Page 57 - KobiEfor_Haziran_2011
P. 57

Rekor üzerine rekor                           safesi çok genifl. 4 bölgeli klima sistemi var. Her yol-
              Dünyada 2 milyon 142 bin adet ile tarihi sat›fl re-  cu kendine göre klima ayar› yapabiliyor. Bagaj hacmi
           koru k›ran ve birinci Frans›z otomobil markas› olan  genifl olan 508’in ikinci elde sat›fl de¤erinin yüksek
           Peugeot, Türkiye’de de rekorlara imza at›yor. 2010  olaca¤›n› kaydeden Vieux, sedan ve SW olmak üzere
           y›l›nda yüzde 37 oran›nda bir geliflme ile 760 bin  iki gövde tipinde ayn› fiyata sat›ld›¤›n› hat›rlat›yor.
           913 adet sat›fl rakamlar›na ulaflan Türkiye otomotiv  Vieux, 508’deki iddialar›n› flöyle detayland›r›yor:
           pazar›nda Peugeot, yüzde 43 oran›nda bir art›fl gös-  “508’de e-HDi teknolojisini sunuyoruz. Bu motor se-
           tererek 43 bin 395 adet sat›fl gerçeklefltirdi. 2009 y›-  çene¤i; flehir içinde yüzde 15’lik yak›t avantaj› sa¤l›-
           l›na göre pazar pay›n› 0.2 puan art›ran Peugeot top-  yor. Petrolün fiyat›na bak›nca bu da önemli bir art›.
           lam pazarda yüzde 5.7 pay elde etti. Pazar geliflimi-  508’de segmentte ilk 3 aras›nda yer almak istiyoruz.
           nin üzerinde bir art›fl gösteren Peugeot, 2011 Aral›k  Müflterinin talebini karfl›layacak durumday›z.”
           ay›nda 7 bin 926 adet ile Türkiye’deki ay baz›nda
           sat›fllar›nda rekor k›rd›. Peugeot, sat›fl adeti olarak  Ticaride de iddial›
           2010 y›l›nda Türkiye pazar›ndaki en iyi ikinci perfor-  Peugeot, hafif ticari araçlar pazar›nda 3. s›rada. Bu
           mans›n› elde ederek toplam pazarda 6. ve hafif tica-  segmentte satt›¤› araçlardan Bipper ve Partner Origi-
           ri araç pazar›nda 3. s›rada yer ald›. Binek otomobil  ne Türkiye’de üretiliyor. Peugeot, hafif ticari araç pa-
           pazar›nda ise 1 basamak kazand›.                 zar›nda 24 bin 544 adet sat›fl rakam› ve yüzde 47 ora-
              Rakamlar›n kendisine keyif verdi¤ini söyleyen Jean-  n›nda geliflme ile üst üste 2. y›l›nda 3. s›rada yer al-
           Pierre Vieux, binek ve ticari araçta göstermifl oldukla-  d›. Peugeot’un 2010 y›l›nda gerçeklefltirdi¤i hafif tica-
           r› performans›n kendilerine gurur verdi¤ini kaydediyor.  ri araç sat›fllar›n›n yüzde 64’ü Türkiye’de üretilen araç-
           Ticaride pazar›n yüzde 54 büyümesine ra¤men kendi-  lardan olufluyor, bu oran› tüm Peugeot sat›fllar›na uy-
           lerinin yüzde 87 oran›nda bir art›fl sa¤lad›¤›n› hat›rla-  gulad›¤›nda ise oran yüzde 31 oluyor. Hafif ticari araç
           tan Vieux, “Üst üste ‹kinci y›l ticari araçlarda ilk 3 mar-  pazar›nda en çok tercih edilen araçlar aras›nda Türki-
           ka aras›nda yer ald›k. Mutlu olmamak için hiçbir ne-  ye’de üretilen ve 2009 Y›l›n›n Van’› seçilen Bipper ile
           den yok. Ancak Peugeut’u sat›n alan müflteriler daha  Partner Tepee bulunuyor. Karsan ile Türkiye’de üreti-
           da mutludur diye düflünüyorum” diyor.             len Partner Origin versiyonunun sat›fl› da devam edi-
