Page 97 - KobiEfor_Mayis_2011
P. 97
KR‹PTO ‹LET‹fi‹M DANIfiMANLI⁄I’NIN MÜfiTER‹LER‹
l TÜRK TELEKOM l ‹STANBUL A⁄AÇ VE ORMAN l ALAMARKA
l TUSKON ÜRÜNLER‹ ‹HRACATÇI l TURKVEN
l TÜRK‹YE DER‹ B‹RL‹KLER‹ l URT‹M
KONFEKS‹YONCULARI DERNE⁄‹ l ‹STANBUL SU ÜRÜNLER‹ l ARVENTO MOBILE SYSTEMS
l ‹SDER ‹HRACATÇILARI B‹RL‹⁄‹ l TÜRK‹YE TEN‹S FEDERASYONU
l ‹MDER l TEMES‹ST RAF l KONUTKRED‹S‹.COM.TR
l PROVUS B‹L‹fi‹M H‹ZMETLER‹ l AKFEL l ROYAL HALI
l LATEK LOJ‹ST‹K l ENERCO ENERJ‹ l PIERRE CARDIN HALI
l ‹STANBUL ‹HRACATÇI l VERUSA l DO⁄A KOLEJ‹
B‹RL‹KLER‹ l MAK‹NE TANITIM GRUBU l TÜRK‹YE KAL‹TE DERNE⁄‹
l ‹STANBUL GEM‹ VE YAT l ORTA ANADOLU ‹HRACATÇI (KalDer)
‹HRACATÇILARI B‹RL‹⁄‹ B‹RL‹KLER‹ l TEK‹N ACAR COSMETICS
rum kültürü ile ters düflen baz› firmalarla yollar› ay›r- baflar›y› gösterebiliyor. Bu baflar›ya tan›kl›k etmek
d›klar›n› aktar›yor. büyük bir keyif.”
KOB‹’lerin giriflim ruhu ve teknolojideki geliflmesi-
Önemli olan flekil de¤il, içerik nin kendisini heyecanland›rd›¤›n› aktaran Y›lmaz, es-
Kripto’yu rakiplerinden ay›ran en önemli art›s›; s›- kiden aile flirketi olarak görülen KOB‹’nin bugün ye-
cak iliflki kuruyor olmas›. Feridun Y›lmaz, müflterile- ni pazarlara ihracat yapacak öncü kuvvete dönüfltü-
rini, ‘dost’ olarak nitelendirse de hizmet kalitesin- ¤ünü gözlemlediklerini paylafl›yor.
den taviz vermediklerinin alt›n› çiziyor. Zaten günü-
müz ifl dünyas› dostluk kavram›n›n ‘idare etmek’ ya- Sosyal medyan›n s›rr›
p›s›nda olmad›¤›n›n fark›nda. Y›lmaz, flöyle konuflu- Kripto ‹letiflim Dan›flmanl›¤› Müflteri Portföyünde;
yor: “Müflterilerimizin içinde arkadafllar›m var. Ama Türk Telekom, Tuskon, ‹stanbul ‹hracatç›lar Birli¤i,
sözkonusu arkadafllar›m her zaman birinci s›n›f hiz- Makine Tan›t›m Grubu gibi kurulufllar yer al›yor. Y›l-
met almak ister. Bu nedenle verilen hizmet ile sami- maz, her türlü iletiflimi kendileriyle yürüten flirketler-
miyet ve dostluk ayr› ayr› kabul edilir. Bu nedenle le çok daha uyumlu ve verimli çal›flt›klar›n› belirtiyor.
Kripto için önemli olan flekil de¤il içeriktir.” fiirketlerin kendilerine, kendilerinin de flirketlere güç
katt›¤›n› dile getiren Y›lmaz, konuflmas›n› flöyle sür-
KOB‹ ya¤muru dürüyor: “TUSKON’la kuruluflundan bu yana çal›fl›yo-
Türkiye’nin ekonomik krizi geride b›rakt›¤›n› ve ruz. TUSKON’un yürüttü¤ü dev organizasyonlar› Krip-
h›zl› bir büyüme sürecine girdi¤ini kendi ifl kollar›n- to olarak gerçeklefltiriyoruz. Halkla ‹liflkiler flirketi
daki art›fltan da anlad›klar›n› söyleyen Y›lmaz, özel- olarak uzmanl›k alan›m›z çok çeflitli. Farkl› sektörler-
likle KOB‹’lerden çok umutlu. Birçok KOB‹ müflterisi- de faaliyet yürüten yaklafl›k 20 flirkete hizmet veriyo-
nin k›sa vadede alan›n›n en önemli flirketlerine dö- ruz. Özellikle sosyal medya ve online PR çal›flmala-
nüfleceklerini ifade eden Y›lmaz flu kritik, somut, üs- r›nda iyiyiz. Biliflim, ekonomi, spor genelde çal›flt›¤›-
tünde düflünmemiz gereken saptamay› yap›yor: “Y›l- m›z alanlar.” Y›lmaz, müflteri ile görüflmeden önce
bafl›ndan bu yana yo¤un bir ifl temposunun içinde- ekiple beyin f›rt›nas› yapmay› ihmal etmiyor.
yiz. Yetiflemiyoruz. fiirketler sürekli tekliflerde bulu- Feridun Y›lmaz’a göre halkla iliflkiler; tebessüm
nuyor. Bu yo¤unluk aras›nda KOB‹’ler özel ilgimi çe- etmek, iletiflim kurmak anlam›na geliyor. Kendini an-
kiyor. Çünkü kimsenin fark›nda olmad›¤› bir KOB‹ latma ihtiyac›ndan yola ç›kan Y›lmaz, alg›n›n ancak
bazen alan›nda dünya devleriyle rekabet edebilecek anlatarak oluflturulabilece¤ini savunuyor. Aksi hal-
de, yanl›fl bilgilerle herkes istedi¤i gibi düflünür. Y›l-
maz, de¤iflen dünya koflullar›nda her flirketin bir fle-
Feridun Y›lmaz
kilde iletiflim yapmas› gerekti¤ine inan›yor. Krip-
to’nun ‹stanbul Ankara a¤›rl›kl› müflteri kitlesine son
dönemlerde Anadolu’dan da kat›l›m oluyor. Çok
müflterinin iyi ajans anlam›na gelmedi¤inin alt›n› çi-
zen Y›lmaz, “fiirkete bir fayda sa¤lamal›y›z. Kal›c› ol-
mak önemli. Bu y›l itibar›yla da deyim yerindeyse
müflteri bombard›man›na tutulduk. Ama kurum kül-
türümüzü koruyoruz” aç›klamas›n› yap›yor.
Y›lmaz, önemli olan›n ak›lda kalan projelere imza
atmak oldu¤unu paylafl›yor. Dolay›s›yla müflterinin,
medyan›n ve PR flirketinin memnun oldu¤u ifllerden
iyi sonuçlar do¤aca¤›na inan›yor.
May›s 2011 KobiEfor 97