Page 69 - KobiEfor_Ekim_2012
P. 69
‹lknur Kaya Yüksel, sektördeki de¤iflimden de sö- hissettiriyoruz. ‹lk önce onu, kazanma hedefleri
zediyor: “Günümüzde art›k medya sat›nalma ve do¤rultusunda büyütmeye, beraber büyümeye inan›-
planlama ajanslar›na kreatif ajanslar da müflteri ge- yoruz. Reklamverenleriyle birlikte büyümek orta öl-
tirebiliyor. Biz de medya planlama ve sat›nalma an- çekli ajanslar›n en önemle üzerinde durmas› gereken
lam›nda talip oldu¤umuz markalar›n ifllerini birlikte felsefe.”
çal›flt›¤›m›z kreatif ajanslara götürebiliyoruz. ‹fl orta- ‹lknur Kaya Yüksel’in sektörün ifl yap›fl biçimine
¤› olarak yaklafl›k 7-8 kreatif ajansla çal›fl›yoruz.” de elefltirisi var: “Medya aya¤›n›n iflin merkezinde
Yüksel, en önemli art›lar›ndan birinin reklamverenle- olmas›, en baflta kurgulanmas› gerekirken baz›
rin ajansa duyduklar› güven oldu¤unun alt›n› çiziyor: ajanslar›n bir tak›m paket yaklafl›mlar›ndan dolay›
“Zaman zaman baflka ajanslarla çal›fl›yor olsa rek- h›zl› ve fast food ilerleyen bir ifl haline geldi, gerçek
lamverenimiz bizden onlara zarar gelmeyece¤ini dü- anlamda pazarlama hedefi olan bu hedefini bafltan
flünüyor, bize fikir dan›fl›yor. Güven telkin etmek, y›l- kurgulayan reklamveren biliyor ki kreatif ve medya
lard›r bu alg›yla yaflamak bizim için önemli bir art›, aya¤› bafltan planlanmal›. Birlikte yola ç›kmamak,
reklamveren güven duyarak bizimle masaya oturu- bazen kreatif iflle iflin sat›nalma taraf›nda ajanslar›n
yor, getirdi¤imiz önerilere sayg› duyarak, güvenerek ayr› tarafa gitmelerine neden olabiliyor. Ayn› çerçe-
yaklafl›yor. Böyle oldu¤u için de reklamveren, veden bakmak ve ortak bir hedefte ilerlemek
bütçesinin kendi faydas› yönünde de¤er- ‹lknur önemli. Bu zincir bir ifl, herkes ayn› do¤-
lendirilece¤ini, tam istedi¤i gibi bir plan rultuda oldu¤unda baflar› gelir. Bize
yakalayaca¤›n› biliyor.” Kaya Yüksel, göre baflar›; reklamvereni do¤ru an-
‹lknur Kaya Yüksel’e göre yükse- bütçesi ve ölçe¤i lama, hesap verebilme ve sürekli
len mecra; outdoor: “Uygulama çe- ne olursa olsun her üretmektir. Nerede olman›z gerek-
flitlili¤i, özellikle ifade s›k›nt›s› çeki- reklamverene ayn› ti¤ini do¤ru konumlarsan›z baflar›-
len örne¤in sa¤l›k gibi baz› sektör- l› olabiliyorsunuz. Do¤ru sat›nal-
lerde outdoor, iletiflim çal›flmas›n› hassasiyeti ma hedefe götürür. Do¤ru ve sü-
anlaml› bir yere getirebiliyor. Out- gösterebilmenin rekli iletiflim yat›r›m› yapan, y›lbo-
door gerçekten yükselen bir y›ld›z, en temel politikalar› yu düzenli reklam iletiflimi yapan
farkl› farkl› uygulamalar ve kreatif ça- oldu¤unu her reklamverenin baflar›ya ulaflma-
l›flmalarla dikkat çeken ve bütçe s›k›n- mas› imkans›z, önemli olan do¤ru ko-
t›s› yaflamadan ilerleyebilece¤imiz önem- söylüyor. numlamad›r. Düzenli ve sürekli iletiflim
li bir mecra. Art›k daha mobiliz, outdoor da- yat›r›m› yapmak çok önemlidir. Mecra çeflit-
ha çok insana yaklaflan, insan›n yan›nda bir mecra. lili¤i de çok önemlidir, her mecran›n seslendi¤i
‹nternet, yaklafl›k son 10 y›ld›r üzerine oynanan an- farkl› hedef kitleler var. Her müflterinin ihtiyac›na
cak hala gerçek de¤erini bulamam›fl bir mecra. Tele- özel çal›fl›yoruz, basmakal›p, bafltan kurgulanm›fl ifl-
vizyon ise ölçümlemelerin yap›l›yor olmas›ndan son- ler yapm›yoruz. Müflteriyi anl›yor, yapmak istedi¤ini
ra küçük ve orta ölçekli reklamverenlerin de art›k kendi dinami¤inde görmeye çal›fl›yoruz.”
kolayca yer alabilece¤i bir mecra haline geldi. Bu
durum televizyondan global müflterileri biraz çekti.
Bunu f›rsata dönüfltüren reklamverenler de uygun
bütçeler ve sat›fl politikalar› sonucunda kolayca te-
levizyonda yer alabiliyor. En ucuz ve hala en kolay
ulafl›labilir mecra televizyon. Kan kaybeden mecralar
ise gazete ve dergiler.”
Butik ajanslar›n varolma sebebinin müflteriye her
daim yak›n olmalar›ndan geçti¤ini düflünen Yüksel
flu de¤erlendirmeyi yap›yor: “Bu noktada özellikle
global ajanslarla çal›flmak istemifl ama orada mutlu
olamam›fl reklamverenler bize geliyor. ‹flle ilgili ko-
nufltu¤umuz ilk günden, medyaya ç›kt›¤›m›z güne
kadar üst düzey yetkili olarak müflterimizin hep ya-
n›nday›z. Herhangi bir sorun yaflad›klar›nda, fuarlar-
da yan›nday›z, gerekti¤inde iletiflim konusundaki di-
¤er ajanslarla sat›nalma toplant›lar›na birlikte kat›l›-
r›z. En önemli misyonumuz; fleffafl›k, her zaman he-
sapverebilir ve yapt›¤›m›z iflin arkas›nda olmaya
gayret ediyoruz.”
‹lknur Kaya Yüksel reklamverenle ayn› dili konu-
flabilmenin önemine de inan›yor: “Bütçesi, ölçe¤i ne
olursa olsun her reklamverene ayn› hassasiyeti gös-
terebilmek en temel politikam›z. Onu biricik ve özel
Ekim 2012 KobiEfor 69