Page 92 - KobiEfor_Haziran_2011
P. 92
UZMAN Türk K›z›lay› ve KalDer Avrupa’da
Bir ‹lke ‹mza Att›
T ürkiye Kalite Derne¤i’nin (Kal- t›kça, daha çok kurulufl sürekli ö¤renen
Der) öncülü¤ünde yürütülen Ulu-
ve geliflen kurumlara dönüflecek ve
Türkiye’nin gelece¤i daha sa¤lam te-
sal Kalite Hareketi (UKH), Türki-
ye’nin kendi alan›nda öncü kuru-
lufllar›n›n kat›l›m› ile h›zla büyüyor. Kal- mellere oturacakt›r.
Der taraf›ndan 1998’de, ulusal “kalite” 2015 y›l›nda K›z›lay dünya
bilincinin yarat›lmas›, gelifltirilmesi ve birincisi olacak
toplam kalite yönetimi ile Mükemmellik Türk K›z›lay› Genel Baflkan› Tekin Küçü-
Modeli uygulamalar›n›n yayg›nlaflt›r›l- kali ise Ulusal Kalite Hareketi’ne kat›l-
mas› amac› ile bafllat›lan Ulusal Kalite malar›ndan duydu¤u mutluluktan sö-
Hareketi, yeni kat›l›mc›larla birlikte bir zetti. “Türkiye’de kaliteye yön veren
盤 gibi büyümeye devam ediyor. Sek- KalDer’in yapt›¤› ifllerle dünya stan-
tör ya da ölçek gözetmeksizin tüm ku- dartlar›n› yakalayan K›z›lay ile gerçek-
rum ve kurulufllara aç›k bir sivil toplum lefltirdi¤i iflbirli¤i çok önemli. K›z›lay
hareketi olan Ulusal Kalite Hareketi, 2015 y›l›nda lojistikte dünya birincisi
son olarak Türk K›z›lay›’n›n da kat›l›- olmay› hedefliyor. Böyle büyük hedef-
m›yla daha da güçlendi. Ulusal Kalite lere giderken KalDer’in eksiklerimizi bi-
Hareketi ‹yi Niyet Bildirgesi ‹mza Töre- ze göstermesi ad›na büyük pay› ola-
ni, Türk K›z›lay› Genel Baflkan› Tekin cak” dedi. Dünyan›n en köklü birkaç si-
A.HAMD‹ DO⁄AN Küçükali ve KalDer Yönetim Kurulu vil toplum kuruluflundan biri olan Türk
Baflkan› A.Hamdi Do¤an’›n kat›l›m›yla, K›z›lay›, 143 y›ll›k birikimiyle dünyan›n
KalDer Yönetim
Türk K›z›lay› ‹stanbul Müdürlü¤ü’nde her co¤rafyas›na iyili¤i ve merhameti
Kurulu Baflkan› 20 May›s 2011 tarihinde gerçeklefltirildi. tafl›d›¤›n› ifade eden Tekin Küçükali
Gerçeklefltirdi¤imiz iflbirli¤iyle Avrupa flunlar› dile getirdi: “KalDer’in ‘Yaflam›n
Kalite Yönetimi Vakf› (EFQM) taraf›ndan her alan›nda kalite’ slogan›yla yürüttü-
uygulanan mükemmellik modeli Ulusal ¤ü ‘Mükemmellik Modeli’ de Türk K›z›-
143 y›ll›k birikimiyle Kalite Hareketi ile birlikte K›z›lay’da da lay›’n›n kalite anlay›fl›yla birebir özdefl-
lefliyor. Türk K›z›lay› olarak KalDer’in
uygulanmaya bafllanacak. Türk K›z›lay›
dünyan›n en bu modeli Avrupa’da uygulayacak ilk Ulusal Kalite Hareketi’ne kat›larak ulu-
sal ve uluslararas› topluma sundu¤u-
ve tek yard›m kuruluflu olacak. EFQM
köklü sivil toplum Mükemmellik Modeli ile Türk K›z›la- muz hizmetler ve faaliyetlerde, toplu-
