müdürü olarak transfer olmufl. Bir y›l sonra  rang göndermifltik. ‹lk kez yapt›¤›m›z çal›flmalardan
           ise fiiflli Belediyesi Bas›ndan Sorumlu Dan›flman›  biri de Ifl›klar Holding ile oldu, bir ifladam› karate k›-
           olacakt›r. Sonras›nda bir tekstil firmas› derken Ber-  yafetleriyle kitap tan›t›m›n› yapt›. Krizde kurulan bir
           say’a gelmifl. 2000 y›l›nda Ali Saydam eliyle ve or-  flirket için davet mektubu olarak stres topu yollam›fl-
           taklar›yla PR Aktif ‹letiflim Hizmetleri’ni kurmufl.  t›k. NTV’nin ilk kez büyük flirket toplant›lar›n› gelip
           2001 y›l›nda tek bafl›na yürümeyi seçmifl.         canl› yay›nlamas› SAP Forumu’nda oldu.”
              Entegre iletiflim hizmetleri                     KOB‹’lerle güçlenme
              PR Aktif, reklam, halkla iliflkiler, etkinlik yönetimi,  PR Aktif’in çal›flt›¤› flirketlerin birço¤u KOB‹ ölçek-
           araflt›rma, elektronik yay›nc›l›k ve elektronik pazar-  li. Kurumsal bak›fl, KOB‹’lerin yar›n›n büyük iflletme-
           lama dahil, iletiflimle ilgili hizmetleri bütünleflik ola-  leri olaca¤› yönünde. KOB‹’ler için kurumsallaflma,
           cak flekilde ifl hedeflerine uygun organize ediyor. ‹l-  markalaflma, tan›t›m önemli mi önemli. O halde tüm
           ginç projeler ajans›n yolunu geniflletmifl. Örne¤in  ayaklar›yla uyumlu, stratejik ve ifl hedefine yönelik
           Opet’in Temiz Tuvalet Kampanyas›. PR Aktif taraf›n-  entegre bir iletiflim yat›r›m› da flart. Sorgulanmal›:
           134 KobiEfor Mart 2012
   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139