Page 130 - KobiEfor_Mart_2012
P. 130
HABER
Localtime,
Anadolu’daki
KOB‹’leri ulusal
mecraya tafl›yacak
yeni bir strateji
gelifltirdi. 5 y›ll›k
stratejide KOB‹’lerin
marka de¤erini
yükseltmek temel
hedef.
Localtime Anadolu’ya aç›l›yor
KOB‹ reklam vererek büyüyecek
KOB‹ reklam vererek büyüyecek
Y erel medya planlama ve sat›n alma hizme- da bizi yerel anlar diyerek Anadolu’daki bölge tem-
ti veren Localtime, 2012’de Anadolu aç›l›-
silcilikleri ve ofislere yerelden istihdam sa¤layaca¤›z.
‹stanbul’da bir kifli ise çal›flanlara düzenli aral›klarla
m›n› bafllat›yor. Anadolu’daki KOB‹’leri ulu-
sal medyaya tafl›yarak, marka de¤erini güç-
e¤itimler verecek. Proje kapsam›nda yaklafl›k 20 ki-
lendirmeyi hedefleyen Localtime, ilk afla-
me’nin temel hedef kitlesini oluflturuyor. “Anadolu
mada Bursa, ‹zmir, Gaziantep, Kayseri ve Ankara’da flilik bir istihdam hedefliyoruz.” KOB‹’ler Localti-
ofisler ve temsilcilikler açacak. Lokaltime Kurucusu KOB‹’ler üzerinden yükseliyor” gerçekli¤i ile hareket
Arzu Küfündür, projeye çok güvendiklerini ve Local- ettiklerini anlatan Küfündür, “10 y›ld›r ulusal reklam
time’nin yereldeki gücünü yerele yans›tacak bir çal›fl- verenleri Anadolu’ya tafl›d›k. fiimdi ise Anadolu’daki
maya imza att›klar›n› söylüyor. 5 y›ll›k bir planlama markalar› ulusal mecraya tafl›yaca¤›z. Anadolu’da
gerçeklefltirdiklerini belirten Küfündür, flu bilgileri ve- ciddi maka yat›r›m› yapabilecek, reklam verme po-
riyor: “2012, projemizin bafllama y›l›. ‹lk aflamada ya- tansiyeli güçlü olan KOB‹’ler var. Localtime olarak
p›lanmam›z› sa¤layacak ve organizasyon yap›m›z› KOB‹’leri reklam veren yaparak markalaflmalar›n›n
oluflturaca¤›z. Müflteri ve sa¤lanacak katma de¤er yolunu açaca¤›z” diye konufluyor.
için 2013 ve sonras›n› düflünüyoruz. Proje kapsam›n-
Kaynaklar do¤ru kullan›lmal›
Anadolu’daki bir iflletmeyi, potansiyeli ne olursa
ALANINDA TEK olsun ulusal çapa ulaflm›fl bir marka olarak düflün-
Localtime 2002 y›l›ndan bu yana Türkiye ve memek gerekiyor. Küfündür, bu gerçeklikle özellikle
KKTC’de yerel medya planlama ve sat›n alma hiz- KOB‹’lerin do¤ru mecray› do¤ru fiyatlama politikas›
meti veriyor. Firma, R‹AK radyo ölçümü ilk kez ile kullanmas› gerekti¤ini söylüyor. Bunun içinde
kullanan ve ilk kez yerel TV ölçümü yapt›ran ye- KOB‹’ler için özel paket kampanyalar oluflturduklar›-
rel medya sektörünün lider kuruluflu olarak bilini- n› belirten Küfündür, görüfllerini flöyle özetliyor:
yor. Arzu Küfündür, ulusal mecran›n da s›k›nt›lar “Asl›nda KOB‹’lerin hiçte az›msanmayacak bir bütçe-
içinde oldu¤unu kabul ederek Anadolu KOB‹’le- leri var. Ve bu bütçeleri do¤ru mecralarda kullanmak
rinin bu soruna k›smen çözüm sa¤layaca¤›n› ak- gerekiyor. Bugüne kadar birçok KOB‹, yereli tercih
tar›yor. Küfündür, sunduklar› hizmetleri flöyle etti. Hakl› olarak. Ama bundan sonra KOB‹’nin Tür-
özetliyor: “Gelifltirmifl oldu¤umuz veritaban› ile kiye’nin 2023 vizyonuna uygun geliflece¤i bir döne-
reklamlar›n›z›n yay›nlanaca¤› en do¤ru mecray› si- me giriyoruz. KOB‹ önyarg›s›n› y›kacak ve ulusal
zin için belirler, “Hangi saatte kim hangi progra- mecrada kendini görecek projelere imza atacakt›r.”
m› izler?”, “Hangi radyo sizin reklam›n›z için uy- Küfündür, yerel medyadaki tecrübesinin 15 y›la
gun olur?” gibi sorular›n›z› rahatl›kla yan›tlayabi- yaklaflt›¤›n› hat›rlatarak, olas› handikaplar› ise flöyle
lir, markan›z›n baflar›l› tan›t›m› için bir harita olufl- anlat›yor: “Anadolu’yu planl›yor ve görüyoruz; KO-
tururuz. Türkiye genelinde yay›n yapan tüm rad- B‹’nin temel sorunu güvendir. Localtime ise sektör-
yo, televizyon ve gazeteler ile ilgili yay›n alan›, ki- deki tecrübesiyle KOB‹’lerin güven sorununu afla-
me ait oldu¤u, kaç adet canl› program›n›n oldu¤u cakt›r. KOB‹ istedi¤i gibi yerel medyas›ndan Localti-
gibi bilgileri derleyebiliyor ve sunabiliyoruz.” me’› tan›yabilir.”
130 KobiEfor Mart 2012