Page 68 - KobiEfor_Ekim_2012
P. 68
AJANS
‘‹letiflim’de köprü ajans;
AccessMedia
Yüzde 100 Türk sermayeli Türkiye’nin
ilk medya ajanslar›ndan biri
AccessMedia, uzun vadede onlar›
anlayabilecek global bir yat›r›m
ortakl›¤›na s›cak bak›yor. AccessMedia
Ajans Baflkan› ‹lknur Kaya Yüksel,
perakende, biliflim, finans, kozmetik,
g›da ve enerji sektörlerine
yo¤unlaflacaklar›n› söylüyor.
l Röportaj: Deniz YANIKTAfi l
A ccessMedia Ajans Baflkan› ‹lknur Kaya Yük-
sel, reklamverenin ifl ve pazarlama hedefle-
rini; pazar dinamikleri ve tüketici profili aç›-
s›ndan; pazar hacmi, dinamikleri, markan›n
pazardaki yeri, fiyatland›rma, da¤›t›m ve
mevsimsellik de¤erlerini ele alan pazar analiziyle ifle
bafllad›klar›n› ve ikinci ad›mda planlamaya geçtikle-
rini anlat›yor: “‹fl ve pazarlama hedefleri do¤rultu-
sunda çözüm önerilerini içeren stratejiye uygun mec-
ra karmas› haz›rl›yoruz. ‹letiflim yat›r›m›n›n katmade-
¤erli geri dönüflünü hedefliyoruz. ‹çerik önerilerini
reklamverenle paylafl›yoruz. Uygulama aflamas›nda
gelifltirdi¤imiz etkin tekniklerle, efektif fiyatlarla AccessMedia köprüsü
medya sat›nalmalar› yapar›z. Mecralar›n periyodik AccessMedia ad› gibi reklam, halkla iliflkiler ajans-
performans de¤erlendirmelerini raporlar›z. Anl›k ve lar›, reklamverenler ve mecralar aras›nda bir köprü
mevsimsel f›rsatlar› takip eder h›zla reklam vereni- konumunda. Çok uzun y›llar iflin kreatif ve reklam
mizle paylafl›r›z. Kampanya sonunda Planlama Post taraf›nda olmalar›na karfl›n iflin bu taraf›n› seçtikleri-
Analizi Raporu haz›rlar›z. Rakiplerin sektördeki ko- ni söyleyen Yüksel, bir anlamda orta konumda bu-
numunu inceleriz, düzenli, sürekli sektör ve rakip lunman›n, dengeleri bulmaya çal›flman›n çok keyifli
analizleri yapar›z. Mecralar›n ayr›nt›l› (y›ll›k, haftal›k, oldu¤unu dile getiriyor: “Her fleyin merkezindesiniz.
günlük) analizlerini yapar›z.” Reklamveren, mecralar, halkla iliflkiler ve reklam›n
AccesMedia’n›n bugüne kadar 60’›n üzerinde rek- ortas›ndas›n›z, hem yorucu hem de keyif veren bir
lamverene hizmet verdi¤ini aktaran Yüksel, daha çok ifl. Rakamlar›n, sat›nalman›n oldu¤u bir dünyada ol-
orta ölçekli reklamverenlerle çal›flt›klar›n› ifade edi- dukça keyif al›yorsunuz. Sürekli çal›flt›¤›m›z markalar
yor: “25’in üzerinde aktif müflterimiz var. Is›tma so- ad›na en uygun sat›n alma hedeflerini, onlar›n pazar
¤utma, inflaat, sa¤l›k, e¤itim, perakende, ofis mobil- paylar›n› bir öteye tafl›yacak süreçleri koruyarak ger-
yalar›, ulafl›m, lojistik sektörlerine hizmet veriyoruz.” çeklefltirmelisiniz. Bunun da en anlaml› yolu, uygun
Yüksel, yüzde 100 Türk sermayeli Türkiye’nin ilk yerli medya bütçeleri yaratmaktan geçiyor. Reklamveren-
medya ajanslar›ndan biri olduklar›n› vurgulayarak, lerin bütçelerini kendi bütçemiz gibi görüp; hassas,
uzun vadeli hedeflerini ise flöyle özetliyor: “Bizim kur- dikkatli, özenli ve markay› büyütmeye yönelik dav-
gumuzla bizi anlayabilecek bir global yat›r›m ortakl›¤› ran›yoruz, yapt›¤›m›z iflten fayda görmeleri bizim en
sözkonusu olabilir. fiu anda belli say›da müflterisine büyük amac›m›z. Hiçbir ifle bir seferlik ifl olarak bak-
hizmet veren ve bu çizgisini koruyan bir ajans›z. Bel- m›yoruz, uzun vadeli çal›flmaktan yanay›z. Her ifli-
li say›da müflterimize hizmet anlay›fl›m›z› daha da yo- mizde önce müflterimizin fayda görmesi üzerine
¤un yaflatarak markalar›m›zla büyümek istiyoruz.” odaklan›yoruz. ”
68 KobiEfor Ekim 2012