Page 92 - KobiEfor_Haziran_2011
P. 92

UZMAN                   Türk K›z›lay› ve KalDer Avrupa’da
                                                      Bir ‹lke ‹mza Att›


                                       T     ürkiye Kalite Derne¤i’nin (Kal-  t›kça, daha çok kurulufl sürekli ö¤renen
                                             Der) öncülü¤ünde yürütülen Ulu-
                                                                          ve geliflen kurumlara dönüflecek ve
                                                                          Türkiye’nin gelece¤i daha sa¤lam te-
                                             sal Kalite Hareketi (UKH), Türki-
                                             ye’nin kendi alan›nda öncü kuru-
                                        lufllar›n›n kat›l›m› ile h›zla büyüyor. Kal-  mellere oturacakt›r.
                                        Der taraf›ndan 1998’de, ulusal “kalite”  2015 y›l›nda K›z›lay dünya
                                        bilincinin yarat›lmas›, gelifltirilmesi ve  birincisi olacak
                                        toplam kalite yönetimi ile Mükemmellik  Türk K›z›lay› Genel Baflkan› Tekin Küçü-
                                        Modeli uygulamalar›n›n yayg›nlaflt›r›l-  kali ise Ulusal Kalite Hareketi’ne kat›l-
                                        mas› amac› ile bafllat›lan Ulusal Kalite  malar›ndan duydu¤u mutluluktan sö-
                                        Hareketi, yeni kat›l›mc›larla birlikte bir  zetti. “Türkiye’de kaliteye yön veren
                                        盤 gibi büyümeye devam ediyor. Sek-  KalDer’in yapt›¤› ifllerle dünya stan-
                                        tör ya da ölçek gözetmeksizin tüm ku-  dartlar›n› yakalayan K›z›lay ile gerçek-
                                        rum ve kurulufllara aç›k bir sivil toplum  lefltirdi¤i iflbirli¤i çok önemli. K›z›lay
                                        hareketi olan Ulusal Kalite Hareketi,  2015 y›l›nda lojistikte dünya birincisi
                                        son olarak Türk K›z›lay›’n›n da kat›l›-  olmay› hedefliyor. Böyle büyük hedef-
                                        m›yla daha da güçlendi. Ulusal Kalite  lere giderken KalDer’in eksiklerimizi bi-
                                        Hareketi ‹yi Niyet Bildirgesi ‹mza Töre-  ze göstermesi ad›na büyük pay› ola-
                                        ni, Türk K›z›lay› Genel Baflkan› Tekin  cak” dedi. Dünyan›n en köklü birkaç si-
             A.HAMD‹ DO⁄AN              Küçükali ve KalDer Yönetim Kurulu  vil toplum kuruluflundan biri olan Türk
                                        Baflkan› A.Hamdi Do¤an’›n kat›l›m›yla,  K›z›lay›, 143 y›ll›k birikimiyle dünyan›n
             KalDer Yönetim
                                        Türk K›z›lay› ‹stanbul Müdürlü¤ü’nde  her co¤rafyas›na iyili¤i ve merhameti
             Kurulu Baflkan›             20 May›s 2011 tarihinde gerçeklefltirildi.   tafl›d›¤›n› ifade eden Tekin Küçükali
                                        Gerçeklefltirdi¤imiz iflbirli¤iyle Avrupa  flunlar› dile getirdi: “KalDer’in ‘Yaflam›n
                                        Kalite Yönetimi Vakf› (EFQM) taraf›ndan  her alan›nda kalite’ slogan›yla yürüttü-
                                        uygulanan mükemmellik modeli Ulusal  ¤ü ‘Mükemmellik Modeli’ de Türk K›z›-
         143 y›ll›k birikimiyle         Kalite Hareketi ile birlikte K›z›lay’da da  lay›’n›n kalite anlay›fl›yla birebir özdefl-
                                                                          lefliyor. Türk K›z›lay› olarak KalDer’in
                                        uygulanmaya bafllanacak. Türk K›z›lay›
              dünyan›n en               bu modeli Avrupa’da uygulayacak ilk  Ulusal Kalite Hareketi’ne kat›larak ulu-
                                                                          sal ve uluslararas› topluma sundu¤u-
                                        ve tek yard›m kuruluflu olacak. EFQM
