Page 134 - KobiEfor_Mart_2012
P. 134
AJANS
KOB‹’lerin aktif iletiflimcisi;
PR
Aktif
PR Aktif’in kurumsal yaklafl›m›:
l ‹letiflim önemli bir yat›r›md›r
l Ekonomik ve ak›lc› çözümlerle
geri dönüflü kolay sa¤lanabilen
iletiflim yat›r›m› KOB‹’leri
rekabette öne ç›karabilecektir.
Y avuz Can Yaz›c› Marmara Üniversitesi ‹leti- dan kurumsal hale getirilen ifl, do¤ru iletiflim çal›fl-
malar›yla bir anda popülerlefltirilir. ‹nteraktif çal›fl-
flim Fakültesi Gazetecilik ve Halkla ‹liflkiler
ma, uluslararas› bir ödül bile al›r. Ard›ndan PR Aktif,
bölümünden mezun. Ö¤renciyken kendini
halkla iliflkilere kurgulam›fl. Onu durduran
OPET’in Full Force Kampanyas›’n› yürütür. Ajans›n
sektörün yarat›c›s› say›lan Alaaddin Asna
vesi. Avrasya’n›n ve dünyan›n en büyük fuarlar›ndan
olmufl. Asna, gazetecilik ve reklamc›l›k deneyimini ikinci k›r›lma noktas› ise CeBIT Fuar› ve Biliflim Zir-
flart görenlerden oldu¤u için telkini ifle yaram›fl. Ya- olan CeBIT’in 2003 y›l›nda iletiflim stratejilerini üst-
z›c›, sektöre girmeden önce yaklafl›k 10 y›l ga- lenen ajans, bu çal›flmalarla birlikte ‹nterpro
zetecilik, araflt›rmac›l›k ve sonras›nda rek- 150. Grubu’nun özellikle biliflimle ilgili etkinlik-
lamc›l›k yapm›fl. Pars McCan’de reklam- lerinde rol almaya bafllar. Finans, oto-
c›yken Yap› Kredi’den gelen teklifle, say›s›n› kutla- motiv, tekstil gibi sektörlerde ciddi
maafl› üçte bire düflecek olsa bile, yan KobiEfor okurla- deneyimlere sahip ajans, kültür-sa-
halkla iliflkilere geçmifl. r›na PR Aktif arma¤an›: nat alan›nda da faaliyet gösteriyor.
Dönem bireysel bankac›l›¤›n ge- Bu söylefliyi okuyan ilk 3 Mobilya Sanayicileri Derne¤i’ni
liflti¤i, kredi kartlar›n›n yayg›nlaflma- flirkete, 1 kere olmak ko- (MOSDER) çok etkili hale getirdikle-
ya bafllad›¤› dönem. Kredi kart› sa- rini anlatan Yaz›c›, yarat›c› yaklafl›m-
hibi olmak bir prestij meselesi. Yap› fluluyla ücretsiz 1 saatlik lar›ndan da sözediyor: “Temiz Tuva-
Kredi kültür sanat etkinliklerindeki iletiflim dan›flmanl›¤› let kampanyam›zda kutu mendilin
dominant gelene¤ini daha da güçlen- hizmeti verilecek. üstüne davet mektubunu yazm›flt›k.
diriyor. Bunlar “ilk”ler ve Yaz›c› bu ilk- Halka arz edilecek bir firma için daveti-
lere heyecan›n› katarak imzas›n› atm›fl. ye olarak çan yollam›flt›k. Bir insan kaynak-
Dört y›l›n ard›ndan Logo Yaz›l›m’a Pazarlama lar› firmas› için davet mektubu olarak bume-
‹letiflim Müdürü olarak transfer olmufl. Bir y›l sonra rang göndermifltik. ‹lk kez yapt›¤›m›z çal›flmalardan
ise fiiflli Belediyesi Bas›ndan Sorumlu Dan›flman› biri de Ifl›klar Holding ile oldu, bir ifladam› karate k›-
olacakt›r. Sonras›nda bir tekstil firmas› derken Ber- yafetleriyle kitap tan›t›m›n› yapt›. Krizde kurulan bir
say’a gelmifl. 2000 y›l›nda Ali Saydam eliyle ve or- flirket için davet mektubu olarak stres topu yollam›fl-
taklar›yla PR Aktif ‹letiflim Hizmetleri’ni kurmufl. t›k. NTV’nin ilk kez büyük flirket toplant›lar›n› gelip
2001 y›l›nda tek bafl›na yürümeyi seçmifl. canl› yay›nlamas› SAP Forumu’nda oldu.”
Entegre iletiflim hizmetleri KOB‹’lerle güçlenme
PR Aktif, reklam, halkla iliflkiler, etkinlik yönetimi, PR Aktif’in çal›flt›¤› flirketlerin birço¤u KOB‹ ölçek-
araflt›rma, elektronik yay›nc›l›k ve elektronik pazar- li. Kurumsal bak›fl, KOB‹’lerin yar›n›n büyük iflletme-
lama dahil, iletiflimle ilgili hizmetleri bütünleflik ola- leri olaca¤› yönünde. KOB‹’ler için kurumsallaflma,
cak flekilde ifl hedeflerine uygun organize ediyor. ‹l- markalaflma, tan›t›m önemli mi önemli. O halde tüm
ginç projeler ajans›n yolunu geniflletmifl. Örne¤in ayaklar›yla uyumlu, stratejik ve ifl hedefine yönelik
Opet’in Temiz Tuvalet Kampanyas›. PR Aktif taraf›n- entegre bir iletiflim yat›r›m› da flart. Sorgulanmal›:
134 KobiEfor Mart 2012