              Vieux, büyüme sonuçlar›n›; yeni pazarlar elde etme  yor. Vieux, Peugeot’un  hafif ticari araç pazar›nda
           ve Türkiye pazar›nda beklentilere cevap verme strate-  emin ad›mlarla ilerlemeye devam edece¤ini aç›kl›yor.
           jisine ba¤l›yor. 3.5 y›ld›r Türkiye’de bulunan Vieux, ge-  Vieux, özellikle hafif ticari araç ve filo sat›fllar›na yö-
           lecek için temkinli konufluyor. “Türkiye’de gelecekle il-  nelik faaliyet gösteren özel birimi, yeni yap›lanma ile
           gili tahminde bulunmuyorum. Ama y›l›n ilk aylar›n› baz  daha da aktif hale getireceklerini duyuruyor.
           al›rsak 2011 y›l›nda Pazar›n 2010 y›l›nda oldu¤u gibi
           büyüyece¤ini öngörebiliriz. 2011’e bak›nca birden faz-  Baflar›y› müflteri getiriyor
           la faktörü görüyoruz; biri döviz kurundaki hareketlilik.  Vieux, büyüme ve olumlu sonuçlar› müflterilerin
           Zira bu bizim için  önemli bir etken. ‹kincisi ise tüke-  tercihlerinin sa¤lad›¤›n›, kendilerinin de 3 y›ld›r sat›fl
           tici kredilerindeki art›fl›n yan› s›ra Haziran’da gerçekle-  politikas›n› do¤ru bir flekilde uygulad›klar›n› söyledi.
           flecek genel seçimleri unutmamak gerekiyor.”      Baflar›da, ekibin, bayi teflkilat›n›n özverili çal›flmala-
                                                            r› oldu¤unu ifade eden Vieux, çal›flanlar›n›n da en az
              Peugeot’un 508’i iddial›                      kendisi kadar iflten keyif almas›n› önemsedi¤ini be-
              Jean-Pierre Vieux, rekabette ellerinin çok güçlü ol-  lirtiyor. Bu nedenle ifl yaflam›nda sakin bir kiflilik
           du¤unu söylüyor. Bunun en önemli nedeni ise Nisan  sergileyen Vieux, ancak beklentilerinin çok yüksek
           ay›nda lansman› yap›lan D segmentinin 508 modeli.  oldu¤unun da es geçilmemesini istiyor. Tatillerini de
           Vieux’e göre Nisan ay›nda 600 adet sat›fl rakam›na  Türkiye’de geçiren Vieux, Karadeniz Bölgesi d›fl›nda
           ulaflt›klar› yeni araçlar›n›n rakiplerine göre birçok  her noktay› gezmifl. Hatta Kapadokya Bölgesi’ni
           avantaj› bulunuyor. Örne¤in arka koltuklarda diz me-  özellikle be¤eniyor.


                             ‹SPANYA GEÇ‹LEB‹L‹R
               Türkiye’de bin kifliye düflen araç say›s› 135 iken Bat› Avrupa’da bu ra-
             kam›n 600 oldu¤unu kaydeden Vieux, Türkiye’nin çok önemli bir potansi-
             yeli bar›nd›rd›¤›n› düflünüyor. Potansiyel göz önüne al›nd›¤›nda Peuge-
             ot’un önemli bir oyuncu olmak istedi¤ini dile getiren Vieux, flu öngörüle-
             ri paylafl›yor: “Türkiye’de geçen y›l 760 bin araç sat›ld›. Avrupa’da ise
             Fransa, Almanya ve ‹spanya bu rakam›n üzerinde adetlere sahip. 5. S›ra-
             da yer alan ‹spanya 2010 y›l›nda 1 milyon adet sat›fl gerçeklefltirdi. Ancak
             ‹spanya’n›n pazar› düflüflte. Türkiye’de ise 850 bin ile 900 bin adet sat›fl
             beklentisi var. Dolay›s›yla Türkiye bu dönem ‹spanya’y› geçebilir.”


                                                                                      Haziran 2011 KobiEfor 57
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62