Page 60 - KobiEfor_Haziran_2011
P. 60
B‹L‹fi‹M
Helyum Biliflim ‹ddial›
Agresif
büyüyecek
1 Nisan’da radikal bir kararla Trend Micro’nun Türkiye ve Türk Cumhuriyetleri
Distribütörü olan Helyum Biliflim, agresif büyümeye haz›rlan›yor.
Türkiye’nin lider güvenlik teknolojileri da¤›t›c›s› olan Helyum, iflbirli¤inin etkisiyle
2011’de 7.5 milyon TL, 2012’de ise 20 milyon TL ciro hedefliyor.
B ireysel ve kurumsal pazardaki lider güvenlik yan›s›ra üniversitelere hizmet verecek altyap›ya sa-
hibiz. Ayr›ca KOB‹ pazar›ndaki ekibin d›fl›nda, daha
çözümleri sa¤lay›c›s› Trend Micro’nun Nisan
2011 itibar›yla distribütörü olan Helyum Bili-
büyük kullan›c›lara ulaflacak yeni bir ekip olufltur-
flim, yol haritas›n› çizdi. Güçbirli¤i anlaflmas›
lere ulaflaca¤›z.”
yapan iki flirketin yegane hedefi; bireysel ve kurum- duk. Önümüzde bir engel yok. Belirledi¤imiz hedef-
sal güvenlik teknolojilerinde yüzde 50 pazar liderli-
¤i. Trend Micro’nun kendi patentiyle gelifltirdi¤i gü- Ç›lg›n kampanyalar bafll›yor
venlik ürünlerinin büyüme hedeflerinin temelini Türkiye’deki en yayg›n bayi ve perakende kanal›-
oluflturdu¤unu söyleyen Helyum Biliflim Genel Mü- na sahip da¤›t›c› firma olan Helyum Biliflim’in; ‹stan-
dür Yard›mc›s› Neslihan Aksun, 2011 y›l›nda yürüt- bul, Ankara, ‹zmir, Bursa ve Trabzon olmak üzere 5
tükleri kampanyalarda ‘agresif’ pazarlama stratejisi bölge temsilcili¤i bulunuyor. Trend Micro’nun birey-
benimseyeceklerini söyledi. sel ürünlerde tek, kurumsalda ise üç distribütörün-
den biri olarak faaliyet gösteren Helyum, bu dönem
Her müflteriye çözüm var KOB‹ a¤›rl›¤›n›n yan›s›ra bireyselde rekabeti zorla-
Helyum Biliflim’in Türkiye genelinde 5 bölgeye ya- maya haz›rlan›yor. Aksun, ‘Ç›lg›n Kampanya’lar›n›
y›lm›fl ve 40’›n üzerinde uzmandan oluflan des- flöyle detayland›r›yor: “Çifte Güvenlik’ slogan›yla kü-
tek a¤› ve May›s 2011 itibar›yla Türkiye gene- çük ambalajl› antivirüs paketini bu y›l itibar›yla zin-
line yay›lm›fl bin 500 bayisi bulunuyor. ‹flbir- cir marketlerde sat›fla sunaca¤›z. Marketlerin kasa
li¤inin etkisiyle y›l sonu hedefi ise bu raka- bölümünde sat›fla sunulan antivirüs paketi, hedi-
m› 2 bin 500’e ç›karmak. Aksun, hedefleri- yeli ve uygun fiyatl› olacak. Ayr›ca yüzde 65’e
nin zor oldu¤unu, ancak gerçekleflmemesi varan Rakip Geçifl ‹ndirimi sunuyoruz.” Trend
için hiçbir nedenlerinin bulunmad›¤›n› söy- Micro ürünlerinde Türk cumhuriyetleri de Helyum
lüyor. Zira, hem sektör gelifliyor hem de iki Biliflim’in hizmet a¤›nda. Yurtd›fl› çal›flma-
marka birbirini tamamlar nitelikte faali- lar›na flimdiden bafllayan Helyum Bili-
yet yürütüyor. Gelecekten umutlu ol- flim, ilk olarak K›br›s’ta bölge ofisi aç-
duklar›n›n alt›n› çizen Aksun, büyüme ma çal›flmalar› yap›yor. Aksun, pazar›n
rakamlar›nda ciro hedeflerini; 2011’de araflt›rma çal›flmalar›n› yürüttüklerini
7.5 milyon TL, 2012’de ise 20 milyon ve bu y›l itibar›yla da bölgede faali-
TL fleklinde aç›kl›yor. Özellikle Trend yete bafllayacaklar›n› aç›kl›yor.
Micro’un ürün gam›n›n kendilerine Helyum Biliflim’in ikinci büyük he-
büyük avantaj sa¤layaca¤›n› kayde- defini ise Azerbaycan oluflturuyor.
den Aksun, görüfllerini flöy- fiirket yöneticileri Azerbaycan’da
le aktar›yor: “Daha önce fizibilite çal›flmalar›n› yürütüyor.
hizmet verdi¤imiz markan›n Yurtiçinde de büyüme planlar›
ürün gam› her müflteriye yapt›klar›n›n alt›n› çizen Aksun,
uygun de¤ildi. Özellikle bü- 5 bölgede yürüttükleri faaliyetle-
yük ölçekli iflletmelere hiz- re bu y›l Akdeniz Bölgesi’ni,
met veremiyorduk. Ancak 2012’de ise Güneydo¤u Anado-
Trend Micro ile birlikte ar- lu’yu katmay› düflündüklerini söz-
t›k konutlara, KOB‹’lerin lerine ekliyor.
60 KobiEfor Haziran 2011 Neslihan Aksun