Page 89 - KobiEfor_Haziran_2011
P. 89

Aristo, butik de¤il,                                     mayla çal›flmay› ilke edindiklerini ifade
              genç ve yeni                                             ediyor: “Biz her sektörden bir firmaya
              Ergin butik bir ajans olmad›kla-                         hakk›n› vererek hizmet vermek istiyo-
           r›n›n alt›n› çiziyor: “Firma, iletiflim                      ruz. Saat, ayakkab›, insan kaynaklar›,
           ve halkla iliflkiler konusunda bilgi-                        havayollar›, online oyunlar, dayan›kl›
           li olmal›, uzun soluklu bir çal›flma                         tüketim ürünleri, erkek giyim, ›s›tma ve
           oldu¤unu bilmeli, beklentileri pro-                         so¤utma ve mobilya sektörüne hizmet
           fesyonel olmal›. Firmalarla ayn› di-                        sunuyoruz. Bizim pazarlama ekibimiz,
           li konufluyor olmak önemli. ‹yi an-                          farkl› sektörlerden müflterilerle görüfl-
           laflt›¤›m›z firmayla çal›fl›r›z. Her ça-                      meye devam ediyor. Özellikle kad›n gi-
           l›flt›¤›m›z firma, ilk görüflmelerinde                        yim, g›da, aksesuar, yap› sektörüne gir-
           onlar› etkileyen yan›m›z›n genç, di-                        mek istiyoruz. Ayn› sektörden iki fir-
           namik ve enerjik yap›m›z oldu¤unu                           mayla çal›flamazs›n›z, firmalarda bunu
           söylüyor. Yeniyiz, genciz ve sektör-                        istemiyor. Baz› ajanslar iki ayr› firma
           de yeni yeni ad›m›z› duyuruyoruz,                           kurarak bu ifli yap›yor, biz bunu yapma-
           baflarma h›rs›m›z› ve arzumuzu hiç-                          yaca¤›z.”
           bir zaman kaybetmek istemiyo-
           ruz. 12 firman›n iletiflim dan›fl-                     ‹letiflim dan›flmanl›¤› ihtiyaç
           manl›¤›n› yap›yoruz. Bir firmay›,                                        Ç›nar Ergin, her firma-
           markay› tek bafl›na halkla iliflki-                                      n›n bir iletiflim dan›flman-
           ler, alan›nda lider yapamaz, ileti-                                    l›¤› ihtiyac› bulundu¤unu
           flim bir bütün. Medya iliflkileri                                        söylüyor. Özellikle büyü-
           aç›s›ndan bakarsak da çok baflar›l›                                     mek isteyen KOB‹’lere ile-
           sonuçlar al›yoruz. Çünkü biz neyin                                     tiflim dan›flmanl›¤› hizmeti
           haber de¤eri tafl›d›¤›n›, haberin ba-                                   almalar›n› öneriyor: “KO-
           s›na nas›l servis edilece¤ini çok iyi                                  B‹’ler en kaliteli hizmeti
           biliyoruz. Bu bizim için avantaj.                                      en uygun fiyata verecek
           Medya iletiflim, itibar ve alg› yöneti-                                 ajansla çal›flmal›lar. Marka
           mi, kriz iletiflimi hizmeti veriyoruz.                                  olmak istiyorlarsa yapma-
           Sosyal sorumluluk projeleri yönetiyo-                                  lar› gereken iyi bir partner
           ruz, talep gelmesi halinde kreatif çal›flmalar yapsak                   seçmek. Çal›flt›klar› ajan-
           da medya sat›n alma ve reklam ifli yapm›yoruz.”                         s›n referanslar›na dikkat
                                                            etmeliler. KOB‹’lerin halkla iliflkilerle ilgili bilgileri
              Baflar›l› kampanya, uzun vadede de             olmayabilir ancak karfl›l›kl› güven duyacaklar›
              baflar› getirir                                ajanslarla çal›flmal›lar. Halkla iliflkiler ajanslar›n›n
              “Baz› reklamlar tamamen kalitesiyle güzel bir  da firman›n her istedi¤ini yapmak yerine onlar›
           stratejiyle uzun vadede baflar›l› olur” diyen Engin,  yönlendirmesi gerekiyor.”
           “K›sa  vadede ad›n› ezberletmek isteyenlere farkl›
           bir strateji gelifltirirsiniz. Firman›n beklentisini karfl›-
           lamak önemlidir” görüflünde.
              Halkla iliflkilerde eskiden markalar›n bugünse al-
           g›lar›n yönetildi¤ini söyleyen Ergin, “Biz markayla il-
           gili alg›lar›n oluflturulmas›n› ve bunun yönetilmesini
           gerçeklefltiriyoruz. Hedef kitleleriyle markalar›, en
           do¤ru yerde ve zamanda, en güzel flekilde bulufltur-
           maya çal›fl›yoruz” diye konufluyor. Ergin, baz› ajans-
           lar›n b›rakt›¤› kötü izlenimleriyle de mücadele ettik-
           lerini anlat›yor: “Türkiye’deki halkla iliflkiler alg›s›yla
           savafl veriyoruz, insanlara bunu daha iyi anlatmam›z
           gerekti¤ini düflünüyorum. Marka olmak isteyen firma
           için halkla iliflkilerin güzel bir destek oldu¤unu anla-
           yacaklar.”
              Aristo, kad›n giyim, g›da, aksesuar ve
              yap› sektörüne de hizmet vermeyi
              hedefliyor
              Çal›flt›klar› bir firman›n verdikleri hizmetten mem-
           nun olmalar› ve onlar› referans göstermelerinin öne-
           mine de¤inen Ergin, her sektörden yaln›zca bir fir-
                                                                                      Haziran 2011 KobiEfor 89
   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94