Page 59 - KobiEfor_Haziran_2011
P. 59

ra firmaya ortak oldum. Aktif ifl haya-
            t›na at›lmam o giriflimimdir.”
              Yalç›n Dereli, ifl hayat›nda ayakta
            kalma stratejisini; y›lmadan çal›flma
            prensibine ba¤l›yor. Hayata pozitif
            bakt›¤›n›n alt›n› çiziyor. Hiçbir zaman
            günü kurtarmaya odaklanmad›¤›n›
            söylüyor. Dereli, her daim ‘Türki-
            ye’nin flartlar› kriz nedeniyle sürekli
            de¤iflse de’ uzun vadeli planlar yap-
            t›¤›n› söylüyor. Tüccarl›kta tam 23 y›l
            geçiren Dereli, Ayd›n’da birçok inflaat
            malzemesinin bayili¤ini yürütmüfl.
            Sermaye birikimiyle de sanayicili¤e
            ad›m atm›fl.
              Oluklu mukavvada Aykutsan                       l K›yafeti: Lacoste-Tommy Hilfiger-Damat
              Sanayicili¤e oluklu mukavva alan›nda imalat ya-  l Sevdi¤i ülkeler: Avrupa Ülkeleri
            parak 1998’de ad›m atan Dereli, bir daha da bu    l Favori Tak›m›: Befliktafl
            hastal›ktan(!) kurtulamam›fl. Kendi deyimiyle ‘Az  l En sevdi¤i yemek: Kuzu Kebab›
            para çok haz’ diye nitelendirdi¤i sanayicilikten bü-  l ‹lgi duydu¤u alan: Tarih Kitaplar›
            yük keyif alm›fl. Ama sektörde artan rekabet temel  l Sevdi¤i müzik: Klasik Müzik
            s›k›nt›lardan biri. 1994 y›l›nda alt›n y›llar›n› yaflayan  l Tatil yeri: Kufladas›
            sektör  hakk›nda Dereli’nin hissiyat› flu flekilde:  l Takip etti¤i yay›nlar: Habertürk-Ekonomist-
            “Yaflam›mda keflke dedi¤im tek bir konu var. O da     KobiEfor
            flu an çal›flt›¤›m sektöre çok daha önce girseydim
            derim. Ama zaman›nda imkanlar›m›z yoktu. fiartlar
            uygun olsayd› en baflta çal›flma hayat›na flu anki  özetlenebiliyor: “Olaylar karfl›s›nda h›zl› ve iyi ana-
            iflimle bafllard›m.”  Sanayicili¤in yöneticilere çok  lizi yaparak do¤ru zamanda do¤ru kararlar› almak.”
            fazla sorumluluk yükledi¤ini aktaran Dereli, tekno-  Dereli, karars›zl›¤›n ise en kötü yönetim flekillerin-
            lojiyi yak›ndan takip etmek, küresel rakipleri göz-  den biri oldu¤unu düflünüyor.
            lemlemek, yeterli eleman say›s› ile verimli üretimi
            sa¤lamak gibi birçok düflüncenin kendisini meflgul   Öncelik ar›tma tesisi
            etti¤ini paylafl›yor. Sanayici olman›n tüccarl›ktan  Yalç›n Dereli, Ayd›n OSB’ye 1998’de ticaret oda-
            daha zor oldu¤unu kaydeden Dereli, ama yine de   s›n›n temsilcisi olarak ad›m atar. 2 y›l Müfletebbis
            sanayici olman›n hazz›n›n hiçbir sektörde yaflama-  Heyet’te görev yapan Dereli, 2004’ten bu yana da
            d›¤›n› da ekliyor.                               OSB’nin Yönetim Kurulu Baflkanl›¤›’n› yürütüyor.
                                                             Göreve geldiklerinde OSB’nin doluluk oran›n›n yüz-
              ‘Ayd›nl› olmak’ duygusall›¤›                   de 45’lerde oldu¤unu dile getiren Dereli, bugün
              Yalç›n Dereli, kiflilik olarak kendini anlatman›n  OSB’nin yüzde 80 doluluk oranlar›na ulaflt›¤›n› ve
            zorluklar›n›n fark›nda.  Belirgin özelli¤i duygusal  istihdam say›s›n›n ise 2 bin 500’ü buldu¤unu aç›k-
            olmas›. Ald›¤› kararlarda bu yap›s›n›n büyük et-  l›yor. Dereli, flöyle konufluyor: “Ayd›n OSB’nin h›zl›
            kisinin görüldü¤ünü söyleyen Dereli, flöyle konu-  geliflimine en büyük etki 2004 y›l›ndan itibaren
            fluyor: “Örne¤in 2008 krizinde iflçi ç›karmadan    Bölge yönetiminin Sanayiciler taraf›ndan idare edi-
            ayakta kalmak için çok büyük mücadele verdik.    liyor olmas›d›r. Bölgemiz bulundu¤u konum itibari
            ‹flçi ç›karmamak için sürekli ihracat› art›rmaya  ile gerek limana, gerekse havaalan›na olan yak›nl›-
            odakland›k. Yeni ülke pazarlar› aray›fllar›na gir-  ¤› nedeniyle bir cazibe merkezi haline gelmifltir.”
            dik. Ayr›ca Ayd›nl› sanayici olmak konusunda da    Ayd›n OSB’nin Türkiye’de ad›ndan söz ettiren
            duygusal davran›yorum. ‹hracat› kolay yapabile-  OSB’lerden biri oldu¤unu ifade eden Dereli,
            ce¤imiz bir flehirde üretmemiz gerekirken flehri-  OSB’nin kurumsal hedeflerini flöyle özetliyor:
            mizden ayr›lam›yoruz.”                           “110 hektar alan üzerine kurulu Ayd›n OSB’de
                                                             2011-2012 hedeflerimiz aras›nda önceli¤imiz ar›t-
              Yöneticilikte titiz                            ma tesisimizin kapasitesini artt›rarak 2011 y›l› içe-
              Ekip oluflturmada ve çal›flma arkadafllar›nda se-  risinde çal›flmas›n› sa¤lamak ve tar›m bölgesi
            çici bir yap›ya sahip olan Dereli, hiçbir fleyden y›l-  olan çevremize hiçbir zarar vermemektir. Bölge
            mayan, zorluklarda ayakta kalan kiflileri tercih etti-  olarak en çok üzerinde durdu¤umuz konular›n
            ¤ini söylüyor. Dereli, çal›flma arkadafllar›n›n ailesi-  bafl›nda çevreye olan duyarl›l›¤›m›z geliyor. Böl-
            ne ve evine sad›k, do¤ru insan olmas› gerekti¤ini  gemizin en temiz ve en çevreci Organize Sanayi
            söylüyor. Dereli için yönetici olman›n s›rr›n› flöyle  Bölgesi oldu¤unu söyleyebilirim.”
                                                                                      Haziran 2011 KobiEfor 59
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64