Page 89 - KobiEfor_Haziran_2011
P. 89
Aristo, butik de¤il, mayla çal›flmay› ilke edindiklerini ifade
genç ve yeni ediyor: “Biz her sektörden bir firmaya
Ergin butik bir ajans olmad›kla- hakk›n› vererek hizmet vermek istiyo-
r›n›n alt›n› çiziyor: “Firma, iletiflim ruz. Saat, ayakkab›, insan kaynaklar›,
ve halkla iliflkiler konusunda bilgi- havayollar›, online oyunlar, dayan›kl›
li olmal›, uzun soluklu bir çal›flma tüketim ürünleri, erkek giyim, ›s›tma ve
oldu¤unu bilmeli, beklentileri pro- so¤utma ve mobilya sektörüne hizmet
fesyonel olmal›. Firmalarla ayn› di- sunuyoruz. Bizim pazarlama ekibimiz,
li konufluyor olmak önemli. ‹yi an- farkl› sektörlerden müflterilerle görüfl-
laflt›¤›m›z firmayla çal›fl›r›z. Her ça- meye devam ediyor. Özellikle kad›n gi-
l›flt›¤›m›z firma, ilk görüflmelerinde yim, g›da, aksesuar, yap› sektörüne gir-
onlar› etkileyen yan›m›z›n genç, di- mek istiyoruz. Ayn› sektörden iki fir-
namik ve enerjik yap›m›z oldu¤unu mayla çal›flamazs›n›z, firmalarda bunu
söylüyor. Yeniyiz, genciz ve sektör- istemiyor. Baz› ajanslar iki ayr› firma
de yeni yeni ad›m›z› duyuruyoruz, kurarak bu ifli yap›yor, biz bunu yapma-
baflarma h›rs›m›z› ve arzumuzu hiç- yaca¤›z.”
bir zaman kaybetmek istemiyo-
ruz. 12 firman›n iletiflim dan›fl- ‹letiflim dan›flmanl›¤› ihtiyaç
manl›¤›n› yap›yoruz. Bir firmay›, Ç›nar Ergin, her firma-
markay› tek bafl›na halkla iliflki- n›n bir iletiflim dan›flman-
ler, alan›nda lider yapamaz, ileti- l›¤› ihtiyac› bulundu¤unu
flim bir bütün. Medya iliflkileri söylüyor. Özellikle büyü-
aç›s›ndan bakarsak da çok baflar›l› mek isteyen KOB‹’lere ile-
sonuçlar al›yoruz. Çünkü biz neyin tiflim dan›flmanl›¤› hizmeti
haber de¤eri tafl›d›¤›n›, haberin ba- almalar›n› öneriyor: “KO-
s›na nas›l servis edilece¤ini çok iyi B‹’ler en kaliteli hizmeti
biliyoruz. Bu bizim için avantaj. en uygun fiyata verecek
Medya iletiflim, itibar ve alg› yöneti- ajansla çal›flmal›lar. Marka
mi, kriz iletiflimi hizmeti veriyoruz. olmak istiyorlarsa yapma-
Sosyal sorumluluk projeleri yönetiyo- lar› gereken iyi bir partner
ruz, talep gelmesi halinde kreatif çal›flmalar yapsak seçmek. Çal›flt›klar› ajan-
da medya sat›n alma ve reklam ifli yapm›yoruz.” s›n referanslar›na dikkat
etmeliler. KOB‹’lerin halkla iliflkilerle ilgili bilgileri
Baflar›l› kampanya, uzun vadede de olmayabilir ancak karfl›l›kl› güven duyacaklar›
baflar› getirir ajanslarla çal›flmal›lar. Halkla iliflkiler ajanslar›n›n
“Baz› reklamlar tamamen kalitesiyle güzel bir da firman›n her istedi¤ini yapmak yerine onlar›
stratejiyle uzun vadede baflar›l› olur” diyen Engin, yönlendirmesi gerekiyor.”
“K›sa vadede ad›n› ezberletmek isteyenlere farkl›
bir strateji gelifltirirsiniz. Firman›n beklentisini karfl›-
lamak önemlidir” görüflünde.
Halkla iliflkilerde eskiden markalar›n bugünse al-
g›lar›n yönetildi¤ini söyleyen Ergin, “Biz markayla il-
gili alg›lar›n oluflturulmas›n› ve bunun yönetilmesini
gerçeklefltiriyoruz. Hedef kitleleriyle markalar›, en
do¤ru yerde ve zamanda, en güzel flekilde bulufltur-
maya çal›fl›yoruz” diye konufluyor. Ergin, baz› ajans-
lar›n b›rakt›¤› kötü izlenimleriyle de mücadele ettik-
lerini anlat›yor: “Türkiye’deki halkla iliflkiler alg›s›yla
savafl veriyoruz, insanlara bunu daha iyi anlatmam›z
gerekti¤ini düflünüyorum. Marka olmak isteyen firma
için halkla iliflkilerin güzel bir destek oldu¤unu anla-
yacaklar.”
Aristo, kad›n giyim, g›da, aksesuar ve
yap› sektörüne de hizmet vermeyi
hedefliyor
Çal›flt›klar› bir firman›n verdikleri hizmetten mem-
nun olmalar› ve onlar› referans göstermelerinin öne-
mine de¤inen Ergin, her sektörden yaln›zca bir fir-
Haziran 2011 KobiEfor 89