Page 96 - KobiEfor_Mayis_2011
P. 96

AJANS





























                                       Kripto, PR’›n fiifresini Çözdü

                  Müflteriye de¤er katmak




                  Kripto ‹letiflim Dan›flmanl›¤›, kurum kültürünü DOST’luk üzerine kurdu,
                     müflterisine de¤er katt›. TUSKON, Türk Telekom, ‹stanbul ‹hracatç›
                           Birlikleri gibi 20’yi aflk›n kurulufla hizmet veren Kripto,
                                  6. y›l›nda müflteri bombard›man›na tutuldu.

          K      ripto ‹letiflim Dan›flmanl›¤›, sektörlerinde lider  nen, haberci gibi uygulayan bir anlay›fla sahip.”
                 ulusal ve uluslararas› "ifl orta¤›na", marka
                                                              Kripto, flifre çözme anlam›na geliyor
                 de¤erlerini ve kurumsal itibarlar›n› gelifltirme-
                 leri amac›yla stratejik iletiflim alan›nda dan›fl-
                                                              Y›lmaz giriflimcili¤inin f›flk›rma momentini flöyle ir-
           manl›k, planlama ve uygulama hizmetleri veriyor.  deliyor: “Çal›flan s›n›f›ndan iflveren s›n›f›na geçifl ko-
           2006 y›l›nda kurulan Kripto ‹letiflim’in sektöründe  lay bir ifl de¤il. Giriflimcilik ve cesaretin ayn› anda
           yaratt›¤› en büyük fark; ‘samimi’ medya iliflkileri hiz-  nüksetmesi gerekiyor.” Uzun y›llar farkl› flirketlerde
           meti. Kurucusu Feridun Y›lmaz, iddian›n en büyük  bas›n dan›flman› olarak çal›flan Feridun Y›lmaz, giri-
           mimar›. Kiflilik yap›s›n› kurum kültürü olarak çal›flan-  flimcilik hikayesini flöyle anlat›yor: “Sermayeyi çok
           lar›na afl›layan Y›lmaz, ‘sorunsuz hizmet’in ise temel  düflünmedim. Sadece yafl›m›n 35 oldu¤unu düflün-
           çal›flma ilkeleri oldu¤unu aç›kl›yor.             düm. Çünkü Avea’da çal›fl›rken çok büyük bir flirket-
              Uzun y›llar dev kurulufllarda bas›n dan›flmanl›¤›  ten teklif alm›flt›m. Ancak flirketlerde CEO de¤iflti¤in-
           görevini yürüten Y›lmaz, giriflimcilik maceras›nda  de ilk olarak kurumsal bas›n dan›flmanlar› da de¤i-
           baflar›y› yakalaman›n hazz› içinde. Müflteriye de¤er  fliyor. Dolay›s›yla bu yap› benim flirket kurmama ne-
           katan çal›flma prensibiyle 6 y›l› geride b›rakt›klar›-  den oldu. Çünkü yeniden ifl arama ve al›flma döne-
           n› söyleyen Y›lmaz, flöyle konufluyor: “Medya, gü-  mini yaflamak istemedim.”
           nümüzde bu mesle¤i icra edenlerin kendi dallar›n-
           da en iyi olmalar›n› zorunlu k›lmaktad›r. Bu zorun-  Müflteri soluklu olmal›
           luluk da tecrübe ve bilgi birikiminin en do¤ru ve  Kripto ‹letiflim Dan›flmanl›¤›’n›n çeflitli sektör ve
           en etkili flekilde sunumu ile kendini ifade edebil-  kurumlardan toplam 17 müflterisi bulunuyor. Yan flir-
           mekte ve üstün baflar›lar›n elde edilmesine yard›m-  ketler da dahil edildi¤inde say› 20’yi buluyor. Çal›-
           c› olmaktad›r.” ‹flte bu düflünce etraf›nda oluflan  flan ekip say›s› ise 20. Kripto ‹letiflim’de müflteri kü-
           Kripto ‹letiflim Dan›flmanl›¤› flirketi, 3 Mart 2006  çük ölçekli veya büyük ölçekli diye ay›rt edilmiyor.
           tarihinde kuruldu. Konusunda uzman, tecrübe ve   En önemli nokta hizmet verilen flirket ile uyum sa¤-
           bilgi birikimini müflterileri ile paylaflan ve medya  layabilme. Feridun Y›lmaz, müflterilerinin yüzde 90
           ve müflteri aras›nda köprü kurarak, PR, Müflteri ve  oran›nda uzun soluklulardan olufltu¤unu söylüyor.
           Medya sinerjisini yaratan bir yap›ya sahip olan  Çok müflterinin kendilerini tatmin eden bir yap› ol-
           Kripto ‹letiflim Dan›flmanl›¤›, “Müflterisi gibi düflü-  mad›¤›n›n alt›n› çizen Y›lmaz, baz› durumlarda ku-

           96 KobiEfor May›s 2011
   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101