Page 130 - KobiEfor_Mart_2012
P. 130

HABER



              Localtime,
              Anadolu’daki
              KOB‹’leri ulusal
              mecraya tafl›yacak
              yeni bir strateji
              gelifltirdi. 5 y›ll›k
              stratejide KOB‹’lerin
              marka de¤erini
              yükseltmek temel
              hedef.


                                       Localtime Anadolu’ya aç›l›yor
                  KOB‹ reklam vererek büyüyecek
                  KOB‹ reklam vererek büyüyecek




           Y        erel medya planlama ve sat›n alma hizme-  da bizi yerel anlar diyerek Anadolu’daki bölge tem-
                    ti veren Localtime, 2012’de Anadolu aç›l›-
                                                            silcilikleri ve ofislere yerelden istihdam sa¤layaca¤›z.
                                                            ‹stanbul’da bir kifli ise çal›flanlara düzenli aral›klarla
                    m›n› bafllat›yor. Anadolu’daki KOB‹’leri ulu-
                    sal medyaya tafl›yarak, marka de¤erini güç-
                                                            e¤itimler verecek. Proje kapsam›nda yaklafl›k 20 ki-
                    lendirmeyi hedefleyen Localtime, ilk afla-
                                                            me’nin temel hedef kitlesini oluflturuyor. “Anadolu
            mada Bursa, ‹zmir, Gaziantep, Kayseri ve Ankara’da  flilik bir istihdam hedefliyoruz.” KOB‹’ler Localti-
            ofisler ve temsilcilikler açacak.  Lokaltime Kurucusu  KOB‹’ler üzerinden yükseliyor” gerçekli¤i ile hareket
            Arzu Küfündür, projeye çok güvendiklerini ve Local-  ettiklerini anlatan Küfündür, “10 y›ld›r ulusal reklam
            time’nin yereldeki gücünü yerele yans›tacak bir çal›fl-  verenleri Anadolu’ya tafl›d›k. fiimdi ise Anadolu’daki
            maya imza att›klar›n› söylüyor. 5 y›ll›k bir planlama  markalar› ulusal mecraya tafl›yaca¤›z. Anadolu’da
            gerçeklefltirdiklerini belirten Küfündür, flu bilgileri ve-  ciddi maka yat›r›m› yapabilecek, reklam verme po-
            riyor: “2012, projemizin bafllama y›l›. ‹lk aflamada ya-  tansiyeli güçlü olan KOB‹’ler var. Localtime olarak
            p›lanmam›z› sa¤layacak ve organizasyon yap›m›z›  KOB‹’leri reklam veren yaparak markalaflmalar›n›n
            oluflturaca¤›z. Müflteri ve sa¤lanacak katma de¤er  yolunu açaca¤›z” diye konufluyor.
            için 2013 ve sonras›n› düflünüyoruz. Proje kapsam›n-
                                                              Kaynaklar do¤ru kullan›lmal›
                                                              Anadolu’daki bir iflletmeyi, potansiyeli ne olursa
                       ALANINDA TEK                         olsun ulusal çapa ulaflm›fl bir marka olarak düflün-
               Localtime 2002 y›l›ndan bu yana Türkiye ve   memek gerekiyor. Küfündür, bu gerçeklikle özellikle
             KKTC’de yerel medya planlama ve sat›n alma hiz-  KOB‹’lerin do¤ru mecray› do¤ru fiyatlama politikas›
             meti veriyor. Firma, R‹AK radyo ölçümü ilk kez  ile kullanmas› gerekti¤ini söylüyor. Bunun içinde
             kullanan ve ilk kez yerel TV ölçümü yapt›ran ye-  KOB‹’ler için özel paket kampanyalar oluflturduklar›-
             rel medya sektörünün lider kuruluflu olarak bilini-  n› belirten Küfündür, görüfllerini flöyle özetliyor:
             yor. Arzu Küfündür, ulusal mecran›n da s›k›nt›lar  “Asl›nda KOB‹’lerin hiçte az›msanmayacak bir bütçe-
             içinde oldu¤unu kabul ederek Anadolu KOB‹’le-  leri var. Ve bu bütçeleri do¤ru mecralarda kullanmak
             rinin bu soruna k›smen çözüm sa¤layaca¤›n› ak-  gerekiyor. Bugüne kadar birçok KOB‹, yereli tercih
             tar›yor. Küfündür, sunduklar› hizmetleri flöyle  etti. Hakl› olarak. Ama bundan sonra KOB‹’nin Tür-
             özetliyor: “Gelifltirmifl oldu¤umuz veritaban› ile  kiye’nin 2023 vizyonuna uygun geliflece¤i bir döne-
             reklamlar›n›z›n yay›nlanaca¤› en do¤ru mecray› si-  me giriyoruz. KOB‹ önyarg›s›n› y›kacak ve ulusal
             zin için belirler, “Hangi saatte kim hangi progra-  mecrada kendini görecek projelere imza atacakt›r.”
             m› izler?”, “Hangi radyo sizin reklam›n›z için uy-  Küfündür, yerel medyadaki tecrübesinin 15 y›la
             gun olur?” gibi sorular›n›z› rahatl›kla yan›tlayabi-  yaklaflt›¤›n› hat›rlatarak, olas› handikaplar› ise flöyle
             lir, markan›z›n baflar›l› tan›t›m› için bir harita olufl-  anlat›yor: “Anadolu’yu planl›yor ve görüyoruz; KO-
             tururuz. Türkiye genelinde yay›n yapan tüm rad-  B‹’nin temel sorunu güvendir. Localtime ise sektör-
             yo, televizyon ve gazeteler ile ilgili yay›n alan›, ki-  deki tecrübesiyle KOB‹’lerin güven sorununu afla-
             me ait oldu¤u, kaç adet canl› program›n›n oldu¤u  cakt›r. KOB‹ istedi¤i gibi yerel medyas›ndan Localti-
             gibi bilgileri derleyebiliyor ve sunabiliyoruz.”  me’› tan›yabilir.”


           130 KobiEfor Mart 2012
   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135