Page 97 - KobiEfor_Mayis_2011
P. 97

KR‹PTO ‹LET‹fi‹M DANIfiMANLI⁄I’NIN MÜfiTER‹LER‹

             l TÜRK TELEKOM                 l ‹STANBUL A⁄AÇ VE ORMAN       l ALAMARKA
             l TUSKON                         ÜRÜNLER‹ ‹HRACATÇI           l TURKVEN
             l TÜRK‹YE DER‹                   B‹RL‹KLER‹                   l URT‹M
               KONFEKS‹YONCULARI DERNE⁄‹    l ‹STANBUL SU ÜRÜNLER‹         l ARVENTO MOBILE SYSTEMS
             l ‹SDER                          ‹HRACATÇILARI B‹RL‹⁄‹        l TÜRK‹YE TEN‹S FEDERASYONU
             l ‹MDER                        l TEMES‹ST RAF                 l KONUTKRED‹S‹.COM.TR
             l PROVUS B‹L‹fi‹M H‹ZMETLER‹    l AKFEL                        l ROYAL HALI
             l LATEK LOJ‹ST‹K               l ENERCO ENERJ‹                l PIERRE CARDIN HALI
             l ‹STANBUL ‹HRACATÇI           l VERUSA                       l DO⁄A KOLEJ‹
               B‹RL‹KLER‹                   l MAK‹NE TANITIM GRUBU         l TÜRK‹YE KAL‹TE DERNE⁄‹
             l ‹STANBUL GEM‹ VE YAT         l ORTA ANADOLU ‹HRACATÇI         (KalDer)
               ‹HRACATÇILARI B‹RL‹⁄‹         B‹RL‹KLER‹                    l TEK‹N ACAR COSMETICS

           rum kültürü ile ters düflen baz› firmalarla yollar› ay›r-  baflar›y› gösterebiliyor. Bu baflar›ya tan›kl›k etmek
           d›klar›n› aktar›yor.                             büyük bir keyif.”
                                                              KOB‹’lerin giriflim ruhu ve teknolojideki geliflmesi-
              Önemli olan flekil de¤il, içerik               nin kendisini heyecanland›rd›¤›n› aktaran Y›lmaz, es-
              Kripto’yu rakiplerinden ay›ran en önemli art›s›; s›-  kiden aile flirketi olarak görülen KOB‹’nin bugün ye-
           cak iliflki kuruyor olmas›. Feridun Y›lmaz, müflterile-  ni pazarlara ihracat yapacak öncü kuvvete dönüfltü-
           rini, ‘dost’ olarak nitelendirse de hizmet kalitesin-  ¤ünü gözlemlediklerini paylafl›yor.
           den taviz vermediklerinin alt›n› çiziyor. Zaten günü-
           müz ifl dünyas› dostluk kavram›n›n ‘idare etmek’ ya-  Sosyal medyan›n s›rr›
           p›s›nda olmad›¤›n›n fark›nda. Y›lmaz, flöyle konuflu-  Kripto ‹letiflim Dan›flmanl›¤› Müflteri Portföyünde;
           yor: “Müflterilerimizin içinde arkadafllar›m var. Ama  Türk Telekom, Tuskon, ‹stanbul ‹hracatç›lar Birli¤i,
           sözkonusu arkadafllar›m her zaman birinci s›n›f hiz-  Makine Tan›t›m Grubu gibi kurulufllar yer al›yor. Y›l-
           met almak ister. Bu nedenle verilen hizmet ile sami-  maz, her türlü iletiflimi kendileriyle yürüten flirketler-
           miyet ve dostluk ayr› ayr› kabul edilir. Bu nedenle  le çok daha uyumlu ve verimli çal›flt›klar›n› belirtiyor.
           Kripto için önemli olan flekil de¤il içeriktir.”    fiirketlerin kendilerine, kendilerinin de flirketlere güç
                                                            katt›¤›n› dile getiren Y›lmaz, konuflmas›n› flöyle sür-
              KOB‹ ya¤muru                                  dürüyor: “TUSKON’la kuruluflundan bu yana çal›fl›yo-
              Türkiye’nin ekonomik krizi geride b›rakt›¤›n› ve  ruz. TUSKON’un yürüttü¤ü dev organizasyonlar› Krip-
           h›zl› bir büyüme sürecine girdi¤ini kendi ifl kollar›n-  to olarak gerçeklefltiriyoruz. Halkla ‹liflkiler flirketi
           daki art›fltan da anlad›klar›n› söyleyen Y›lmaz, özel-  olarak uzmanl›k alan›m›z çok çeflitli. Farkl› sektörler-
           likle KOB‹’lerden çok umutlu. Birçok KOB‹ müflterisi-  de faaliyet yürüten yaklafl›k 20 flirkete hizmet veriyo-
           nin k›sa vadede alan›n›n en önemli flirketlerine dö-  ruz. Özellikle sosyal medya ve online PR çal›flmala-
           nüfleceklerini ifade eden Y›lmaz flu kritik, somut, üs-  r›nda iyiyiz. Biliflim, ekonomi, spor genelde çal›flt›¤›-
           tünde düflünmemiz gereken saptamay› yap›yor: “Y›l-  m›z alanlar.” Y›lmaz, müflteri ile görüflmeden önce
           bafl›ndan bu yana yo¤un bir ifl temposunun içinde-  ekiple beyin f›rt›nas› yapmay› ihmal etmiyor.
           yiz. Yetiflemiyoruz. fiirketler sürekli tekliflerde bulu-  Feridun Y›lmaz’a göre halkla iliflkiler; tebessüm
           nuyor. Bu yo¤unluk aras›nda KOB‹’ler özel ilgimi çe-  etmek, iletiflim kurmak anlam›na geliyor. Kendini an-
           kiyor. Çünkü kimsenin fark›nda olmad›¤› bir KOB‹  latma ihtiyac›ndan yola ç›kan Y›lmaz, alg›n›n ancak
           bazen alan›nda dünya devleriyle rekabet edebilecek  anlatarak oluflturulabilece¤ini savunuyor. Aksi hal-
                                                            de, yanl›fl bilgilerle herkes istedi¤i gibi düflünür. Y›l-
                                                            maz, de¤iflen dünya koflullar›nda her flirketin bir fle-
                                            Feridun Y›lmaz
                                                            kilde iletiflim yapmas› gerekti¤ine inan›yor. Krip-
                                                            to’nun ‹stanbul Ankara a¤›rl›kl› müflteri kitlesine son
                                                            dönemlerde Anadolu’dan da kat›l›m oluyor. Çok
                                                            müflterinin iyi ajans anlam›na gelmedi¤inin alt›n› çi-
                                                            zen Y›lmaz, “fiirkete bir fayda sa¤lamal›y›z. Kal›c› ol-
                                                            mak önemli. Bu y›l itibar›yla da deyim yerindeyse
                                                            müflteri bombard›man›na tutulduk. Ama kurum kül-
                                                            türümüzü koruyoruz” aç›klamas›n› yap›yor.
                                                              Y›lmaz, önemli olan›n ak›lda kalan projelere imza
                                                            atmak oldu¤unu paylafl›yor. Dolay›s›yla müflterinin,
                                                            medyan›n ve PR flirketinin memnun oldu¤u ifllerden
                                                            iyi sonuçlar do¤aca¤›na inan›yor.
                                                                                       May›s 2011 KobiEfor 97
   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102