Page 88 - KobiEfor_Haziran_2011
P. 88
AJANS
Aristo ‹letiflim, genç, dinamik ve iddial›:
Aristo olsa ne düflünürdü?
Halkla iliflkiler ve medya iliflkilerinin
yan› s›ra yay›nc›l›k hizmeti de sunan
genç, dinamik ve iddial› Aristo ‹letiflim,
h›zla büyüyor. 12 markaya hizmet
veren ajans, y›l sonuna kadar 20
markaya hizmet sunmay› hedefliyor.
H alkla iliflkiler, medya iliflkileri ile yay›nc›l›k
hizmetleri veren Aristo ‹letiflim Dan›flmanl›¤›,
2009’da, Türk ‹ngiliz ortakl› Tailwind Hava-
yollar›’n›n tüm kurumsal çal›flmalar›yla sektö-
re ad›m att›. Ajans, k›sa sürede portföyünü gelifltir-
di. Halkla iliflkiler ve medya iliflkileri alan›nda portfö-
yüne s›ras›yla Tailwind Havayollar›, De’longhi, Kon-
yal› Saat, Emsan, Ki¤›l›, King Paolo, Akcor, Joyga-
me, Mendo’s (Calvin Klein ve Armani iç giyim distri-
bütörü), Hugent, MOSDER ve Tamer Group, yay›nc›-
l›k alan›nda ise Tailwind Havayollar›’n›n uçak içi der-
gisinden sonra Erdemir’in gazetesi ve dergisi, Bora-
jet Dergisi, Corendon Havayollar› Dergisi ve Konyal›
Saat’in Kadran isimli gazetesi kat›ld›.
Halkla iliflkiler ve medya iliflkileri hizmeti verdi¤i Aristo ‹letiflim Ajans Baflkan› Ç›nar Ergin, sloganlar›n›n
firmalarla yol ay›rmadan hizmetini sürdüren Aristo “Aristo olsa ne düflünürdü?” oldu¤unu belirterek, Aristo’yu
‹letiflim Ajans Baflkan› Ç›nar Ergin, bunu kurumsal sektörde bir marka haline getirmek istediklerini dile getiriyor.
özveri ve dinamikle aç›kl›yor. St. Michel Frans›z Lise-
si’nden mezun olduktan sonra Fransa’n›n Lyon fleh- Saat’le çal›flmaya bafllad›k. Bütün kadromuzu halkla
rinde AES (Administration Economique et Sociale) iliflkiler üzerine kurduk. Ajans›m›z genç ve alan›nda
(Ekonomik ve Sosyal Yönetim) e¤itimi alan Ç›nar Er- tecrübeli arkadafllardan olufluyor. Toplam 12 kifliyiz.
gin, sonras›nda Marmara Üniversitesi ‹letiflim Fakül- Agresif bir hedefle ifle bafllamasayd›k, k›sa sürede
tesi Gazetecilik Bölümü’nü bitirmifl. 2006 y›l›nda ifl bu kadar büyümezdik. Çok zordu, kaliteden, iyi hiz-
hayat›na CNN Türk D›fl Haberler’de ad›m atan, son- metten ödün vermedi¤imiz sürece s›n›r›m›z yok. Bir
ras›nda Tempo ve D-Smart dergilerinde editörlük ya- sene sonra nerede oluruz, onu zaman gösterecek.
pan Ergin, orta¤› Gökhan Er’le birlikte Aristo ‹leti- Daha iyi geliflmek, güçlenmek ve büyümek istiyoruz,
flim’i kurmufl. kadromuzu geniflletiyoruz. Y›l sonuna kadar 20 fir-
Ç›nar Ergin’in, bas›n sektörü için de¤erlendirmesi, mayla çal›flmak istiyoruz. Firma kaybetmeye al›fl›k
“Meslekte gelece¤inizi, ilerisini çok iyi göremeyince de¤iliz. Aristo’nun sektörde kaliteli hizmet verdi¤i
kendi yolunuzu çizme taraftar› oluyorsunuz. Genç ol- bilinen bir firma olmas›n› istiyoruz. Çal›flma kadro-
man›n verdi¤i deli cesaretiyle yola ç›kt›k” biçiminde. muza ‹ngiliz vatandafl› bir arkadafl›m›z› da dahil
Ve serüveni özetliyor: “Gökhan’la eskiye dayanan ettik. Biz Türkiye’de faaliyet gösteren uluslararas› fir-
bir dostlu¤umuz var, kendi ajans›m›z› kurup, iflimizi malarla çal›fl›yoruz. Daha fazla uluslararas› çal›flma
yapmak istedik. Di¤er ajanslardan fark›m›z flu; biz yapmay› hedefliyoruz.”
s›f›rdan bafllad›k. Tailwind Havayollar› ile ifle baflla-
d›k. Logolar›n›n çiziminden, reklam, iletiflim, kurum- Aristo, markalaflma yolunda
sal kimlik çal›flmalar›na kadar biz yapt›k. ‹stanbul Ç›nar Ergin, Aristo ‹letiflim ad›n›n kayna¤›n› ise
merkezli Tailwind Havayollar› da 2009 y›l›nda kurul- flöyle aç›kl›yor: “Aristotales iletiflimin babas›. ‹letifli-
du, hedefi d›fl hatlar ve tur operatörleri. Yurtd›fl› min ilk modelini yazan kifli. Ajans ad›n› bu nedenle
charter uçuyorlar. Bu y›l Hollanda’dan Almanya’ya Aristo’dan al›yor. Slogan›m›z; ‘Aristo olsa ne düflü-
kadar sektörle ilgili birçok fuara kat›ld›lar, bizde on- nürdü?’ Bir firman›n marka olabilmesi için en önem-
lar›n yan›ndayd›k. 2 y›ld›r güzel bir çal›flma yürütü- li çal›flmalardan birine imza at›yoruz. Her konuda bi-
yoruz, dergileriyle ilgili de sundu¤umuz hizmetten zim söyleyece¤imiz farkl› bir fikir olaca¤›n› düflünü-
çok memnunlar. Sonras›nda De’longhi ve Konyal› yoruz. Aristo’yu da bir marka yapmak istiyoruz.”
88 KobiEfor Haziran 2011