mun ihtiyaç ve beklentilerini en k›sa
y›’n›n yönetim yap›s›, insan kaynaklar›,
kurulufllar›ndan biri ifl stratejileri ve ifl birlikleri gelifltirme- zamanda, en az kaynakla, en kaliteli
sinde katk› sa¤layaca¤›z. KalDer’in uy- flekilde karfl›layabilmek, böylece top-
olan Türk K›z›lay›, gulad›¤›, Avrupa’da ve dünyada birçok lumsal memnuniyeti art›rarak faaliyet-
ülke taraf›ndan kullan›lmakta olan lerimize kat›l›m› her geçen gün bir üst
Türkiye’de KalDer “EFQM Mükemmellik Modeli” ile ku- düzeye ç›karmay› hedefliyoruz. Mükem-
rumlara kendi “Öz de¤erlendirmelerini” mellik Modeli, tüm çal›flanlar›n›n faali-
taraf›ndan yürütülen yapt›rarak bir kuruluflun güçlü, iyilefl- yetleri, ürün ve hizmetlerin sürekli iyi-
tirmeye aç›k alanlar›n›n belirlenebilme- lefltirilmesi yoluyla vatandafl memnuni-
Avrupa Kalite si ve gerçekleflen ilerlemeyi periyodik yetine odakl› tüm maddi ve manevi ku-
olarak ölçebilmesi sa¤lan›yor. Öz de- rumsal kaynaklar› bir bütünlük içinde
Yönetimi Vakf›’n›n ¤erlendirme ile kurulufllar mükemmelli- ele alan bir yönetim yaklafl›m›d›r. Bu
(EFQM) Yönetim ¤in ne anlama geldi¤ini, mükemmele iflbirli¤iyle Türk K›z›lay›’n›n ilk etapta
yolculukta ne kadar yol kat ettiklerini,
Alt›ntepe T›p Merkezi olmak üzere tüm
Modeli di¤er yolcularla k›yasland›¤›nda ne du- birimlerimizde Kalite Yönetim Siste-
rumda olduklar›n› ö¤renme f›rsat› ve
mi’ne geçece¤iz. Böylece yönetim, ça-
uygulamas›na geçti. yönetim kalitelerini art›rma f›rsat› bulu- l›flma ve hizmet standartlar›n› sürekli
yorlar. Biz K›z›lay’da da yönetimin daha
yenileyen ve gelifltiren Türk K›z›lay›, ih-
KalDer ve K›z›lay kaliteli olmas›n› sa¤layaca¤›z. Yaflam tiyaç an›nda daha fazla insana ulafla-
kalitemizin iyilefltirilmesinde, ülke ge- rak, uluslararas› kalite standartlar›nda
aras›nda yap›lan nelinde, holdinglerden KOB‹’lere, üre- hizmetler sunmay› sürdürecektir.”
timden hizmete, e¤itimden sa¤l›k ve di-
iflbirli¤iyle ¤er kamu hizmetlerine, yerel yönetimle-
re, sivil toplum kurulufllar›na kadar top-
Avrupa’da ilk defa lumumuzda her alan ve kiflinin sorum-
lulu¤u vard›r. K›z›lay ülkemizin en bü-
bir yard›m kuruluflu yük sivil toplum kurulufllar›ndan biridir.
Mükemmel olmak yolunda çabalar› top-
bu modeli lum için en anlaml› de¤erlerden biridir.
Sonuçlar› do¤rudan insan hayat›na yö-
uygulamaya nelik etkileri olacak çal›flmalar yaflam
bafllayacak. kalitesi aç›s›ndan en büyük kazan›m ve
güvencelerimizden biri olacakt›r. Mü-
kemmellik Modeli kullan›m› yayg›nlafl-
92 KobiEfor Haziran 2011