          köklü sivil toplum            Mükemmellik Modeli ile Türk K›z›la-  muz hizmetler ve faaliyetlerde, toplu-
                                                                          mun ihtiyaç ve beklentilerini en k›sa
                                        y›’n›n yönetim yap›s›, insan kaynaklar›,
         kurulufllar›ndan biri           ifl stratejileri ve ifl birlikleri gelifltirme-  zamanda, en az kaynakla, en kaliteli
                                        sinde katk› sa¤layaca¤›z. KalDer’in uy-  flekilde karfl›layabilmek, böylece top-
          olan Türk K›z›lay›,           gulad›¤›, Avrupa’da ve dünyada birçok  lumsal memnuniyeti art›rarak faaliyet-
                                        ülke taraf›ndan kullan›lmakta olan  lerimize kat›l›m› her geçen gün bir üst
          Türkiye’de KalDer             “EFQM Mükemmellik Modeli” ile ku-  düzeye ç›karmay› hedefliyoruz. Mükem-
                                        rumlara kendi “Öz de¤erlendirmelerini”  mellik Modeli, tüm çal›flanlar›n›n faali-
         taraf›ndan yürütülen           yapt›rarak bir kuruluflun güçlü, iyilefl-  yetleri, ürün ve hizmetlerin sürekli iyi-
                                        tirmeye aç›k alanlar›n›n belirlenebilme-  lefltirilmesi yoluyla vatandafl memnuni-
             Avrupa Kalite              si ve gerçekleflen ilerlemeyi periyodik  yetine odakl› tüm maddi ve manevi ku-
                                        olarak ölçebilmesi sa¤lan›yor. Öz de-  rumsal kaynaklar› bir bütünlük içinde
          Yönetimi Vakf›’n›n            ¤erlendirme ile kurulufllar mükemmelli-  ele alan bir yönetim yaklafl›m›d›r. Bu
           (EFQM) Yönetim               ¤in ne anlama geldi¤ini, mükemmele  iflbirli¤iyle Türk K›z›lay›’n›n ilk etapta
                                        yolculukta ne kadar yol kat ettiklerini,
                                                                          Alt›ntepe T›p Merkezi olmak üzere tüm
                  Modeli                di¤er yolcularla k›yasland›¤›nda ne du-  birimlerimizde Kalite Yönetim Siste-
                                        rumda olduklar›n› ö¤renme f›rsat› ve
                                                                          mi’ne geçece¤iz. Böylece yönetim, ça-
         uygulamas›na geçti.            yönetim kalitelerini art›rma f›rsat› bulu-  l›flma ve hizmet standartlar›n› sürekli
                                        yorlar. Biz K›z›lay’da da yönetimin daha
                                                                          yenileyen ve gelifltiren Türk K›z›lay›, ih-
           KalDer ve K›z›lay            kaliteli olmas›n› sa¤layaca¤›z. Yaflam  tiyaç an›nda daha fazla insana ulafla-
                                        kalitemizin iyilefltirilmesinde, ülke ge-  rak, uluslararas› kalite standartlar›nda
           aras›nda yap›lan             nelinde, holdinglerden KOB‹’lere, üre-  hizmetler sunmay› sürdürecektir.”
                                        timden hizmete, e¤itimden sa¤l›k ve di-
               iflbirli¤iyle             ¤er kamu hizmetlerine, yerel yönetimle-
                                        re, sivil toplum kurulufllar›na kadar top-
          Avrupa’da ilk defa            lumumuzda her alan ve kiflinin sorum-
                                        lulu¤u vard›r. K›z›lay ülkemizin en bü-
         bir yard›m kuruluflu            yük sivil toplum kurulufllar›ndan biridir.
                                        Mükemmel olmak yolunda çabalar› top-
                bu modeli               lum için en anlaml› de¤erlerden biridir.
                                        Sonuçlar› do¤rudan insan hayat›na yö-
              uygulamaya                nelik etkileri olacak çal›flmalar yaflam
              bafllayacak.               kalitesi aç›s›ndan en büyük kazan›m ve
                                        güvencelerimizden biri olacakt›r. Mü-
                                        kemmellik Modeli kullan›m› yayg›nlafl-
           92 KobiEfor Haziran 2011
   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97