Page 52 - KobiEfor_Haziran_2011
P. 52

F‹NANS



                                                   Yap› Kredi:
               1 milyon KOB‹’ye ulaflt›






            Cirosu 5 milyon dolar›n alt›nda olan iflletmeleri KOB‹ kategorisine alan Yap› Kredi,
                          1 milyon KOB‹’ye ulaflarak 7.5 milyar TL kredi kulland›rd›.

                                                           K      OB‹’lere deste¤ini ‘Küçük Olamam Büyümek
                                                                  ‹stiyorum” slogan› üzerine temellendiren Ya-
                                                                  p› Kredi, bu dönem; yeni KOB‹ müflterisi ya-
                                                                  ratmaya odakland›. Yap› Kredi Bankas› Pera-
                                                            kende Bankac›l›k Yönetimi Perakende Pazarlama
                                                            Grup Direktörü Mehmet Cemalc›lar, 2011 y›l›nda 135
                                                            bin yeni müflteriye, 2010 y›l› sonu itibar›yla 7 milyar
                                                            TL olan kredi miktar›n› da yüzde 25 art›rmay› hedef-
                                                            lediklerini söylüyor.
                                                              KOB‹’ler büyümenin dinamosu olacak
                                                              Yap› Kredi, cirosu s›f›r ile 250 bin dolar olan ifllet-
                                                            meleri mikro, 250 bin ile 5 milyon TL cirosu olan ifl-
                                                            letmeleri ise makro KOB‹ olarak tan›ml›yor. KOB‹
                                                            kredilerinde 5 milyon TL ciro s›n›r›n›n küçük iflletme-
                                                            lere ulaflmada büyük avantaj sa¤lad›¤›n› kaydeden
                                                            Cemalc›lar, gerçek üreticiye gerçek esnafa ulaflt›kla-
                                                            r›n›n alt›n› çiziyor. Yap› Kredi’nin Türkiye geneline
                                                            yay›lm›fl 870 flubesi ve mikro - makro KOB‹’lerde uz-
                                                            manlaflan bin 600 çal›flan› bulunuyor. Yabanc› ortak-
                                                            lar› UniCredit’in de Türkiye’de h›zl› büyüme sürecine
                                                            girmek istedi¤ini söyleyen Cemalc›lar,  5 y›l içinde
                                                            300 flube daha açmak istediklerini belirtiyor. Yeni
                                                            flubeler a¤›rl›kl› olarak Anadolu’da aç›lacak. Cemalc›-
                                                            lar, büyüme hedeflerinin kendileri için zor olmayaca-
                                                            ¤›n› düflünüyor, “Yap› Kredi’nin 3- 5 y›l büyümesinin
                                                            a¤›rl›¤›n› KOB‹’ler oluflturacak. KOB‹’lere kredi sa¤la-
                                                            mada daha gidilecek çok yol var. Hedefe de ancak
                                                            yeni müflteri oluflturarak ulaflabiliriz” diyor. Yap›
                                                            Kredi’nin KOB‹’lerden sonra a¤›rl›kl› büyüyece¤i ala-
                                                            n› tar›m sektörü oluflturuyor.
                                                              Yap› Kredi sadece bankac›l›k hizmetleriyle de¤il
                                                            leasing hizmetleriyle de KOB‹’lerde büyümek istiyor.
                                                            Yap› Kredi’nin KOB‹ kredilerinde pazar pay›n›n yüz-
                                                            de 9, tüketici kredilerinde ise yüzde 8’ler civar›nda
                                                            oldu¤unu dile getiren Cemalc›lar, bankan›n tüm kre-
                                                            dileri içinde KOB‹’lerin yüzde 14 pay ald›¤›n› aç›kl›-
                                                            yor. Hedef ise 5 y›l içinde bu rakam› yüzde 20-
                                                            25’ere ç›karmak.

                                                              Çam ve Sedir’de hedef 150 bin
                                                              Yap› Kredi, KOB‹’lere ‘Çam’,  ‘Sedir’ ad› verdikle-
                                                            ri kampanyalarla özel hizmetler sunuyor. Farkl› ihti-
                                                            yaçlara göre flekillenen paketlere iliflkin detayl› bil-
                                                            giyi Cemalc›lar anlat›yor: “Özellikle mikro KOB‹’lere
                                                            uygun oluflturulan Çam Paketi’ni Mart 2010’da müfl-
                                                            terimizin be¤enisine sunduk. Çam Paketi KOB‹’lerin
             Mehmet Cemalc›lar                              hâlihaz›rda ald›¤› tüm temel bankac›l›k hizmet ve


           52 KobiEfor Haziran 2011
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57