Page 69 - KobiEfor_Ekim_2012
P. 69

‹lknur Kaya Yüksel, sektördeki de¤iflimden de sö-  hissettiriyoruz.  ‹lk önce onu, kazanma hedefleri
          zediyor: “Günümüzde art›k medya sat›nalma ve    do¤rultusunda büyütmeye, beraber büyümeye inan›-
          planlama ajanslar›na kreatif ajanslar da müflteri ge-  yoruz. Reklamverenleriyle birlikte büyümek orta öl-
          tirebiliyor. Biz de medya planlama ve sat›nalma an-  çekli ajanslar›n en önemle üzerinde durmas› gereken
          lam›nda talip oldu¤umuz markalar›n ifllerini birlikte  felsefe.”
          çal›flt›¤›m›z kreatif ajanslara götürebiliyoruz. ‹fl orta-  ‹lknur Kaya Yüksel’in sektörün ifl yap›fl biçimine
          ¤› olarak yaklafl›k 7-8 kreatif ajansla çal›fl›yoruz.”  de elefltirisi var: “Medya aya¤›n›n iflin merkezinde
          Yüksel, en önemli art›lar›ndan birinin reklamverenle-  olmas›, en baflta kurgulanmas› gerekirken baz›
          rin ajansa duyduklar› güven oldu¤unun alt›n› çiziyor:  ajanslar›n bir tak›m paket yaklafl›mlar›ndan dolay›
          “Zaman zaman baflka ajanslarla çal›fl›yor olsa rek-  h›zl› ve fast food ilerleyen bir ifl haline geldi, gerçek
          lamverenimiz bizden onlara zarar gelmeyece¤ini dü-  anlamda pazarlama hedefi olan bu hedefini bafltan
          flünüyor, bize fikir dan›fl›yor. Güven telkin etmek, y›l-  kurgulayan reklamveren biliyor ki kreatif ve medya
          lard›r bu alg›yla yaflamak bizim için önemli bir art›,  aya¤› bafltan planlanmal›. Birlikte yola ç›kmamak,
          reklamveren güven duyarak bizimle masaya oturu-  bazen kreatif iflle iflin sat›nalma taraf›nda ajanslar›n
          yor, getirdi¤imiz önerilere sayg› duyarak, güvenerek  ayr› tarafa gitmelerine neden olabiliyor. Ayn› çerçe-
          yaklafl›yor. Böyle oldu¤u için de reklamveren,         veden bakmak ve ortak bir hedefte ilerlemek
          bütçesinin kendi faydas› yönünde de¤er-     ‹lknur       önemli. Bu zincir bir ifl, herkes ayn› do¤-
          lendirilece¤ini, tam istedi¤i gibi bir plan                 rultuda oldu¤unda baflar› gelir. Bize
          yakalayaca¤›n› biliyor.”                Kaya Yüksel,         göre baflar›; reklamvereni do¤ru an-
            ‹lknur Kaya Yüksel’e göre yükse-   bütçesi ve ölçe¤i         lama, hesap verebilme ve sürekli
          len mecra; outdoor: “Uygulama çe-   ne olursa olsun her        üretmektir. Nerede olman›z gerek-
          flitlili¤i, özellikle ifade s›k›nt›s› çeki-  reklamverene ayn›   ti¤ini do¤ru konumlarsan›z baflar›-
          len örne¤in sa¤l›k gibi baz› sektör-                            l› olabiliyorsunuz. Do¤ru sat›nal-
          lerde outdoor, iletiflim çal›flmas›n›      hassasiyeti            ma hedefe götürür. Do¤ru ve sü-
          anlaml› bir yere getirebiliyor.  Out-  gösterebilmenin         rekli iletiflim yat›r›m› yapan, y›lbo-
          door gerçekten yükselen bir y›ld›z,  en temel politikalar›     yu düzenli reklam iletiflimi yapan
          farkl› farkl› uygulamalar ve kreatif ça-  oldu¤unu            her reklamverenin baflar›ya ulaflma-
          l›flmalarla dikkat çeken ve bütçe s›k›n-                      mas› imkans›z, önemli olan do¤ru ko-
          t›s› yaflamadan ilerleyebilece¤imiz önem-  söylüyor.        numlamad›r. Düzenli ve sürekli iletiflim
          li bir mecra. Art›k daha mobiliz, outdoor da-           yat›r›m› yapmak çok önemlidir. Mecra çeflit-
          ha çok insana yaklaflan, insan›n yan›nda bir mecra.  lili¤i de çok önemlidir, her mecran›n seslendi¤i
          ‹nternet, yaklafl›k son 10 y›ld›r üzerine oynanan an-  farkl› hedef kitleler var. Her müflterinin ihtiyac›na
          cak hala gerçek de¤erini bulamam›fl bir mecra. Tele-  özel çal›fl›yoruz, basmakal›p, bafltan kurgulanm›fl ifl-
          vizyon ise ölçümlemelerin yap›l›yor olmas›ndan son-  ler yapm›yoruz. Müflteriyi anl›yor, yapmak istedi¤ini
          ra küçük ve orta ölçekli reklamverenlerin de art›k  kendi dinami¤inde görmeye çal›fl›yoruz.”
          kolayca yer alabilece¤i bir mecra haline geldi. Bu
          durum televizyondan global müflterileri biraz çekti.
          Bunu f›rsata dönüfltüren reklamverenler de uygun
          bütçeler ve sat›fl politikalar› sonucunda kolayca te-
          levizyonda yer alabiliyor. En ucuz ve hala en kolay
          ulafl›labilir mecra televizyon. Kan kaybeden mecralar
          ise gazete ve dergiler.”
            Butik ajanslar›n varolma sebebinin müflteriye her
          daim yak›n olmalar›ndan geçti¤ini düflünen Yüksel
          flu de¤erlendirmeyi yap›yor: “Bu noktada özellikle
          global ajanslarla çal›flmak istemifl ama orada mutlu
          olamam›fl reklamverenler bize geliyor. ‹flle ilgili ko-
          nufltu¤umuz ilk günden, medyaya ç›kt›¤›m›z güne
          kadar üst düzey yetkili olarak müflterimizin hep ya-
          n›nday›z. Herhangi bir sorun yaflad›klar›nda, fuarlar-
          da yan›nday›z, gerekti¤inde iletiflim konusundaki di-
          ¤er ajanslarla sat›nalma toplant›lar›na birlikte kat›l›-
          r›z. En önemli misyonumuz; fleffafl›k, her zaman he-
          sapverebilir ve yapt›¤›m›z iflin arkas›nda olmaya
          gayret ediyoruz.”
            ‹lknur Kaya Yüksel reklamverenle ayn› dili konu-
          flabilmenin önemine de inan›yor: “Bütçesi, ölçe¤i ne
          olursa olsun her reklamverene ayn› hassasiyeti gös-
          terebilmek en temel politikam›z. Onu biricik ve özel
                                                                                      Ekim 2012 KobiEfor 69
   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74