Page 60 - KobiEfor_Haziran_2011
P. 60

B‹L‹fi‹M



                                           Helyum Biliflim ‹ddial›

                                        Agresif





                                büyüyecek







               1 Nisan’da radikal bir kararla Trend Micro’nun Türkiye ve Türk Cumhuriyetleri
                      Distribütörü olan Helyum Biliflim, agresif büyümeye haz›rlan›yor.
            Türkiye’nin lider güvenlik teknolojileri da¤›t›c›s› olan Helyum, iflbirli¤inin etkisiyle
                      2011’de 7.5 milyon TL, 2012’de ise 20 milyon TL ciro hedefliyor.

          B       ireysel ve kurumsal pazardaki lider güvenlik  yan›s›ra üniversitelere hizmet verecek altyap›ya sa-
                                                            hibiz. Ayr›ca KOB‹ pazar›ndaki ekibin d›fl›nda, daha
                  çözümleri sa¤lay›c›s› Trend Micro’nun Nisan
                  2011 itibar›yla distribütörü olan Helyum Bili-
                                                            büyük kullan›c›lara ulaflacak yeni bir ekip olufltur-
                  flim, yol haritas›n› çizdi. Güçbirli¤i anlaflmas›
                                                            lere ulaflaca¤›z.”
           yapan iki flirketin yegane hedefi; bireysel ve kurum-  duk. Önümüzde bir engel yok. Belirledi¤imiz hedef-
           sal güvenlik teknolojilerinde yüzde 50 pazar liderli-
           ¤i. Trend Micro’nun kendi patentiyle gelifltirdi¤i gü-  Ç›lg›n kampanyalar bafll›yor
           venlik ürünlerinin büyüme hedeflerinin temelini    Türkiye’deki en yayg›n bayi ve perakende kanal›-
           oluflturdu¤unu söyleyen Helyum Biliflim Genel Mü-  na sahip da¤›t›c› firma olan Helyum Biliflim’in; ‹stan-
           dür Yard›mc›s› Neslihan Aksun, 2011 y›l›nda yürüt-  bul, Ankara, ‹zmir, Bursa ve Trabzon olmak üzere 5
           tükleri kampanyalarda ‘agresif’ pazarlama stratejisi  bölge temsilcili¤i bulunuyor. Trend Micro’nun birey-
           benimseyeceklerini söyledi.                      sel ürünlerde tek, kurumsalda ise üç distribütörün-
                                                            den biri olarak faaliyet gösteren Helyum, bu dönem
              Her müflteriye çözüm var                       KOB‹ a¤›rl›¤›n›n yan›s›ra bireyselde rekabeti zorla-
              Helyum Biliflim’in Türkiye genelinde 5 bölgeye ya-  maya haz›rlan›yor. Aksun, ‘Ç›lg›n Kampanya’lar›n›
           y›lm›fl ve 40’›n üzerinde uzmandan oluflan des-    flöyle detayland›r›yor: “Çifte Güvenlik’ slogan›yla kü-
           tek a¤› ve May›s 2011 itibar›yla Türkiye gene-    çük ambalajl› antivirüs paketini bu y›l itibar›yla zin-
           line yay›lm›fl bin 500 bayisi bulunuyor. ‹flbir-     cir marketlerde sat›fla sunaca¤›z. Marketlerin kasa
           li¤inin etkisiyle y›l sonu hedefi ise bu raka-      bölümünde sat›fla sunulan antivirüs paketi, hedi-
           m› 2 bin 500’e ç›karmak. Aksun, hedefleri-          yeli ve uygun fiyatl› olacak. Ayr›ca yüzde 65’e
           nin zor oldu¤unu, ancak gerçekleflmemesi             varan Rakip Geçifl ‹ndirimi sunuyoruz.”  Trend
           için hiçbir nedenlerinin bulunmad›¤›n› söy-         Micro ürünlerinde Türk cumhuriyetleri de Helyum
           lüyor. Zira, hem sektör gelifliyor hem de iki             Biliflim’in hizmet a¤›nda. Yurtd›fl› çal›flma-
           marka birbirini tamamlar nitelikte faali-                   lar›na flimdiden bafllayan Helyum Bili-
           yet yürütüyor. Gelecekten umutlu ol-                        flim, ilk olarak K›br›s’ta bölge ofisi aç-
           duklar›n›n alt›n› çizen Aksun, büyüme                       ma çal›flmalar› yap›yor. Aksun, pazar›n
           rakamlar›nda ciro hedeflerini; 2011’de                      araflt›rma çal›flmalar›n› yürüttüklerini
           7.5 milyon TL, 2012’de ise 20 milyon                            ve bu y›l itibar›yla da bölgede faali-
           TL fleklinde aç›kl›yor. Özellikle Trend                           yete bafllayacaklar›n› aç›kl›yor.
           Micro’un ürün gam›n›n kendilerine                               Helyum Biliflim’in ikinci büyük he-
           büyük avantaj sa¤layaca¤›n› kayde-                              defini ise Azerbaycan oluflturuyor.
           den Aksun, görüfllerini flöy-                                     fiirket yöneticileri Azerbaycan’da
           le aktar›yor: “Daha önce                                         fizibilite çal›flmalar›n› yürütüyor.
           hizmet verdi¤imiz markan›n                                        Yurtiçinde de büyüme planlar›
           ürün gam› her müflteriye                                           yapt›klar›n›n alt›n› çizen Aksun,
           uygun de¤ildi. Özellikle bü-                                     5 bölgede yürüttükleri faaliyetle-
           yük ölçekli iflletmelere hiz-                                    re bu y›l Akdeniz Bölgesi’ni,
           met veremiyorduk. Ancak                                         2012’de ise Güneydo¤u Anado-
           Trend Micro ile birlikte ar-                                    lu’yu katmay› düflündüklerini söz-
           t›k konutlara, KOB‹’lerin                                       lerine ekliyor.

           60 KobiEfor Haziran 2011                         Neslihan Aksun
   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65